نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 7:20 ب.ظ

نکاتی برای مدیران تولیدی آینده

مدیر

19 جولای 2022

لری فست، ستون‌نویس IndustryWeek Lean Leadership، شش تاکتیک را به اشتراک می‌گذارد که به شما کمک می‌کند به‌عنوان یک مدیر تولیدی رشد کنید و بر هر نقش جدید مسلط شوید.

یادداشت سردبیر: ستون‌نویس لری فست در حال بررسی ستون‌های اخیری بود که نوشته بود و تشخیص داد که این ستون به‌روزرسانی را تضمین می‌کند. او می‌گوید: «همانطور که به آن فکر می‌کنم، زمانی که آن را نوشتم در مراحل اولیه COVID-19 بودیم و نمی‌دانستیم که این ویروس چقدر ویرانگر در هر گوشه‌ای از زمین خواهد بود.» با تأمل در تجربیات در دو سال گذشته، لری کلماتی را که نوشته بود مرور کرده و تفکرات به روز شده ای را ارائه کرده است. آنچه در زیر می بینید، مقاله اصلی به تاریخ ژوئن 2020 است .

سوال: من فارغ التحصیل دانشگاه هستم و به تازگی به عنوان کارآموز مدیریت شروع به کار کرده ام. در حال حاضر، من در حال یادگیری در مورد زمان بندی و عملیات ماشین هستم. چه نکاتی برای سرعت بخشیدن به منحنی یادگیری و کمک به من برای رسیدن به هدفم برای تبدیل شدن به یک مدیر کارخانه و فراتر از آن ظرف 10 سال دارید؟

پاسخ: سوال بسیار خوبی است و من می توانم شخصاً با آن ارتباط برقرار کنم. پس از کالج و خدمت سه سال در نیروی هوایی، زمانی که برای کار در یک کارخانه رفتم، خوش شانس بودم که چندین مربی برجسته داشتم. من به دنبال فرصتی برای ادامه رشد به عنوان یک مدیر و همچنین تسلط بر هر نقشی که از من خواسته شده بود، بودم. در اینجا نمونه هایی از برخی از بهترین ورودی هایی که در این مسیر داشتم آورده شده است.

1. با خواندن بیاموزید. خواننده  بهترین کتاب هایی باشید که می توانید درباره موضوعات مرتبط با تولید پیدا کنید. این یک راه عالی برای به روز ماندن و همچنین بهره‌مندی از کتاب‌هایی است که دهه‌ها از نویسندگانی مانند W. Edwards Deming، Eli Goldratt، Joseph Juran، John Kotter، Wickham Skinner، Robert Hayes و Steven Wheelwright و Richard شونبرگر، در میان دیگران به رشته تحریر در آورده اند..

البته، فهرست طولانی‌تری از کتاب‌های جدیدتری وجود دارد که از زمان تفکر ناب توسط جیمز ووماک و دانیل جونز در سال 1996 نوشته شده‌اند. فقط کافی است «کتاب‌های ناب و شش سیگما» در گوگل غرق در انتخاب شود. مطمئناً هیچ اطلاعاتی برای ارتقاء شغل شما وجود ندارد. علاوه بر این، نشریات تجاری و روزنامه ها می توانند ارزش افزوده داشته باشند. همچنین در صدر فناوری های در حال تحول باشید.

به روز رسانی: خواننده پرشور بهترین کتاب هایی در زمینه تولید برتر باشید که می توانید پیدا کنید. اما زیاده روی نکنید. علاوه بر کتاب‌های کلاسیک از دمینگ تا ووماک و جونز، تعداد بیشماری کتاب ناب و شش سیگما وجود دارد. در پایان روز افزونگی های زیادی وجود دارد، بنابراین می توانید با هدف قرار دادن خوانش هایی که به طور قابل توجهی درک شما را از بهبود مستمر افزایش می دهد، انتخابی بیشتری داشته باشید. برای رشد حیاتی این است که از فناوری های در حال تکامل آگاه باشید!

2. با گوش دادن یاد بگیرید. توجه کامل خود را به حرف های کارمندان، همتایان، مافوق ها و مشتریان خود معطوف کنید. همچنین، تامین کنندگانی را که دانش زیادی در مورد صنعت شما دارند و اغلب پیشنهادهای مفیدی را برای بهبود زنجیره تامین و خدمات مشتری ارائه می دهند، فراموش نکنید. پذیرای بازخورد و ایده های همه این گروه ها باشید. اگر از مشکلات مطلع هستید، آن‌ها را پیگیری کنید تا حل شوند و حلقه را با کسانی که مشکل را آشکار کردند ببندید. به یاد داشته باشید که مردم تقریباً همیشه مایلند دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. تنها باید درخواست کنید.

3. بی تاب نباشید. فرآیند یادگیری زمان می برد. کنجکاوی سیری ناپذیری از خود نشان دهید و سوالات زیادی از مدیران شرکت بپرسید. همچنین، از مدیر دفتر، مهندسان، سرپرستان و مدیران عملکردی، اپراتورهای ماشین، مکانیک و غیره سوالاتی بپرسید. با گذشت زمان یاد خواهید گرفت که چگونه رشد کنید و آموخته های خود را در همه سطوح به کار ببرید. شما متوجه خواهید شد که چه زمانی زمان شروع به جستجوی فرصت های بزرگتر در شرکت است. اما اگر پتانسیل‌های شما شناخته شده باشد و بخواهید زودتر نقش بزرگ‌تری داشته باشید، تعجب نکنید. به دنبال آن برو!

به روز رسانی: اشتباه است! بی حوصله باش! برای تسریع در یادگیری و عملکرد تجاری، اولویت ها را بازنشانی کنید. انرژی بالایی ایجاد کنید و زنگ تاثیر کووید را در دو سال گذشته از بین ببرید.

4. تا جایی که می توانید بله بگویید! هنگامی که از شما خواسته می شود تا کاری جدید و متفاوت انجام دهید، حتی اگر آن تکلیف خارج از حوزه مسئولیت شما باشد، اگر می توانید بله بگویید. احتمالاً از شما انتظار می رود که مسئولیت های منظم خود را حفظ کنید، اما این فرصتی است برای رشد و دیده شدن.

من چنین فرصت اولیه ای داشتم که رشد من را از طریق سازمان آغاز کرد. معاون و مدیر کل کسب و کار من را به جلسه ماهانه کارکنان خود فراخواندند، جایی که آنها در مورد نیاز به معیار بهره وری در کارخانه بحث می کردند. از من پرسیده شد که آیا علاقه مند به انجام یک تکلیف ویژه برای توسعه سه گزینه بهره وری برای بررسی و تصمیم گیری آنها هستم. من گفتم بله، و در جلسه بعدی کارکنان سه گزینه را ارائه کردم و پس از بررسی قبلی با مدیر و همتایانم، گزینه ای را که فکر می کردم بهترین است، توصیه کردم. تصویب شد.

این آغاز مجموعه‌ای از تکالیف و فرصت‌های مدیریتی بود که کار من را در نهایت به سطح شرکتی هدایت کرد که تمام عملیات‌های آمریکای شمالی را مدیری می‌کرد.

به روز رسانی: تا جایی که می توانید بله بگویید، اما اولویت های خود را بر تسریع تأثیر بر تعداد معدودی از افراد معدود متمرکز کنید. بیش از حد خود را گسترش ندهید شما نمی توانید برای همه مردم همه چیز باشید، پس بر این اساس زمان خود را مدیریت کنید.

5. با اعتماد باشید .  اولین سازمانی که در سال اول به آن پیوستم Toastmasters International بود. من ذاتاً فردی خجالتی هستم و اغلب در مورد شرکت در بحث ها در اولین کارم به عنوان ناظر برنامه در بخش کنترل تولید، ممتنع بودم. اینطور نبود که نتوانم ارزش اضافه کنم. من فقط در مورد صحبت کردن احساس اضطراب می کردم و می ترسیدم با یک نظر احمقانه یا ورودی اشتباه خودم را شرمنده کنم. Toastmasters آن را تغییر دادند. هر بخش محلی یک فضای حمایتی ایجاد می کند و اعضا از یکدیگر یاد می گیرند و توانایی های خود را بهبود می بخشند. اعضا تجربیات خود را به اشتراک می گذارند و پیشکسوتان سازمان مربیگری عالی ارائه می دهند. من سطحی از شایستگی را توسعه دادم که به من اجازه داد تا پیشرفت کنم. Toastmasters یک تجربه اعتمادساز بسیار ساده است. و اعتماد به نفس چیزی بود که به شدت به آن نیاز داشتم.

مهارت های سخنرانی و مکالمه عمومی از ارائه های رسمی تا تعاملات فردی با کارمندان دیگر قابل استفاده است. همانطور که در سازمان پیشرفت می کنید، مهارت ها و آرامش آموخته شده از Toastmasters یک دارایی مادام العمر است. سازمان‌های دیگر برای توسعه روابط با همتایان در صنعت و آشنایی با جامعه گسترده‌تر مدیران تجاری و مقامات دولتی مفید هستند. همانطور که در سازمان خود صعود می کنید، از فرصت خدمت در اتاق بازرگانی، سازمان های تجاری مربوطه، شوراهای کار و مدیریت محلی، باشگاه های خدماتی استفاده کنید. برای کمک به خیریه های مورد علاقه خود داوطلب شوید. درگیر شوید و به عنوان یک مدیر در جامعه خود شناخته شوید.

به روز رسانی: ستون اصلی من جزئیات زیادی از مشارکت در سازمان های مختلف محلی را نشان می دهد. انتخاب چند چیز مهمی که می خواهید بخشی از آنها باشید مهم است. تعادل مناسب را برای کار خود و مهمتر از آن برای همسر و فرزندان خود پیدا کنید.

6. یاد بگیرید که چگونه افراد بزرگ را استخدام کنید. همانطور که از نردبان سرپرست و مدیریت بالا می روید، هیچ مهارتی مهم تر از یادگیری نحوه مصاحبه و استخدام افراد بزرگ نیست. بی خجالت به دنبال نظرات همتایان و مافوقان باشید که از چه ابزارهایی برای کاوش عمیق به اندازه کافی برای درک واقعی مجموعه مهارت های یک فرد استفاده می کنند. آیا این داوطلب دارای مهارت لازم برای برتری در موقعیت مورد درخواست است؟ آیا پتانسیل واقعی برای ارتقاء در سازمان وجود دارد؟ فرهنگ آخرین شرکت آنها چیست و آیا آنها در شرکت شما مناسب فرهنگی خواهند بود؟ در مورد نحوه برخورد آنها با مردم و اینکه آیا با انتظارات شرکت شما سازگار است یا خیر صحبت کنید. آیا آنها می توانند خارج از چارچوب فکر کنند؟ آیا نفس آنها تحت کنترل است؟ آیا اهداف شغلی آنها بر اساس اعتبار آنها واقع بینانه است؟ آیا آنها تجربه کار در تیم ها را دارند؟ (زمانی که افراد جدیدی وارد کسب و کار می شوند، آنها را بشناسید و بیاموزید که آیا استخدام خوب بوده است یا خیر. دفعه بعد که مصاحبه می کنید، آموخته ها را به کار ببرید.)

به روز رسانی: استعدادهای برتر در بازار کار فشرده امروزی به سختی به دست می آیند. در نتیجه، شرکت‌ها باید به‌روز بمانند که در آن بازارها برای مهارت‌های ویژه‌ای که تقاضای بالایی دارند، به‌روز باشند. این یک جنگ پیشنهادی است که در آن بهترین استعدادها ساختن شش رقمی برای مشاغل سطح پایین تا متوسط ​​است. مشاغل مدیریتی سطح بالاتر و مهندسان ارشد بسته های میلیون دلاری را در فضای فناوری سفارش می دهند.

پارادایم های قدیمی در مورد اندازه گیری بررسی های سالانه و تعدیل حقوق باعث می شود بهترین استعداد خود را از دست بدهید. منابع انسانی و سایر مدیران ارشد باید در این دوران تورمی بالاتر از حقوق و مزایا باشند. خیلی بهتر است حقوق بهترین افراد خود را در حال حاضر افزایش دهید تا اینکه آنها را به دلیل پیشنهادات تهاجمی تر از شرکت های دیگر از دست بدهید. هیچ شرکتی توان از دست دادن بهترین تخصص داخلی خود و از دست دادن بهره وری، چرخه طولانی استخدام و به روز رسانی یک کارمند جدید را ندارد. حدود یک سال طول می کشد تا به هدف بازگردیم. همین حالا مراقب بهترین افراد خود باشید! اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *