نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 2:16 ب.ظ

هفت روشی که استارت‌آپ‌ها می‌توانند به سرعت و با موفقیت اعتبار کسب‌وکار را ایجاد کنند

نوشته جول کالیمور

شما یک کسب و کار راه اندازی کرده اید و می خواهید منبع قابل اعتمادی برای مشتریان احتمالی باشید. فقط یک مشکل وجود دارد شما در این بازی تازه کار هستید و می دانید که برای ایجاد اعتبار کسب و کار زمان می برد.

در حالی که چندین اطلاعات در اینترنت در مورد ایجاد اعتبار وجود دارد، شما آنچه را که نیاز دارید پیدا نمی کنید. شما مدام می شنوید که مردم چیزهایی مانند “محتوا را ثابت کنید” و “دستاوردهای خود را به نمایش بگذارید” می گویند، اما این کمکی نمی کند. به عنوان یک شروع کننده، شما به ابزارها و منابعی برای ایجاد اعتبار کسب و کار نیاز دارید تا بتوانید گام های عملی بردارید و به نتایج ملموس برسید.

اما قبل از اینکه به جزئیات مراحلی که می توانید برای ایجاد اعتبار برای کسب و کار خود بردارید بپردازیم، اجازه دهید ابتدا به یک سوال مهم پاسخ دهیم.

چرا اعتبار در تجارت مهم است؟

برای درک اینکه چرا اعتبار کسب و کار مهم است، باید در نظر بگیریم که چگونه برای یک سازمان مفید است. تضمین مالی، کارکنان با کیفیت و افزایش ارزش طول عمر مشتری تنها چند مزیت اعتبار کسب و کار است. موارد دیگر عبارتند از: حفظ کارکنان، جذب مشتری درازمدت و فرصت های توسعه جدید.

اعتبار کسب و کار خیلی قبل از اینکه اولین مشتری خرید کند، شروع می شود. زمانی شروع می شود که یک شرکت در حال شکل گیری است. اعتبار رهبری می تواند بر تاییدیه وام و فرصت های شبکه سازی سرمایه گذاران تاثیر بگذارد. در همین حال، اعتبار کسب و کار بر جذب کارکنان، وفاداری مشتری و قابل اعتماد بودن در ارائه محصول تأثیر می گذارد.

مردم شهرت را با اعتبار مرتبط می دانند. بنابراین، شما باید سازمان خود را برای موفقیت تنظیم کنید و از همان روز اول اعتبار ایجاد کنید.

نحوه ایجاد اعتبار کسب و کار: 7 مرحله برای استارت آپ ها

ایجاد یک تجارت از پایه می تواند دشوار باشد. اسناد، مقررات و استراتژی هایی وجود دارد. وقتی اعتبار این بخش از فرآیند راه‌اندازی را لایه‌بندی می‌کنید، همه چیز می‌تواند غافلگیرکننده باشد. راه های زیر را برای ایجاد اعتبار از روز اول در نظر بگیرید:

1. وب سایت خود را حرفه ای طراحی کنید

نزدیک به نیمی از مصرف کنندگان (46.1٪) اذعان دارند که اعتبار یک وب سایت را فقط بر اساس طراحی آن قضاوت می کنند. وقتی صحبت از این آمار می شود، این گفته که ادراک واقعیت است هرگز به این اندازه صادق نبوده است. هرچه وب سایت شما حرفه ای تر باشد، مخاطبان بیشتری به برند شما برای برآوردن نیازهای خود اعتماد می کنند.

وب سایت هایی که بد طراحی شده اند می توانند گیج کننده و ناامید کننده باشند. پارامترهای طراحی را تنظیم کنید تا به سازماندهی و شفاف سازی پیامی که سازمان شما در تلاش است منتقل کند کمک کند. هر چه وب سایت شما سازگارتر باشد، درک و اعتماد به محتوای شما برای دیگران آسان تر است.

2. وارد بازی Google Reviews شوید

شانس این است که شما به یک مکان جدید سفر کرده اید و مکانی برای غذا خوردن جستجو کرده اید. به احتمال زیاد، رستوران را در اینترنت جستجو کرده اید و از نظرات گوگل برای کمک به تصمیم گیری خود استفاده کرده اید. این رویه مشابه برای اکثر افراد و کسب و کار های در صنایع مختلف اعمال می شود.

تقریباً 70 درصد از خریداران آنلاین قبل از خرید، بین یک تا شش نظر مشتری را مطالعه می‌کنند و 59 درصد از مشتریان از Google برای یافتن نظرات مشتریان استفاده می‌کنند که آن را به محبوب‌ترین کانال نقد تبدیل می‌کند. مردم به نقدهای آنلاین به اندازه توصیه یک دوست اعتماد دارند. بنابراین، این مراجع دیجیتال راهی مطمئن برای کمک به ایجاد اعتبار با مشتریان احتمالی شما هستند.

ممکن است فکر کنید زمان زیادی طول می کشد تا تعداد معتبری از نظرات گوگل را برای کسب و کار خود دریافت کنید. در حالی که این ممکن است در مورد برخی استارتاپ ها صدق کند، اما لازم نیست داستان شما باشد. برای مثال، زمانی با دندانپزشکی کار کردم که زمانی که به عنوان مدیر بازاریابی به او کمک کردم، تنها 70 بررسی داشت. شش ماه بعد، او 370 بررسی داشت.

خب، ما چه کار کردیم؟ ما از ابزارهای بررسی برای خودکار کردن فرآیند بررسی Google خود استفاده کردیم. همچنین هنگامی که تعداد معینی از نقدها را دریافت می‌کردیم و زمانی که یک مشتری نام آنها را در یک بررسی ذکر می‌کرد، اعضای تیم را تشویق می‌کردیم. این همکاری همه را برای درخواست بررسی هیجان زده کرد و اعتبار ما را نزد مشتریان افزایش داد.

3. به شورای تجارت فوربس بپیوندید

شورای تجارت فوربس سازمانی است که به طور خاص برای صاحبان و مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​طراحی شده است. این گروه با فوربس در ارتباط است که بیش از 150 میلیون نفر را شامل می شود، بنابراین فقط عضویت می تواند وضعیت و شهرت کسب و کار شما را بهبود بخشد. علاوه بر این، اعضا می‌توانند در پنل‌های تخصصی شرکت کنند و مقاله بنویسند، که باعث افزایش شهرت آنها به عنوان رهبران فکری می‌شود.مهم است که بدانید شورای تجاری فوربس یک برنامه فقط کاربردی است. خبر خوب این است که به دلیل انتخابی بودن برنامه، پس از انتخاب شدن، وضعیت اقتدار شما بسیار بیشتر می شود.

4. محتوای رهبری فکری تأثیرگذار ایجاد کنید

در یک نظرسنجی از بیش از 1200 رهبر کسب‌وکار، تنها 18 درصد گفتند که محتوای فکری رهبری که مصرف کرده‌اند عالی یا خوب است – یا 82 درصد از محتوا به حد مطلوبی نمی‌رسد. به همین دلیل است که محتوای رهبری فکری تأثیرگذار می تواند سازمان شما را در زمانی که تازه شروع کرده اید از دیگران متمایز کند.

اما، محتوای رهبری فکری مؤثر چیست و چگونه آن را در ابتدا ایجاد می‌کنید؟ در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که اعتبار ایجاد کند و با مخاطبان شما طنین انداز شود:

  • در نظر بگیرید که چگونه محتوای شما نیاز مشتریان بالقوه را برطرف می کند.
  • در مورد احساساتی که می خواهید مخاطبان در نتیجه اطلاعات شما احساس کنند فکر کنید.
  • اقداماتی را که می خواهید بعد از مصرف محتوای شما انجام دهد را برنامه ریزی کنید.
  • تحقیقات یا داده های خود را در قطعات محتوایی که ایجاد می کنید لایه بندی کنید.
  • بیانیه های مصاحبه یا توصیفات مشتری را برای استفاده در کانال های دیجیتال جمع آوری کنید.
  • درباره ایده‌هایی که رقبا از قبل در پادکست‌ها، پلتفرم‌های اجتماعی و سایر قالب‌های محتوا صحبت نمی‌کنند، بحث کنید.

5. در چت های C-Suite شرکت کنید

چت های C-Suite یک راه موثر برای تثبیت خود و سازمان شما در صنعت مربوطه است. در اینجا، رهبران اجرایی می‌توانند درباره بینش‌ها، داده‌ها، نکات و ترفندهای مفید مرتبط با کسب‌وکارشان بحث کنند. مردم مدیران و رهبران را به عنوان متخصص در زمینه خود می بینند و در نتیجه اغلب به گفتگوها توجه بیشتری می کنند.

چت های C-Suite مدتی است که وجود داشته و عمدتاً در باشگاه های روتاری و سایر گروه های حرفه ای انجام می شود. اما به لطف عصر دیجیتال، در اینجا چند فرمت C-Suite پرطرفدار وجود دارد که می توانید در کسب و کار خود از آنها استفاده کنید:

نمونه هایی از اعتبار تجاری

  • وبلاگ شرکت – وبلاگ شرکت شما مکانی عالی برای ارسال مکالمات به سبک مصاحبه با مدیران شرکت است. همچنین می توانید اطلاعات شرکا و سایر رهبران سطح بالایی را که در صنعت خود با آنها همکاری می کنید به اشتراک بگذارید.
  • اتاق‌های باشگاه – خانه باشگاهی راه بسیار خوبی برای دستیابی به مخاطبان زیادی از طریق آموزش صوتی است. رهبران کسب و کار های کوچک می توانند اتاق های مرتبط با کسب و کار خود ایجاد کنند و دیگران فرصت گوش دادن و یادگیری را دارند. مدیرانی مانند ایلان ماسک و مارک زاکربرگ بحث های مشترکی را در این پلتفرم به اشتراک گذاشته اند و تعامل کاربران را افزایش داده اند.
  • لایو اینستاگرام – از طریق اینستاگرام، مدیران می توانند جلسات پرسش و پاسخ زنده را در صفحات تجاری خود با مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی میزبانی کنند. پخش زنده اعتبار بین یک برند و مخاطبانش را ایجاد می کند و استارتاپ شما را قابل ارتباط تر می کند.
  • همکاری‌های YouTube – بحث‌های YouTube بین صاحبان کسب و کار های همفکر به روشن شدن موقعیت شرکت، ایجاد اعتبار و آموزش مخاطبان کمک می‌کند.

هنگامی که در مورد قالب تصمیم گرفتید، موضوعات را انتخاب کنید و یک برنامه محتوایی ارائه دهید که به شما کمک می کند تا اعتبار را به جلو ببرید.

6. میزبان یک پادکست تجاری باشید

پادکست های تجاری راه عالی دیگری برای افزایش اعتبار هستند. بیش از نیمی از مصرف کنندگان ایالات متحده (57٪) به پادکست گوش داده اند و 41٪ از آمریکایی ها حداقل یک بار در ماه به پادکست گوش می دهند. پادکست های آموزشی دومین سبک محبوب پادکست هستند.

پادکست های تجاری را به عنوان فصل های کتاب و شنوندگان را به عنوان طرفداران در نظر بگیرید. مخاطبان برای یادگیری به قطعات صوتی گوش می دهند. بنابراین، آن‌ها شما را قادر می‌سازند تا دانش را با مخاطبان هدف به اشتراک بگذارید و با افزایش ردپای دیجیتالی استارت‌آپ خود، اعتبار برند را ایجاد کنید.

در یک پادکست، می توانید با شرکای تجاری و مشتریان مصاحبه کنید، نکاتی را به اشتراک بگذارید و بسیاری از کارهای دیگر را برای افزایش اعتبار خود انجام دهید. برنامه‌های محبوبی مانند Planet Money و پادکست Mind Your Business از روش‌های مشابهی برای ایجاد میلیون‌ها شنونده و تثبیت خود در چشم‌انداز استارت‌آپ استفاده کرده‌اند. نکته کلیدی این است که در مکالماتی که ایجاد می کنید، اعتبار ایجاد کنید.

7. سخنرانی TEDx داشته باشید

رویدادهای TEDx شامل سخنرانان زنده و گفتگوهای ضبط شده TED است و به طور مستقل تحت مجوز رایگان اعطا شده توسط TED سازماندهی می شوند. سالانه بیش از 3000 رویداد TEDx برگزار می شود.

برخی از پربیننده ترین سخنرانی های TEDx بیش از 11 میلیون بازدید دارند – این تعداد زیادی از افراد است که برای تاکتیک های رشد شخصی یا استراتژی های تجاری به گفتگوهای TEDx تکیه می کنند. بنابراین، چرا از این امر برای قرار گرفتن در معرض به نفع خود استفاده نکنید و برای ارتقای برند خود یک سخنرانی TEDx برگزار نکنید؟ هزاران نفر از زمان شروع برنامه در سال 2009، با کارآفرینان و مدیران بیشتری هر روز به سخنرانی های TEDx پرداخته اند.

نکات دیگر برای کسب و کارها برای کسب اعتبار

ایجاد کسب و کار شما به عنوان یک منبع معتبر نیازمند زمان و تعهد است. ابتدا، در نظر بگیرید که چگونه کاری که انجام می دهید با دیگران همخوانی دارد. بعد، در مورد انواع ارتباطاتی که می خواهید ایجاد کنید و کارمندان و مشتریانی که می خواهید در طول مسیر با آنها کار کنید فکر کنید. در اینجا چند پیشنهاد دیگر برای اثبات اعتبار شما وجود دارد:

  • با سایر کسب و کار های معتبر در منطقه خود شبکه یا شریک شوید.
  • دیدگاه های منحصر به فرد مشتری را در کمپین های تبلیغاتی ارائه دهید.
  • اعتبار یا جوایز خود را به نمایش بگذارید.

نحوه سنجش اعتبار در کسب و کار

هنگامی که یاد گرفتید چگونه اعتبار ایجاد کنید، زمان آن فرا رسیده است که بدانید چگونه آن را اندازه گیری کنید. یکی از راه‌های اندازه‌گیری اعتبار در دنیای تجارت، بررسی درصد ارجاع سازمان شما است. هرچه مشتریان و سایر کسب و کار های به شهرت شما بیشتر اعتماد کنند، تعداد ارجاعات بیشتری دریافت خواهید کرد.

برای یک دندانپزشک، اعتبار می تواند درصد ارجاعات ارتودنسی + ارجاع مشتری جدید از مشتریان فعلی باشد، در حالی که برای یک شرکت نرم افزاری، ممکن است تعداد فروشندگان ارزش افزوده ای باشد که به لیست مشارکت خود اضافه کرده اید. در اینجا یک معادله ساده برای اندازه گیری اعتبار کسب و کار وجود دارد:

اعتبار = ارجاع مشتری + ارجاعات تجاری + تعداد مشارکت های جدید

تعداد کل مشتریان / شرکای مرتبط با کسب و کار شما

ایجاد فرمول اعتبار کسب و کار

اگر این معادله را در نظر بگیریم و آن را در مثال شرکت نرم افزاری اعمال کنیم، این چیزی است که به دست می آوریم. ماه گذشته آنها در مجموع 5 مراجعه مشتری جدید داشتند. علاوه بر این، 3 کسب و کار آنها را به سازمان های دیگر ارجاع دادند. آنها همچنین 2 شریک جدید با ارزش افزوده فروش مجدد خریداری کردند. بنابراین اگر تعداد کل شرکا و مشتریان آنها 200 باشد:

اعتبار = 5+3+2/200 = 0.05

همانطور که می بینید، رتبه اعتبار شرکت نرم افزار 5٪ است. می توانید این اعداد را ماه به ماه مقایسه کنید تا میانگین امتیاز اعتبار شرکت خود را تعیین کنید. سپس، از این میانگین برای تعیین یک هدف پایه و یک هدف هدف برای تجارت خود استفاده کنید.

ROI اعتبار

در نهایت، اعتبار پایه و اساس هر کسب و کاری است. از گرفتن وام تجاری تا ایجاد مشتریان جدید، شهرت شما چیزی است که شما را از دیگران متمایز می کند. تأثیر یک وب‌سایت حرفه‌ای طراحی‌شده، بررسی‌های Google و محتوای رهبری فکری تأثیرگذار در ایجاد حضور در کسب‌وکارتان را در نظر بگیرید.

از برندهای معتبری مانند فوربس و TEDx استفاده کنید تا شهرت کسب و کار خود را به جلو ببرید. پادکست ایجاد کنید و با سایر رهبران در فضای خود مکالمات را برگزار کنید. سپس، رتبه اعتبار سازمان خود را بسنجید و آن را ماه به ماه مقایسه کنید.

هنگامی که یک پایه داده محکم دارید، ممکن است به بررسی رابطه بین درآمد و اعتبار فکر کنید. احتمال وجود دارد که بین رتبه های اعتبار بالا و افزایش درآمد سازگاری پیدا کنید. استفاده از نقشی که اعتبار در کسب و کار شما در مراحل اولیه بازی می‌کند، می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زمان و دردسرهای نام تجاری شما شود و در عین حال شانس موفقیت استارت‌آپ شما را افزایش دهد.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *