نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 7:09 ق.ظ

برنامه های جدید والمارت روی روبات های انبار

5 آوریل 2023 -توسط برندان کیس -اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

شرکت Walmart بر روی اتوماسیون زنجیره تامین بیشتر شرط بندی کرده و اشاره می کند که سرمایه گذاری اخیر ممکن است سود را فراتر از اهداف بلندمدت اعلام شده این خرده فروش افزایش دهد.

والمارت در بیانیه ای گفت: ظرف سه سال، هزینه واحد جابجایی کالا 20 درصد کاهش می یابد زیرا روبات های انبار نقش بیشتری در سرعت بخشیدن به کالاها به مشتریان دارند. جان دیوید رینی، مدیر امور مالی، گفت: در حالی که شرکت چشم انداز خود را برای امسال و بلندمدت تکرار کرد، فرصت افزایش درآمد عملیاتی “می تواند بهتر از آنچه ما توضیح داده ایم باشد.”

بزرگ‌ترین خرده‌فروش جهان پس از افزایش هزینه‌های سرمایه‌ای در سال‌های اخیر برای همگام شدن با Amazon.com Inc و سایر رقبا، تلاش می‌کند پتانسیل درآمد بلندمدت خود را به وال استریت نشان دهد. والمارت می‌گوید زنجیره تامین اصلاح‌شده‌اش این امکان را به آن می‌دهد تا فشار هزینه‌های مرتبط با افزایش تجارت الکترونیک را کاهش دهد و به پایان یک دهه رکود در درآمد عملیاتی ایالات متحده کمک کند.

رینی در بیانیه‌ای که والمارت در دو روز اول جلسات، بازدید از فروشگاه‌ها و بازدید از انبار با تحلیلگران مالی منتشر کرد، گفت: «سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام داده‌ایم موقعیت خوبی برای ما ایجاد کرده است و می‌تواند رشد پایدار و پایدار را با حاشیه‌های بالاتر ایجاد کند. .

طرح زنجیره تامین

والمارت به طرحی برای آینده در یک مرکز توزیع گسترده در بروکسویل، فلوریدا، در حدود 40 مایلی (65 کیلومتری) شمال شرقی تامپا اشاره کرد. در داخل، جایی که کارمندان به صورت دستی کالاها را از تریلرهای کامیون تخلیه می‌کردند، لیفتراک‌های خودران اکنون بیشتر کار را انجام می‌دهند در حالی که کارکنان برای رسیدگی به مشکلاتی که ماشین‌ها قادر به حل آن نیستند وارد عمل می‌شوند.

خوزه مولینا، یک کارمند کهنه کار می گوید: «اکنون من ربات را تماشا می کنم که کامیون را تخلیه می کند. او و همکارش آلن هالا که با خبرنگاران همراه با مدیران والمارت صحبت می‌کردند، سیستم قدیمی نیروی کار و کاغذبازی‌های دست و پاگیر برای ردیابی کالا را به یاد آوردند.

هالا گفت: «قبلا از رفتن از اینجا خسته شده بودیم. “در واقع من به خانه می روم و اکنون کارهای بیشتری انجام می دهم.”

یکی از 42 مرکز توزیع منطقه ای والمارت با دمای محیط، ساختمان بروکسویل 1.4 میلیون فوت مربع (130000 متر مربع) یا معادل حدود 24 زمین فوتبال آمریکایی را پوشش می دهد.

روبات‌های بزرگ قفسه‌ها را مرتب می‌کنند و آن‌ها را به شبکه‌ای وسیع از قفسه‌ها می‌فرستند. یک سیستم ذخیره سازی متراکم والمارت را قادر می سازد تا کالاهای بیشتری را قبل از ارسال به فروشگاه ها در همان سطح زمین نگه دارد. و اسکنرها در تلاش برای بهبود دقت موجودی و پاسخ سریعتر به تقاضای مصرف کننده، مواردی را که در کجا قرار دارند، ثبت می کنند.

گسترش اتوماسیون

دیوید گوگینا، معاون اجرایی زنجیره تامین Walmart گفت: در بروکسویل، عملیات خودکار حدود 260000 فوت مربع را پوشش می دهد. این سیستم رباتیک در نهایت به 800000 فوت مربع گسترش خواهد یافت، در این مرحله ظرفیت کالاهای انبار دو برابر قبل خواهد شد.

والمارت در سال جاری مشاغل خود را در مراکز انجام تجارت الکترونیکی کاهش داده است، زیرا اتوماسیون  شروع به کار کرده و فروشگاه ها سفارشات دیجیتال بیشتری را انجام می دهند. دونا موریس، معاون اجرایی منابع انسانی گفت، اما اشتغال در زنجیره تامین این شرکت احتمالاً در سال‌های آینده با افزایش حجم، ثابت یا حتی اندکی رشد خواهد کرد.

افزایش کارایی توزیع تنها بخشی از پازل است زیرا والمارت مستقر در بنتونویل در آرکانزاس به دنبال افزایش سود است. اما با افزایش تجارت الکترونیک، این یک عنصر مهم است، زیرا انجام سفارشات آنلاین معمولاً هزینه بیشتری نسبت به فروش در فروشگاه دارد.

این فشارها، به علاوه سرمایه گذاری سنگین در زنجیره تامین تجارت الکترونیک، دلیل بزرگی است که درآمد عملیاتی واحد Walmart در ایالات متحده تا حد زیادی در حدود 20 میلیارد دلار در دهه گذشته بوده است، حتی با اینکه فروش به نصف افزایش یافته است.

والمارت در بیانیه خود به مناسبت روز سرمایه‌گذار، چارچوب مالی بلندمدت خود را تکرار کرد که خواستار 4 درصد سود فروش سالانه و رشد سود عملیاتی بیش از 4 درصد است.

طبق اعتراف خود شرکت، احتمالاً امسال هدف فروش را از دست خواهد داد. در بلندمدت، سرمایه‌گذاران نظاره‌گر خواهند بود که آیا والمارت می‌تواند به هدف سود دست یابد یا از آن، همانطور که مدیر مالی پیشنهاد کرد، فراتر رود.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *