نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 12:14 ق.ظ

بیت کوین به اندازه تولید گوشت گاو از نظر زیست محیطی پرهزینه است

29 سپتامبر 2022 – توسط گروه انتشارات طبیعت -اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

بر اساس تجزیه و تحلیل منتشر شده در Scientific Reports، هزینه های زیست محیطی استخراج ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان سهمی از قیمت بازار در نظر گرفته شود، با آسیب های آب و هوایی تولید گوشت گاو نسبت به هزینه های استخراج طلا قابل مقایسه است. نویسندگان پیشنهاد می کنند که بیت کوین به جای آن که شبیه به «طلای دیجیتال» در نظر گرفته شود، باید با محصولات بسیار انرژی بر مانند گوشت گاو، گاز طبیعی و نفت خام مقایسه شود.

در دسامبر 2021، بیت کوین دارای ارزش بازاری تقریباً 960 میلیارد دلاری با سهم تقریباً 41 درصدی بازار جهانی در بین ارزهای دیجیتال بود. اگرچه شناخته شده است که انرژی بر است، اما میزان خسارات آب و هوایی بیت کوین – برآورد خسارت مالی ناشی از انتشار کربن و تأثیر تغییرات آب و هوایی بر اقتصادها – نامشخص است.

بنجامین جونز و همکارانش برآوردهای اقتصادی از خسارات آب و هوایی ناشی از استخراج بیت کوین را بین ژانویه 2016 تا دسامبر 2021 ارائه می کنند. آنها گزارش می دهند که در سال 2020 استخراج بیت کوین از 75.4 تراوات ساعت در سال (TWhyear-1) استفاده می کرد که مصرف انرژی بالاتری نسبت به اتریش (69.9 TWh-year-1) یا پرتغال (48.4 TWhyear-1).بود.

نویسندگان آسیب های آب و هوایی بیت کوین را بر اساس سه معیار پایداری ارزیابی کردند: اینکه آیا خسارات آب و هوایی برآورد شده در طول زمان در حال افزایش است یا خیر. آیا قیمت بازار بیت کوین از هزینه اقتصادی آسیب های آب و هوایی فراتر می رود یا خیر. و اینکه چگونه خسارات اقلیمی به ازای هر سکه استخراج شده در مقایسه با آسیب های اقلیمی سایر بخش ها و کالاها است.

آنها دریافتند که انتشار انرژی برای استخراج بیت کوین 126 برابر از 0.9 تن انتشار در هر سکه در سال 2016 به 113 تن در هر سکه در سال 2021 افزایش یافته است. 12 میلیارد دلار – معادل  25 درصد قیمت های بازار. خسارات به 156 درصد قیمت سکه در ماه مه 2020 به اوج خود رسید، که نشان می دهد هر 1 دلار ارزش بازار بیت کوین منجر به 1.56 دلار در خسارات اقلیمی جهانی شده است.

در نهایت، نویسندگان آسیب های آب و هوایی بیت کوین را با آسیب های سایر صنایع و محصولات مانند تولید برق، فرآوری نفت خام، تولید گوشت کشاورزی و استخراج فلزات گرانبها مقایسه کردند. خسارات اقلیمی برای بیت کوین به طور متوسط ​​35 درصد از ارزش بازار آن بین سال های 2016 و 2021 بوده است. این میزان کمتر از خسارات آب و هوایی در مقایسه با ارزش بازار برق تولید شده توسط گاز طبیعی (46 درصد) و بنزین تولید شده از نفت خام (41 درصد) است. بیشتر از تولید گوشت گاو (33٪) و استخراج طلا 4٪.

نویسندگان به این نتیجه رسیدند که بیت کوین با هیچ یک از سه معیار کلیدی پایداری که آنها آن را ارزیابی کرده اند، مطابقت ندارد و تغییرات قابل توجهی – از جمله مقررات بالقوه – برای پایدار کردن استخراج بیت کوین مورد نیاز است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *