نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 9:02 ق.ظ

استفاده اکسون موبیل از “گاز مشعل” هدر رفته خود برای استخراج بیت کوین!

لوکیا پاپادوپولوس -30 مارس 2022 – gopixa/iStock

طبق گزارش  CNBC، ExxonMobil با Crusoe Energy Systems، یک شرکت مستقر در دنور، برای تبدیل انرژی تلف شده یا گاز دودکشهای خود به برق مورد استفاده برای تامین انرژی هزاران استخراج کننده بیت کوین کار می کند.

منابع اطلاعات جدید می خواستند ناشناس باقی بمانند، اما خاطرنشان کردند که برنامه آزمایشی استخراج بیت کوین، که در منطقه باکن در حال فعالیت است، در اواخر ژانویه 2021 راه اندازی شد و تا ماه جولای شروع به رشد کرده بود.هدف سرمایه‌گذاری جدید استفاده از گاز طبیعی است که اغلب توسط حفاری‌ها سوزانده می‌شود، زیرا علاوه بر این که یک خطر زیست‌محیطی است، حفاری‌ها نیز پول می‌سوزانند.

اینجاست که استخراج بیت کوین به یک فرصت تبدیل می شود زیرا فقط به اتصال به اینترنت نیاز دارد و می تواند از هر جایی انجام شود.

کالی کاونس، رئیس کروزوئه به CNBC گفت: “این فقط یک راه عالی برای رساندن این تقاضا به انرژی هدر رفته و حل دو مشکل در یک زمان است.” اشتهای انرژی بیت کوین  و گاز مشعل را برای صنعت انرژی حل کنید.

کاوانس اضافه کرد که اکثر مراکز داده کروزوئه که بیش از 80  مورد در حال حاضر در منطقه باکن قرار دارند و اطمینان حاصل می کنند که از انرژی حاصل از گاز شعله ور به خوبی استفاده می کنند.

کاونس گفت: بیش از 10 میلیون فوت مکعب گاز در روز که شعله ور می شود شعله ور نمی شود زیرا ما سیستم های خود را مستقر کرده ایم.

قبل از این مشارکت مقدار زیادی گاز هدر می رفت. این زباله ها کل حوضه ویلیستون را که در بخشی از مونتانا، داکوتاها و کانادا پخش می شود، تحت تاثیر قرار داد. بنابراین کروزوئه تصمیم گرفت در این منطقه سرمایه گذاری زیادی کند.

کاونس توضیح داد: «در نقاطی از تاریخ نه چندان دور، حوضه تقریباً تا یک پنجم گازی که در آنجا تولید می شد، سوخته می شد و به نظر می رسد تلاش های آنها نتیجه می دهد. در بیانیه ای در ماه مارس، اداره منابع طبیعی داکوتای شمالی تصریح کرد که 93 تا 94 درصد گاز طبیعی در حال برداشت و استفاده مجدد است.

استخراج بیت کوین در محل همچنین تضمین می کند که هیچ متانی سوزانده نمی شود. متان یک هیدروکربن است که جزء اصلی گاز طبیعی است و به ویژه برای محیط زیست مضر است.

کاونس گفت: «وقتی آن را از طریق ژنراتور خود وارد می کنیم، تا 99.9 درصد از آن متان سوخته می شود. ما نه تنها از انرژی تلف شده استفاده می کنیم، بلکه انتشار گاز متان را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهیم.

البته بهتر بود که اکسون موبیل بر روی انحراف از سوخت های فسیلی تمرکز می کرد، اما صرف نظر از این استفاده جدید از شراره های آنها هنوز گامی کوچک در مسیر درست است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *