نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 8:36 ق.ظ

جنبه های زیست محیطی پالت در زنجیره های تامین

نوشته جوئل ماکوور -14 مارس 2022 -پالت های حمل و نقل -شاتر استاک

توضیح سایت کل نگار : عنوان مطلب اصلاح شده است .

پالت های حمل و نقل ، موضوعی نیست که معمولاً برای اکثر شرکت ها در صدر دستور کار پایداری قرار می گیرد.از آنجایی که شرکت‌ها در جستجوی راه‌هایی برای کاهش ضایعات، انرژی، انتشار گازهای گلخانه‌ای و سایر اثرات منفی، در زنجیره‌های تامین خود عمیق‌تر می‌گردند، پالت‌ها وزن بیشتری را در گفتگو به همراه خواهند داشت.

این نتیجه گیری من پس از گذراندن وقت با رهبران صنعت پالت است. من کنفرانس سالانه رهبری انجمن ملی پالت و کانتینر چوبی (NWPCA) را کلید زدم و این فرصت را داشتم که یاد بگیرم چگونه پایداری در دستور کار صنعت قرار می گیرد، تلاش های آن برای ارتقای مزایای زیست محیطی پالت های چوبی و برخی چالش ها در انجام این کار.

فروش مسائل پایداری پالت ها به مشتریان می تواند دلهره آور باشد، به خصوص برای شرکت های کوچکتر.

اول، برخی آمار: نزدیک به 2 میلیارد پالت در هر روز معین در ایالات متحده در خدمت هستند، به علاوه 3 میلیارد در اروپا، که حدود 95 درصد از آنها از چوب ساخته شده است. هر کدام از چوب های بین 10 تا 17 فوت – معمولاً بلوط یا کاج زرد جنوبی تولید می شوند. این صنعت ادعا می کند که 90 درصد از زنجیره تامین آمریکا روی پالت حرکت می کند که حدود 90 درصد آن از چوب ساخته شده است.

برای دهه‌ها، صنعت پالت چوبی در مقایسه با پلاستیک، رقیب اصلی آن، به‌عنوان انتخاب محیطی رقابت می‌کند. (در واقع دهه ها ، من برای اولین بار در مورد این بحث در سال 1994 نوشتم.) چالش های پیام رسانی و بازاریابی منعکس کننده چالش هایی است که بسیاری از بخش ها با آن روبرو هستند . گفتن یک داستان متقاعد کننده که خود را به نحو مطلوبی با یک رقیب مقایسه می کند، از جمله مبارزه با افسانه ها و سوء تفاهم ها در مورد محصول خود، از جمله مواردی که توسط همان رقبا انجام می شود.

به نظر می رسد که یک بار سنگین است.

صنعت پالت پراکنده است و در بین صدها شرکت به تنهایی در ایالات متحده پراکنده شده است که عمدتاً شرکت های کوچکتر هستند و ایجاد یک نیروی پیام رسانی یکپارچه را دشوار می کند. ملاحظات زیست‌محیطی برای اکثر خریداران پالت – عمدتاً آن‌هایی که در بخش عملیات و خرید تولیدکنندگان و خرده‌فروشان هستند، اهمیت چندانی ندارد – تولیدکنندگان پالت‌های چوبی را که احساس می‌کنند داستان قانع‌کننده‌ای برای گفتن دارند، ناامید می‌کند. قیمت و در دسترس بودن تقریباً بر همه ملاحظات دیگر برتری دارد.

با این حال، داستان زیست محیطی قانع کننده است. من با انبوهی از حقایقی که صنعت تبلیغ می کند خسته نمی شوم . اما این دو نکته به ویژه مورد توجه قرار گرفت: 95 درصد از پالت های چوبی چندین بار استفاده می شوند و زمانی که دیگر قابل استفاده یا تعمیر نیستند. 97 درصد در نهایت به محصولات جدیدی مانند سوخت دیگ بخار، مالچ، بستر حیوانات یا گلوله برای تولید سوخت زیستی تبدیل می شوند.

این یک داستان پایداری غبطه‌انگیز برای گفتن است، اگرچه صنعت شکستن آن را دشوار می‌یابد. یک چالش این است که سازندگان پالت پلاستیکی – حدود 5 درصد از بازار – معتقدند که داستان قانع کننده ای نیز دارند .آنها ایمنی، تمیزی، دوام و مقرون به صرفه بودن پالت های پلاستیکی را تبلیغ می کنند. در طول مسیر، پالت‌های چوبی را به زباله‌دانی می اندازند، که به گفته آنها سنگین‌تر است، تمیز نگه‌داشتن آن‌ها دشوار است و در صورت مرطوب بودن، خطر آلودگی بیشتری دارند، که یک مسئله خاص برای صنایع غذایی است.

تولید کنندگان پالت چوبی، به نوبه خود، مخالف این هستند که ادعاهای سازندگان پالت پلاستیکی مبنی بر برتری زیست محیطی مبتنی بر داده های چرخه عمر قابل تأیید نیست، که آنها را در مقایسه سیب با سیب به شکل نامطلوبی به تصویر می کشد. آنها همچنین امیدوارند با نمایش چوب به عنوان یک محصول “طبیعی” از موج فعلی احساسات ضد پلاستیک سود ببرند.

وقتی بعد از سخنرانی خود با هیئت مدیره NWPCA ملاقات کردم، به آنها توصیه کردم که از توهین به پلاستیک پرهیز کنند – بالاخره مشکل، پلاستیک نیست – و بهتر کار خود را برای بیان داستان خود انجام دهند. به عنوان مثال، بسیاری از بزرگترین مشتریان آنها – بزرگترین برندها و خرده فروشان جهان – برای جمع آوری داده های پایداری از زنجیره تامین خود به کمک نیاز دارند، و پالت ها بخشی آشکار (اما نادیده گرفته شده) از آن هستند. حل مشکلات مشتریان معمولاً بهتر از تحقیر رقبا است.

نشانه هایی از پیشرفت وجود دارد. لیندسی شین اسنودن، مدیر کل Valley Pallet مستقر در کالیفرنیا، به من گفت: «برای اولین بار که اخیراً از برخی گزارش‌های پایداری خود به عنوان ابزار فروش استفاده کردیم. و به جای اینکه در حین ارائه به اسلاید نگاهی بیندازند – و از آنها بخواهید بگویند، “اوه، این خوب است، اما قیمت آن چقدر است؟” – آنها ایستادند و سوالات زیادی پرسیدند.”

Valley Pallet آن فروش خاص را انجام داد. “این یکی از اولین بارهایی بود که دیدیم پایداری به یک نقطه فروش واقعی تبدیل شد.”

با این حال، برای اکثر شرکت‌های پالت، فروش مسائل پایداری پالت‌ها به مشتریان می‌تواند دلهره‌آور باشد – وضعیتی که در بین بخش‌ها، به ویژه آنهایی که تحت سلطه شرکت‌های کوچک‌تر هستند، رایج است.

https://www.greenbiz.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *