نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

17 اردیبهشت 1403 11:53 ب.ظ

تغییر تجربه سفر برای فرودگاه هنگ کنگ با هوشمند سازی

مارینا چان | مرکز نوآوری MIT هنگ کنگ – 11 مارس 2022

مرکز نوآوری MIT هنگ کنگ از 33 دانشجو در برنامه شاخص خود، MIT Entrepreneurship and Maker Skills Integrator (MEMSI) استقبال کرد. دانشجویان MIT که برای توسعه مهارت کارآفرینی از طریق مواجهه با چالش‌های صنعت محور طراحی شده‌اند، با همتایان هنگ‌کنگ در این بوت کمپ دو هفته‌ای ترکیبی بهم پیوستند و پیشنهادهای منحصربه‌فردی را برای اداره فرودگاه هنگ کنگ توسعه دادند.

بسیاری از فرودگاه‌ها در سرتاسر جهان همچنان تحت تأثیر تأثیر گسترده‌تر کووید-19 با کاهش سفرهای هوایی هستند که باعث شده خطوط هوایی ظرفیت خود را کاهش دهند. نتیجه نیاز به فرصت های تجاری جدید برای پیشبرد توسعه اقتصادی است. برای هنگ کنگ، گسترش به سمت فعالیت های غیرهوایی برای افزایش مصرف منطقه ای بسیار مهم است، و به عنوان بخشی از طرح تبدیل فرودگاه شهر به یک شهر فرودگاهی – که با گسترش ظرفیت، پیشرفت های تجاری، رهبری محموله های هوایی، یک خودمختار مشخص می شود، گنجانده شده است. سیستم حمل و نقل، اتصال به شهرهای همسایه در سرزمین اصلی چین، و تکامل به یک فرودگاه هوشمند که توسط شیوه های پایدار هدایت می شود. برای افزایش تجربه مشتری، تمرکز کلیدی بر گرفتن فرصت های تجاری در پیوند تعاملات دیجیتال و فیزیکی است.

چارلز سودینی، پروفسور مهندسی برق LeBel در MIT و دانشکده، می‌گوید: این چالش‌ها ایده‌ها و استعدادها را برای مقابله با مشکلات دنیای واقعی در زمینه ایجاد خدمات دیجیتال برای فرودگاه و جذب مشتریان منطقه‌ای برای تجربه شهر فرودگاهی جدید گرد هم می‌آورد.

کسب‌وکارها در حال کشف فناوری‌های دیجیتال جدید هستند، هم برای رزرو و هم برای تسهیل سفر ایمن. پیشرفت‌هایی مانند Flight Token فرودگاه هنگ کنگ، یک فناوری بیومتریک با استفاده از تشخیص چهره برای فعال کردن چک‌این‌ها و سوار شدن بدون تماس در فرودگاه‌ها، پتانسیل عظیمی را باز می‌کند که سفر خروج مسافران را سرعت می‌بخشد. تجربیات مجازی یکپارچه قرار نیست ناپدید شوند.

کریس او یانگ، مدیر کل فرودگاه هوشمند و مدیر کل داده‌ها می‌گوید: «آنچه ممکن است ببینیم می‌تواند یک بازگشت قوی به ویژه برای مسافران پس از لغو ممنوعیت سفر باشد… فرصتی برای آسان‌تر کردن سفر، تجزیه و تحلیل در اداره فرودگاه هنگ کنگ و پرواز به سادگی سوار شدن بر اتوبوس».

او توضیح می‌دهد که تجربه مسافر در آینده “با فناوری تلفن همراه، اینترنت اشیا و پلت‌فرم‌های دیجیتال فعال می‌شود” و افزود که در جامعه هوانوردی، “سازمان‌های بین‌المللی قبلاً تصریح کرده‌اند که فناوری بیومتریک استاندارد جدیدی برای آینده خواهد بود. … سوال بعدی این است که چگونه می توان این را بین فرودگاه ها وصل کرد.”

این فراتر از سفر است، جایی که Au Young نشان می‌دهد: «اگر به کنسرتی در نمایشگاه جهانی آسیا که عرصه جدید فرودگاه در آینده است، بروید، ممکن است به‌جای اینکه در صف طولانی منتظر بمانید، به سادگی چهره خود را نشان دهید..»

دانش‌آموزان با همکاری نزدیک با مربیان صنعت درگیر در توسعه شهر فرودگاهی، عمیقاً وارد بحث‌های مربوط به آینده سفرهای مناسب شدند، با مسافران مصاحبه و نظرسنجی کردند، و طیف وسیعی از داده‌های فرودگاه را برای کشف بینش‌های تجاری بررسی کردند.

https://news.mit.edu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *