نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 5:04 ق.ظ

چرا دولت ایالات متحده قصد دارد میلیاردها دلار برای باز نگه داشتن نیروگاه های هسته ای زیان ده هزینه کند؟

17 فوریه 2022 -کاترین کلیفورد – بخار از یک برج خنک کننده در 7 سپتامبر 2007 در نیروگاه هسته ای Watts Bar مربوط به سازمان دره تنسی در اسپرینگ سیتی، تنسی، 50 مایلی جنوب ناکسویل بلند می شود.

دولت قرار است میلیاردها دلار برای باز نگه داشتن نیروگاه های هسته ای در ایالات متحده هزینه کند زیرا آنها پول زیادی را از دست می دهند که در غیر این صورت بلا استفاده نمی مانند.

نیروگاه‌های هسته‌ای انرژی پاک و بدون گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کنند که می‌تواند به دولت بایدن کمک کند تا به هدف جاه‌طلبانه آب‌وهوایی خود یعنی کاهش ۵۰ درصدی آلودگی گازهای گلخانه‌ای از سطوح سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۳۰ برسد.

قانون زیرساخت دو بخشی که رئیس جمهور جو بایدن در نوامبر امضا کرد، شامل یک برنامه 6 میلیارد دلاری برای حفظ ناوگان راکتورهای هسته ای موجود ایالات متحده است. در 10 فوریه، دفتر انرژی هسته ای وزارت انرژی اولین گام ها را برای آغاز روند توزیع آن پول برداشت.طبق اسناد دولتی، این پول مورد نیاز است زیرا چندین نیروگاه هسته‌ای «در خطر تعطیلی زودهنگام هستند» و چندین نیروگاه دیگر «به دلیل شرایط اقتصادی پیش از موعد بسته شده‌اند.

جورج بیلیچیچ، نایب رئیس و رئیس جهانی انرژی و زیرساخت انرژی در شرکت مشاوره مالی و مدیریت دارایی Lazard، گفت: این واقعاً به مقررات زدایی در صنعت بازمی گردد.

بر اساس گزارش موسسه انرژی هسته ای، در ایالات متحده، 17 ایالت دارای نیروگاه هسته ای تحت نظارت و 10 ایالت دارای نیروگاه هسته ای مقررات زدایی شده اند.

در بازارهای بدون مقررات، مولدهای انرژی هسته‌ای باید انرژی خود را در بازار آزاد بفروشند، جایی که شرکت‌های توزیع ارزان‌ترین گزینه انرژی را انتخاب می‌کنند که می‌تواند همان کار را انجام دهد. امروزه این اغلب گاز طبیعی است.

بن کینگ، تحلیلگر ارشد بخش انرژی و اقلیم در Rhodium Group، یک شرکت تحقیقات بازار، در یک تماس تلفنی به CNBC گفت: یکی از عوامل کلیدی که اقتصاد هسته‌ای را پیش می‌برد، ارزان بودن گاز طبیعی است.

با توجه به قیمت‌ها و پیش‌بینی‌های فعلی گاز طبیعی، کینگ و همکارانش پیش‌بینی کرده‌اند که یک سوم ظرفیت فعلی نیروگاههای انرژی هسته‌ای در ایالات متحده ممکن است بازنشسته شود. این شرکت پیش بینی می کند که ناوگان هسته ای از حدود 96 گیگاوات در حدود 60 تاسیسات هسته ای در ایالات متحده تا سال 2030 به 60 گیگاوات کاهش یابد.

کینگ گفت در حالی که 6 میلیارد دلار در قانون زیرساخت برای جلوگیری از سیل احتمالی تعطیلی مفید است، اما هنوز کافی نیست. گروه رودیوم در مدل‌سازی خود، 6 میلیارد دلار را با اعتبار مالیاتی پیشنهادی تولید هسته‌ای که بخشی از قانون بازسازی بهتر است، جفت می‌کند، که کمیته مشترک مالیات تخمین می‌زند که 23 میلیارد دلار باشد.

کینگ به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «در مجموع، آن‌ها در حفظ انرژی هسته‌ای و حفظ ایالات متحده در مسیر هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بسیار مؤثرتر هستند».

قرار بود مقررات زدایی از بازارهای انرژی موجب نوآوری و رقابت شود. اما اکنون که مبارزه با تغییرات اقلیمی ضروری‌تر شده است، زیر سوال بردن این حرکت وسوسه‌انگیز است.

بیلیچیچ گفت: «درباره اینکه آیا مقررات زدایی مؤثر بوده یا نه، یا اینکه آیا صنعت باید تحت نظارت باقی می ماند، بحثی وجود دارد. این واقعیت که دولت فدرال اکنون برای حمایت از انرژی هسته ای وارد عمل شده است نشان می دهد که این یک اشتباه بوده است. https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *