نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 11:18 ب.ظ

ضایعات معدنی و اقتصاد دایره ای

29 مارس 2022 – توسط استیو کوهن، موسسه زمین، دانشگاه کلمبیا -نتایج آزمایش ربات برای انواع مواد اصلی، در آزمایش‌های منفرد انجام شده است. اعتبار: منابع (2021). DOI:

در طول قرن گذشته، ما مواد خام بسیار زیادی را استخراج کرده‌ایم و از آن مواد محصولاتی تولید کرده‌ایم. افزایش قیمت مواد خام استخراج شده و بهبود فناوری بازیافت به برخی از صنایع این امکان را داده است که بیش از هر زمان دیگری به مواد بازیافتی تکیه کنند. گزارش باب تیتا در هفته گذشته در وال استریت ژورنال جزئیات این روند در تجارت آلومینیوم را شرح داد.

طبق گفته گروه تجاری انجمن آلومینیوم، مصرف آلومینیوم ایالات متحده در سال گذشته 11 درصد رشد کرد که پس از کاهش تحت تأثیر همه‌گیری سال 2020 به عقب برگشت. برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده، شرکت‌های آلومینیوم بازیافت را دوبرابر می‌کنند و ضایعات بیشتری را برای افزایش تولید آلومینیوم خود ذوب می‌کنند. بیش از 40 درصد از عرضه آلومینیوم کشور در حال حاضر از این طریق تولید می شود و ایالات متحده را به یکی از بزرگترین مصرف کنندگان ضایعات آلومینیوم در جهان تبدیل می کند.آمریکا نیز یکی از بزرگترین صادرکنندگان ضایعات آلومینیوم در جهان است با 2 میلیون تن متریک که طبق داده‌های دولتی، سال گذشته به خارج از کشور فرستاده شد. تحلیلگران گفتند که ذوب ضایعات آلومینیوم حدود 90 درصد کمتر از تولید آلومینیوم در کارخانه ذوب از سنگ معدن بوکسیت تصفیه شده برق مصرف می‌کند.

یکی از مشکلات بازیافت این است که سیستم کنونی ما انسان ها را ملزم به تفکیک زباله ها می کند و به بازارهایی برای مواد خام متکی است که تمایل به نوسان دارند. یکی از عناصر راه حل برای این امر، یک سیستم خودکار طبقه بندی زباله و استخراج زباله است. مراحل اولیه توسعه این فناوری اکنون در حال انجام است.

 به گفته لوری یوانو و ماگدلنا پتروا “شرکت‌ها و محققان آمریکایی در حال توسعه فناوری رباتیک با کمک هوش مصنوعی هستند که می‌تواند با انسان در کارخانه‌های فرآوری کار کند و کنترل کیفیت را بهبود بخشد. هدف این است که روبات‌ها کار بهتری در تفکیک زباله‌ها انجام دهند و آلودگی و خطرات سلامتی را که کارگران در بازیافت با آن مواجه هستند کاهش دهند. هر روز گیاهان را بکارید. مرتب کردن زباله ها یک کار کثیف و خطرناک است. احتمال آسیب دیدن کارگران بازیافت در حین کار بیش از دو برابر سایر کارگران است. این حرفه همچنین نرخ مرگ و میر بالایی دارد. روش کار ربات ها ساده است. با هدایت دوربین ها و سیستم‌های کامپیوتری آموزش دیده برای تشخیص اشیاء خاص، بازوهای ربات‌ها روی تسمه‌های نقاله متحرک می‌لغزند تا به هدف خود برسند. زباله ها را در سطل های مجاور قرار دهید.”

یک مطالعه آکادمیک اخیر توسط هنینگ ویلتز و همکاران. منتشر شده در مجله Resources تلاش برای استفاده از هوش مصنوعی در تفکیک زباله را تجزیه و تحلیل کرد و با عنوان “هوش مصنوعی در طبقه بندی زباله های شهری به عنوان یک توانمندساز اقتصاد دایره ای” نامگذاری شد.

این تحلیلگران دریافتند که ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند شرایط کاری را برای کارکنان مدیریت زباله انسانی بهبود بخشند و خلوص جریان زباله را بهبود بخشند.این فناوری نسبتاً جدید است اما پتانسیل بسیار بالایی دارد. تعدادی از عوامل اقتصادی وجود دارد که به احتمال اینکه مدیریت پسماند در نهایت تحت سلطه جمع آوری زباله و بازیابی منابع باشد، نقش دارند. اول، هزینه مدیریت زباله جامد در حال افزایش است. زمین برای دفن زباله گران تر می شود و در بسیاری از مناطق به سادگی در دسترس نیست. زباله های بیشتر و بیشتری توسط نوعی فناوری پردازش می شوند. بدیهی است که اگر هزینه این فناوری و فرآیند مدیریت ضایعات بتواند با فروش منابع جبران شود، مطلوب است. دوم، هزینه استخراج مواد خام در حال افزایش است، زیرا این مواد باید از مکان‌هایی استخراج شوند که دسترسی کمتری دارند و به دلیل هزینه‌های مربوط به رعایت مقررات حفاظت از محیط زیست در نزدیکی معادن که در نهایت، اگر کند، اجرا می‌شوند. همه اینها یک پایه اقتصادی بالقوه برای بازیافت فراهم می کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *