نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 2:50 ب.ظ

توسعه سرمایه‌گذاری جدید در استارتاپ‌ها/فعالیت‌های استارتاپی در رویداد گام دوم شبکه‌سازی می‌شود

 توسعه سرمایه‌گذاری جدید در استارتاپ‌ها/فعالیت‌های استارتاپی در رویداد گام دوم شبکه‌سازی می‌شود

۸-۱۲-۱۴۰۰-قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بسیاری از استارتاپ‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند که تاکنون فرصت ارایه‌آن به سرمایه‌گذاران داده نشده است،گفت: تاکنون برای فعالیت‌ استارت‌ها شبکه‌سازی و به‌هم رسانی مورد توجه نبوده است و در رویداد گام دوم دانشگاه اولویت توجه بیش از پیش به فعالیت استارتاپ‌ها است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، تحقق اهداف حوزه رونق کارآفرینی فناورانه سند تحول و تعالی پنج‌ساله دانشگاه آزاد اسلامی در نقشه راه صندوق‌های پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی  مورد توجه قرار گرفته است. از سوی دیگر برگزاری طرح‌هایی همچون پایش و پویش هم در راستای تقویت کارآفرینی مورد توجه تصمیم‌گیران امر همگان قرار گرفته است. چندی قبل محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس برنامه تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی؛ این دانشگاه با ارتقای «پاسخگویی و قابلیت حل مساله»، «توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی»، «ارتقای جایگاه بین‌المللی و الهام‌بخشی» و «پیشرفت علمی مرجعیت‌ساز و تمدن‌آفرین»، به دنبال ایجاد دانشگاهی سرآمد و پاسخگوست. 

هدف توسعه سرمایه‌گذاری جدید در استارتاپ‌ها است

وحید ضرغامی، قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های استارتاپ‌ها و اقدامات برای توسعه تجاری‌سازی فعالیت‌ها در این زمینه  گفت: تاکنون برای فعالیت‌ استارت‌ها شبکه‌سازی و به هم رسانی مورد توجه نبوده است و در رویداد گام دوم انقلاب اولویت توجه بیش از پیش به اقدامات استارتاپ‌ها است. بسیاری از استارتاپ‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند که تاکنون فرصت ارایه آن به سرمایه‌گذاران و صندوق‌های سرمایه‌گذار داده نشده است.

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره اقدامات برای توسعه و تجاری‌سازی استارتاپ‌ها ادامه داد: به‌دنبال ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در زمینه استارتاپ‌ها هستیم و  در این رویداد استارتاپ‌ها با رغبت برای سرمایه‌گذاری‌های کلان به تولید انبوه می‌پردازند. باید بتوان به تولید ثروت برای دانشجویان، فعالان در زمینه استارتاپ‌ها و تمامی ارکان  در این عرصه به فعالیت پرداخت. برای توسعه اقدامات می‌توان بیش از پیش به جایگاه‌ها در ارتقای مهارت آموزی بها داد.

شاخص‌گذاری‌ها برای تربیت دانشجوی کارآفرین انجام شده است

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی  ادامه داد: هدف تربیت دانشجویان کارآفرین است و این اتفاق شاخص‌گذاری باعث شده تا فرآیندهای داخلی دانشگاه خود را با این موضوع تطبیق داده و با اولویت‌گذاری ارکان داخلی وارد عمل شوند. برای مثال برخی از افراد در برهه‌ای از زمان در این کشور خواستار توسعه  فناوری نانو بودند و از مقالات با موضوع نانو حمایت شد. هرچند هیچ وقت در واحدهای دانشگاهی و دوره‌های تحصیلات تکمیلی تحول و برنامه‌ریزی در دستور کار قرار نداشت. در این اقدام پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد، دکتری و … را در قالب یک نامه طراحی کرده تا بتوانند از حمایت‌ها برخوردار شد.

ضرغامی درباره اقدامات برای توسعه کارآفرینی گفت: هم‌اکنون هدف تغییر محتوای رشته‌ها نیست، بلکه خروجی‌ها و نتایج دانشگاه‌ها بررسی و اهداف هم ذکر شده است تا تحول در زمینه کارآفرینی در دانشگاه شکل بگیرد.

افزایش ارائه رشته‌های مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی

وی افزود: باید بتوان دوره‌های کارآفرینی را برگزار کرد و رشته‌های مهارتی را بیش از پیش ارایه داد تا  کم کم فرآیندهای داخلی دانشگاه هم با هدف‌گذاری دانشگاه هماهنگ شده و حوزه فعالیتی ما همچون لوکوموتیو واگن‌های دانشگاه را به سمت نیازها، مسائل و مسئولیت اجتماعی دانشگاه می‌کشاند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *