نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 6:52 ب.ظ

محققان دستکش مصنوعی برای توانبخشی با بسته بندی نرم و قابل حمل تولید کردند

دستکش مصنوعی

17 اکتبر 2023 – توسط آکادمی علوم چین-کاربرد چند صحنه ای و عملکرد کمک به زندگی ربات دستکش توانبخشی انعطاف پذیر. اعتبارUSTC

محققان دانشگاه علم و فناوری چین (USTC) آکادمی علوم چین (CAS) یک دستکش توانبخشی با بسته بندی نرم و قابل حمل با آموزش حرکات ظریف پیشنهاد کرده اند. انتظار می‌رود که توانبخشی حرکتی ظریف و کمک‌های روزانه برای ده‌ها میلیون بیمار مبتلا به اختلال عملکرد دست در سراسر جهان ارائه شود.

این فناوری در مقاله ای که در 5 اکتبر در Nature Machine Intelligence منتشر شد، توضیح داده شد.

بیماران مبتلا به اختلال عملکرد دست می توانند با تمرینات مکرر و مداوم حرکت دست بهبود یابند. دستکش های توانبخشی با بسته بندی نرم، سبک و انعطاف پذیر هستند.

با این حال، از آنجایی که بدن انعطاف پذیر مستعد تغییر شکل بزرگ است، که برای درک حرکت مناسب نیست، و دستکش های موجود در حال حاضر برای حمل و نقل مناسب نیستند، اکثر دستکش های توانبخشی با بسته بندی نرم تنها می توانند حرکت درمانی مبتنی بر کنترل حلقه باز را به دست آورند. این امر باعث می شود که بازتوانی دقیق مهارت های حرکتی ظریف دست همچنان چالش برانگیز باشد.

در این مطالعه، محققان ساختار پوسته انگشتی بیونیک را طراحی کردند که حرکت صاف و ادراک دقیق را با ادغام 15 حسگر خمشی و 10 محرک آلیاژی حافظه شکل یکپارچه می کند.

با توجه به آلیاژ  بکاربرده شده حافظه شکل با نسبت کار به وزن بالا و طراحی یکپارچه، ربات دستکش توانبخشی انعطاف پذیر تنها 490 گرم وزن دارد و توانایی کار مستقل را دارد.

با تقلید از پوست تا شده پشت انگشت، تیم تحقیقاتی طرحی بیونیک ارائه کردند که دارای یک پوسته انگشت انعطاف پذیر با سفتی غیر یکنواخت است که تداخل حرکت پوسته انگشت را بر روی سیستم حسگر کاهش می دهد و به درک حالت انگشت پایدار و دقیق دست می یابد.

علاوه بر این، آنها یک روش آموزش توانبخشی چندوجهی را برای دستیابی به آموزش توانبخشی قابل حمل، دقیق و ایمن برای بیماران مبتلا به اختلال عملکرد دست پیشنهاد کردند. آزمایشات بالینی به طور مقدماتی مزایای ربات دستکش توانبخشی قابل حمل و بسته بندی نرم کم هزینه را در توانبخشی ورزشی خوب و کمک به زندگی روزانه تأیید کرده است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *