نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 4:32 ق.ظ

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق برای توسعه کشاورزی هوشمند فراخوانده شدند

طرح های پیشنهادی شرکت‌های فعال حوزه کشاورزی هوشمند برای تولید بار اول، توسعه مقیاس، توسعه بازار و طرح های فناورانه با قابلیت کاهش وابستگی یا افزایش صادرات حمایت می‌شود.

در دنیا کشاورزی هوشمند را زمینه‌ساز توسعه کشاورزی پایدار می‌دانند. به همین دلیل و با توجه به افزایش جمعیت و تقاضا برای غذای سالم، همه کشورها به شکل جدی به دنبال توسعه کشاوزی هوشمند هستند تا تولید محصولات باکیفیت، میزان و سرعت بیشتری انجام شود.

در ایران صنعت کشاورزی بیشتر به شکل سنتی پیش می رود  و هنوز فناوری‌های نوین به خوبی و به قدر کفایت در آن رخنه نکرده است. به همین دلیل ستاد توسعه زیست فناوری با همکاری دبیرخانه فناوری‌های نوین کشاورزی و غذای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به انتشار فراخوان «حمایت از طرح های زیست فناورانه در حوزه توسعه کشاورزی هوشمند» با هدف جذب ایده ها و طرح‌های نوآورانه و فناورانه عملیاتی کردن کشاورزی هوشمند در کشور کرده‌اند.

این طرح به حمایت از تولید بار اول، توسعه مقیاس، توسعه بازار و طرح های فناورانه با قابلیت کاهش وابستگی یا افزایش صادرات تعلق می‌گیرد. «طراحی پلت فرم هوش مصنوعی برای مدیریت خاکورزی، آب و شیمی خاک»، «پلت فرم هوش مصنوعی برای توصیه مصرف آفت‌کش‌ها»، «پلت فرم هوش مصنوعی برای مدیریت کشت»، «پلت فرم هوش مصنوعی برای مدیریت پرورش دام و طیور» و «پلت فرم هوش مصنوعی برای مدیریت آبزی پروری، پرورش میگو و صیادی» در اولویت حمایت قرار دارد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنی https://biodc.isti.ir/ مراجعه کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *