نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 4:53 ق.ظ

خودروساز ویتنامی در آمریکا خودروهای الکتریکی می‌سازد

  29 مارس 2022-  VinFast VF e36    در نمایشگاه خودروی AutoMobility LA در پنجشنبه، 18 نوامبر 2021، در لس آنجلس به نمایش گذاشته شد. VinFast برنامه های خود را در روز سه شنبه، 29 مارس 2022، برای ساخت کارخانه ای در کارولینای شمالی برای تولید وسایل نقلیه الکتریکی اعلام کرد و قول داد 7500 شغل ایجاد کند. اعتبار: AP Photo/Marcio Jose Sanchez, File

VinFast اولین کارخانه خود را در آمریکای شمالی در شهرستان چاتم در جنوب غربی رالی خواهد ساخت و انتظار می رود تولید آن در سال 2024 آغاز شود. طبق گفته وزارت بازرگانی ایالت، انتظار می رود تا سال 2027 تعداد 7500 نفر با حقوق متوسط ​​51000 دلار مشغول به کار شوند.

روی کوپر فرماندار در بیانیه ای گفت: “پروژه تحول آفرین VinFast مشاغل خوب بسیاری را همراه با محیطی سالم تر برای ایالت ما به ارمغان می آورد، زیرا وسایل نقلیه الکتریکی بیشتری به جاده ها می روند تا به ما در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک کنند.”

این شرکت در زمینی به مساحت 800 هکتار در 30 دقیقه رانندگی در جنوب غربی رالی در حال ساخت است و انتظار می‌رود که 4 میلیارد دلار در این کارخانه سرمایه‌گذاری کند. قرار است این کارخانه قادر به تولید 150000 خودرو در سال باشد. ایالت موافقت کرده است که از کمک های بلاعوض توسعه شغلی برای بازپرداخت 316 میلیون دلار در مدت 32 سال در صورت تحقق اهداف ایجاد شغل و سرمایه گذاری استفاده کند. ایالت همچنین قصد دارد تا 450 میلیون دلار برای آماده سازی سایت، بهبود جاده ها و سایر کارهای زیربنایی فراهم کند.

در بیانیه ای از وزارت بازرگانی ایالتی آمده است که سازنده سایت هایی را در 12 ایالت در نظر گرفته است قبل از اینکه جستجوی خود را به کارولینای شمالی و سایتی در ساوانا، جورجیا محدود کند. در این بیانیه آمده است که نیروی کار، مشوق ها و آماده سازی سایت عوامل کلیدی در انتخاب آن بودند.

Le Thi Thu Thuy، مدیر عامل VinFast Global گفت: “تعهدات قوی کارولینای شمالی در ایجاد اقتصاد انرژی پاک، مبارزه با تغییرات آب و هوایی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در حمل و نقل، آن را به مکانی ایده آل برای VinFast تبدیل می کند تا خودروهای برقی ممتاز، هوشمند و سازگار با محیط زیست خود را توسعه دهد.”

پس از یک سری ناامیدی که به دهه‌های قبل برمی‌گردد، احداث کارخانه خودروسازی یک دستاورد بزرگ برای کوپر، رهبران قانون‌گذاری و استخدام‌کنندگان اقتصادی محسوب می‌شود.در اوایل دهه 1990، کارولینای شمالی برای اولین کارخانه خدمات کامل BMW در خارج از آلمان به کارولینای جنوبی شکست خورد، سپس به آلاباما، که کارخانه SUV مرسدس بنز را آورد. اخیراً، این ایالت در رقابت برای کارخانه های جدید تسلا و ریوین اتوموتیو کوتاه آمد.

Freightliner در حال حاضر کارخانه‌های تولید کامیون را در کارولینای شمالی راه‌اندازی می‌کند و دفتر مرکزی Volvo Trucks در آمریکای شمالی در گرینزبورو قرار دارد.کارخانه VinFast آخرین مورد از یک رشته پیروزی های اقتصادی قابل توجه برای ایالت در 12 ماه گذشته است.

VinFast بخشی از شرکت ویتنامی Vingroup است که سرمایه ای برای گسترش فروش خودروهای الکتریکی به ایالات متحده و در نهایت اروپا فراهم می کند. این شرکت در حال حاضر وسایل نقلیه با موتورهای احتراق داخلی و پیشرانه های الکتریکی را در ویتنام می فروشد.

در ماه نوامبر، این شرکت شاسی‌بلندهای بزرگ الکتریکی VF e35 و VF e36 را در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی کرد، اما قیمت‌ها را فاش نکرد.

مدیر عامل سابق این شرکت سال گذشته گفت که VinFast قصد دارد سفارش‌گیری را در بهار آغاز کند و در پاییز خودروها را در ایالات متحده تحویل دهد. در ابتدا شاسی بلندها در یک کارخانه جدید در ویتنام ساخته می شدند، اما VinFast قصد داشت کارخانه ای در ایالات متحده بسازد که تولید آن در نیمه دوم سال 2024 آغاز شود.

VinFast، با دفتر مرکزی ایالات متحده در لس آنجلس، قصد دارد وسایل نقلیه را از طریق شبکه فروشگاه های خود بفروشد، و بسیاری از مراحل سفارش به صورت آنلاین انجام می شود. این شرکت در حال حاضر برنامه هایی برای 60 فروشگاه تنها در کالیفرنیا دارد. همچنین دارای برخی از مراکز خدمات و سرویس تلفن همراه خواهد بود.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *