نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 4:33 ب.ظ

تویوتا و یاماها برای توسعه موتور V8 با سوخت هیدروژنی متحد شدند

لوکیا پاپادوپولوس – 19 فوریه 2022 – V8 جدید هیدروژن سوز. یاماها

سال‌هاست که شرکت‌ها قول می‌دهند موتورهای هیدروژنی را عرضه کنند و ادعا می‌کنند که هیدروژن سوخت پاک آینده است. با این حال، ما از نظر توسعه کم دیده ایم.این همه می تواند به زودی تغییر کند.

بر اساس بیانیه ای که یاماها منتشر کرد، خودروسازان تویوتا و یاماها برای توسعه یک موتور 5 لیتری V8 با سوخت هیدروژنی متحد شده اند.

موتور هیدروژنی کاملاً جدید نیست. این بر اساس مدلی است که در حال حاضر توسط کوپه اسپرت لکسوس RC F استفاده می شود.با این حال، تغییرات زیادی برای تبدیل شدن به یک نسخه هیدروژنی با تغییراتی در انژکتورها، هدها، منیفولد ورودی و سایر قطعات انجام شده است.

گفته می شود این موتور 449 اسب بخار در 6800 دور در دقیقه و 398 پوند فوت در 3600 دور در دقیقه تولید می کند که برخی از ویژگی های بسیار چشمگیر هستند. ارقام کمی کوچکتر از ارقام V8 اصلی است که بر اساس آن ساخته شده است، اما برای یک موتور آزمایشی جدید توسعه یافته، آنها به اندازه کافی خوب هستند.

و طبق گفته تاکشی یامادا، مهندس که در تیم توسعه موتور هیدروژنی یاماها کار می کند، این موتور مطمئناً هر کسی را که با آن رانندگی می کند خوشحال می کند.موتورهای هیدروژنی حسی ذاتاً دوستانه دارند که استفاده از آنها را حتی بدون استفاده از وسایل کمکی الکترونیکی رانندگی آسان می کند.

کسانی که به توانایی شرکت ها در ارائه موتور جدید شک دارند باید توجه داشته باشند که این دو شرکت قبلاً همکاری های مثمر ثمری داشته اند. آنها نیروها را روی ابرخودروی 552 اسب بخاری 4.8 لیتری V10 لکسوس LFA متحد کردند، سرمایه گذاری که بسیار موفقیت آمیز بود.اکنون، ان دو خودروساز بر روی گزینه های سازگارتر با محیط زیست تمرکز کرده اند.

یوشیهیرو هیداکا، رئیس یاماها گفت: «موتورهای هیدروژنی پتانسیل خنثی بودن کربن را دارند و در عین حال اشتیاق ما به موتور احتراق داخلی را زنده نگه می‌دارند.»

آیا این می تواند پیشرفت هیدروژنی باشد که همه منتظرش بوده ایم؟

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *