نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 8:28 ق.ظ

نخستین مرکز آموزش دانشگاهی رمز ارز کشور راه اندازی شد

۱۸-۱۲-۱۴۰۰

نخستین مرکز آموزش دانشگاهی رمز ارز کشور راه اندازی شد

نخستین مرکز آموزش دانشگاهی کشور با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و خانه بلاکچین ایران راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا، با هدف تبیین منویات مقام معظم رهبری نسبت به رشد اقتصاد دیجیتال ، تحقق سیاست های گام دوم انقلاب ، تقویت زیرساخت های علمی و توسعه بنگاه های اقتصادی و کسب و کارهای نوین ، به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه و خانه بلاکچین ایران ، مراسم آغاز به کار نخستین مرکز آموزشی دانشگاهی رمز ارز کشور با حضور اساتید ، کارشناسان ، مدیران دانشگاه آزاد اسلامی ، در سالن کنفرانس معاونت آموزش و پژوهش خانه بلاکچین ایران برپا شد. 

فاضل شیرکوند معاونت آموزش و پژوهش خانه بلاک چین ایران در مراسم فوق اظهار داشت: هدف از راه اندازی تخصصی این مرکز آموزشی دانشگاهی مشترک ، پرورش دانشجویان ، فارغ التحصیلان و مدیران با مهارت‌های مناسب در حوزه فناوری نوین بلاکچین و رمز ارز  است که در عصر جدید بتوانند نسبت به ایجاد کسب‌ وکارهای بلاکچینی و مدیریت فرآیند نوآوری و توسعه پایدار اقتصاد در این زمینه، اقدام نمایند. 

شیرکوند ادامه داد : بر این اساس ، طی برنامه ریزی های انجام شده در مقطع نخست ، ۳۲ واحد درسی در قالب ۸ درس نظری  و یک درس عملی طراحی و اجرا خواهد شد . همچنین در فاز نخست ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروز کوه ، در جهت توانمند سازی و افزایش مهارت های کاربردی دانشجویان ، نخستین دوره رسمی  ” آشنایی با رمز ارز ها و نحوه معامله در آن ”  دارای کد درس ۳۳۹۸۲ را  برگزار خواهد کرد. شایان ذکر است؛  خانه بلاکچین ایران که تنها مجموعه قانونی و دانش بنیان حوزه رمز ارزها درکشور می باشد ، در راستای گسترش عرصه آموزش و اهداف عالی ، موفق به ایجاد مرکز نمایندگی انحصاری در  استان خوزستان با مسوولیت علی آرمان نسب و استان آذربایجان شرقی با مسوولیت حبیب نوری شادآباد گردید. 

همچنین ؛ دکتر محمد رضا تنهایی اهری رییس واحد فیروزکوه دانشگاه آزاد اسلامی گفت:  می توان با جرات گفت که در دنیای امروز با ارزش ترین دارایی و منبع، داده و اطلاعات می باشد. از سوی دیگر تحلیل اطلاعات و همچنین روش های تحلیل می تواند ارزش این دارایی را چندین برابر کند. در این راستا در ده سال اخیر شاهد ظهور مفهوم جدید از  سیستم ثبت اطلاعات و گزارش بودیم که  اطلاعات در آن به صورت غیر متمرکز ذخیره و آنالیز می شود. این روش جدید که بلاک چین نامیده شد به سرعت توانسته افق جدیدی در تعاملات در فضای مجازی ایجاد کند.

وی افزود: در این راستا بی شک دانشگاه آزاد اسلامی که نقش مهمی در توسعه آموزش عالی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشت . طوری که کشور در یک دهه  جزو پنج کشور اول دنیا در توسعه آموزش عالی سرزمینی قرار گرفت و در حال حاضر ، دانشگاه آزاد اسلامی یدک کش  ۳۸ درصد آموزش عالی در کشور است و هر ساله بالغ بر ۳۰۰ هزار نوجوان بالای ۱۸ سال در آن وارد می‌شوند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *