نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:51 ق.ظ

چهار عادت پولی ضعیف که شما را به سمت شکست در تجارت سوق می دهد

توسط Nahla Davies

بسیاری از صاحبان کسب و کار ها به طور تصادفی به عادات بد مدیریت پول دست می یابند که در نهایت می تواند آنها را به سمت ورشکستگی تجارت سوق دهد. بیایید چهار عادت بد پولی را که اگر مراقب نباشید ممکن است منجر به شکست کسب و کارتان شود را از بین ببریم. ما همچنین راه هایی را بررسی خواهیم کرد که بتوانید به جای آن عادات مالی هوشمندانه و باهوش مالی را پرورش دهید.

عادات بد پولی برای کسب و کار شما

هنگام اجرای یک تلاش کارآفرینی، به راحتی می توانید عادت های بد پولی را انتخاب کنید که می تواند کشتی شما را قبل از اینکه فرصتی برای کشتی داشته باشد غرق کند. در اینجا چهار مورد از رایج‌ترین روش‌هایی که کارآفرینان یا مدیران جدید باعث به هم ریختن امور مالی شرکت‌شان می‌شوند، آورده شده است.

1. پرداخت بیش از حد برای فضای اداری

اگر شما و کارمندانتان از آن استفاده نکنید، دلیلی برای پرداخت هزینه برای یک پارک اداری زیبا یا سایر فضای اداری گران قیمت وجود ندارد، به خصوص اگر تازه شروع کرده اید. تا زمانی که استارت‌آپ شما به خوبی از آب درآمده و به سود خود برسد (یا حداقل در مسیر رسیدن به معیارهای موفقیت پیش‌بینی شده قرار نگرفته است) روی تعداد زیادی اتاق یا حتی کل ساختمان سرمایه‌گذاری نکنید.

اگر چندین کارمند در شرکت خود دارید، چرا فرصت های کار از راه دور را به آنها پیشنهاد نمی کنید؟ روش دیگر، استفاده از فضاهای همکاری یا اشتراک گذاری فضای اداری با سایر مشاغل را در نظر بگیرید.

2. گرفتن وام بیش از حد

در مرحله بعد، مطمئن شوید که هنگام پرداخت هزینه های تجاری وام های تجاری زیادی نگیرید یا از کارت های اعتباری زیادی استفاده نکنید. در حالی که درست است که هر استارت‌آپی باید مقداری بدهی را برای پرداخت تجهیزات، مواد و سایر ملزومات بپردازد، گرفتن وام‌های بیش از حد در نهایت می‌تواند بر امور مالی شما با پرداخت سود غلبه کند.

از آنجایی که اکثر استارت آپ ها در دو سال اول فعالیت خود سودی به دست نمی آورند، باید این را در حین پرداخت بدهی های اضافی در نظر داشته باشید. حداقل، سعی کنید فقط وام هایی بگیرید که نیاز به بازپرداخت چند سال آینده دارند. به این ترتیب، از هر جریان نقدی می‌توان برای پرداخت مهم‌ترین بدهی‌ها در اسرع وقت استفاده کرد، بدون اینکه اجازه داده شود پرداخت‌های سود شما در این مدت افزایش یابد.این را هنگام در نظر گرفتن جذب سرمایه نیز در نظر داشته باشید.

3. خرج بیش از حد در امور غیر ضروری

البته “غیر ضروری” از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. اما برای بسیاری از مشاغل، این موارد عبارتند از:

  • امکانات یا امتیازات ویژه برای کارمندان، مانند ناهار.
  • تغییر هر ساله استایل شرکت خود، لباس های فرم جدید.
  • ابتکارات و برنامه های ویژه محل کار.
  • چیزهای رایگان برای مشتریان شرکت شما.
  • کمپین های بازاریابی بیش از حد – بهتر است یک کمپین بازاریابی کوچک اما هدفمند داشته باشید تا اینکه هزاران پول را صرف تبلیغات غیرضروری کنید که بازار را اشباع می کند.

معمولاً می توانید با در نظر گرفتن دقیق هزینه هایی که می کنید از این امر جلوگیری کنید. اما این ما را به دام بزرگ بعدی پولی ما هدایت می کند.

4. عدم رعایت عادات حسابداری خوب

هر کسب و کاری، صرف نظر از اندازه یا اهدافش، به یک بخش حسابداری نیاز دارد. اما بسیاری از کارآفرینان جوان از گرفتن یک حسابدار یا حتی تمرین حسابداری خود در صورتی که یک نمایش یک نفره باشند اجتناب می کنند.اما تمرین نکردن حسابداری خوب از همان ابتدا احمقانه و ساده است. با انجام ندادن حسابداری خوب، تصویر خوبی از موارد زیر نخواهید داشت:

  • شرکت شما واقعاً چه مقدار پول در روز خرج می کند.
  • حاشیه سود واقعی شما چقدر است یا واقعاً چقدر درآمد دارید.
  • چقدر دیگر می توانید در سال های پر تنش اولیه کسب و کار خود سالم بمانید.

به طور خلاصه، تمرین نکردن حسابداری خوب شما را کور می‌کند، زیرا سعی می‌کنید در روشهای نادرست کارآفرینی حرکت کنید.

   چگونه عادات پولی خوب را پرورش دهیم

در حالی که این عادات بد پولی در فرهنگ کارآفرینی فراگیر است، این نیز درست است که می‌توانید عادات پولی خوب را پرورش دهید. در اینجا چند راه برای غلبه بر معایب فوق آورده شده است تا اطمینان حاصل شود که شرکت شما به اهداف فروش خود می رسد و شروع به تولید سود می کند.

ابتدا یک حسابدار حرفه ای برای شرکت خود استخدام کنید. حسابداری بسیار مهم است، بنابراین شما همیشه می دانید چقدر پول دارید. ایجاد رویه های حسابداری مناسب همچنین تضمین می کند که پول خود را بیش از حد خرج نکنید و دچار بدهی های غیرضروری نشوید.

مطمئناً استخدام حسابدار هزینه دارد. اما احتمال این وجود دارد که داشتن یک حسابدار با استعداد در میان کارمندان شرکت شما در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود. بعلاوه، شما را قادر می سازد تا با رشد و توسعه کسب و کارتان با موفقیت، تصمیمات مالی عاقلانه تری بگیرید.

مطمئن شوید که حسابدار از نرم افزار خوبی استفاده می کند، البته که می تواند گزارش هایی مانند صورت سود و زیان و سایر اسناد ضروری تولید کند.

پیگیری تمام هزینه ها

شما باید تمام مخارج شرکت خود را دنبال کنید تا مطمئن شوید که بیش از حد خرج نمی کنید و در بدهی عمیق فرو نمی روید. بسیاری از شرکت‌ها نه به این دلیل که نمی‌توانند درآمد کسب کنند، بلکه به این دلیل که بدهی‌های زیادی می‌پذیرند و نمی‌توانند تمام خریدهایی را که در چند سال اول خود انجام داده‌اند، بازپرداخت کنند، از هم پاشیده می‌شوند.

با ردیابی مخارج خود، مطمئن خواهید شد که رشد تدریجی درآمد شما برای جبران هزینه پرداخت بدهی و بهره کافی است، در حالی که به طور منظم لوازم و مواد را برای محصولات یا خدمات خود خریداری می کنید.

روی خروجی عملی شرکت خود سرمایه گذاری کنید.

در نهایت، مطمئن شوید که تمام درآمد شرکت خود را بر روی چیزهایی سرمایه گذاری می کنید که منجر به “خروجی عملی” می شود. خروجی عملی به بهترین وجه به عنوان محصولات یا خدمات واقعی شناخته می شود که بعداً می توانید برای کسب سود بفروشید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما بیمه عمر «بدون پزشکی» می‌فروشد، کسب‌وکار شما باید درآمد خود را برای فروش بیشتر بیمه‌نامه سرمایه‌گذاری کند، نه اینکه فضای اداری غیرضروری را بازسازی کند یا تعدادی کارمند غیرضروری را استخدام کند تا بهره‌ورتر از آنچه که هستید به نظر برسید.

با سرمایه‌گذاری در خروجی عملی، شکاف بین درآمد و هزینه‌های خود را کاهش می‌دهید و به کسب و کارتان کمک می‌کنید سریع‌تر «در سیاه» قرار بگیرد.

عادات پولی ضعیف خود را کنار بگذارید

عادات پولی ضعیف می تواند به راحتی شما را به ورشکستگی کسب و کار سوق دهد، اگر مراقب نباشید. با این اوصاف، اگر زمانی را برای در نظر گرفتن هزینه های کسب و کار خود اختصاص دهید، یک حسابدار را استخدام کنید تا به شما کمک کند امور مالی خود را هدایت کنید، و سعی کنید در امور غیرضروری بیش از حد خرج نکنید، جلوگیری از ورشکستگی آسان است.

کارآفرینانی مانند شما برای نسل ها موفق بوده اند. شما نیز می توانید با در نظر گرفتن این نکات در طول سفر تجاری خود، امور مالی کسب و کار خوبی را تمرین کنید! https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *