نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

16 اردیبهشت 1403 1:00 ق.ظ

دعوت یک سازنده موشک DIY 50 از داوطلبان فضانورد آماتور

لوکیا پاپادوپولوس – 05 فوریه 2022 – یک موشک زیر مدارهای کپنهاگ

در سال 2017، مایک هیوز یک موشک فلزی ضایعاتی ساخت تا آنرا در صحرای موهاوه پرتاب کند تا ثابت کند زمین صاف است. این داستان بیشتر به دلیل مضحک بودن و همچنین به دلیل دستاورد چشمگیری که نشان می داد، در سرتاسر جهان خبرساز شد. این نشانه این بود که یک مرد ساده، نه یک میلیاردر، واقعاً می تواند موشک بسازد.

به همین دلیل است که وقتی گروهی متشکل از 50 داوطلب در Suborbitals کپنهاگ اعلام کردند که در حال ساخت موشکی برای ارسال به فضا هستند، این خبر توجه بسیاری را به خود جلب کرد، همانطور که اولین بار توسط Futurism گزارش شد. اگر گروه بی باک از داوطلبان جاه طلب واقعاً موفق شوند موشک خود را از زمین بلند کنند و به مدار زمین برسانند، این یک نقطه عطف کلیدی برای بشریت خواهد بود.

Copenhagen Suborbitals متشکل از گروهی از موشک اندازان آماتور در دانمارک است. هدف آنها پرتاب یک فرد به زیر مدار با یک موشک دست ساز و با بودجه بسیار کم است. آنها تنها برنامه فضایی آماتور سرنشین دار جهان هستند و از سال 2011 تاکنون پنج موشک پرتاب کرده اند.

مراقب ایلان ماسک، ریچارد برانسون و جف بزوس باشید! شما در اینجا رقابت واقعی دارید. مدز استنفت، مدیر قیمت‌گذاری، یکی از آن داوطلبان است و به Futurism گفت که از چالشی که راکت‌سازی ارائه می‌کند لذت می‌برد. استنفت گفت: «ما این کار را انجام می دهیم زیرا سخت است. وقتی وارد آن شدید، متوجه می‌شوید که بخش سرگرم کننده، نرسیدن به هدف است. بخش سرگرم کننده، دائماً روی چالش هایی کار می کند که به طرز مسخره ای دشوار هستند.”

استنفت و همکاران او در حال حاضر مشغول مهندسی فضاپیمایی به نام «اسپیکا» هستند. اگر همه چیز به خوبی پیش برود و خیلی چیزها ممکن است اشتباه پیش بروند، آنها امیدوارند که Spica اولین فضاپیمای آماتوری باشد که یک پرواز زیرمداری با خدمه انجام می دهد و نقطه عطف کلیدی برای کل بشریت است.

چنین پروژه ای چقدر طول می کشد؟ با توجه به بودجه اندک سازندگان و بسیاری از موانع پیچیده ناشی از همه‌گیری کووید، داوطلبان حدس می‌زنند که حداقل 10 سال دیگر طول می‌کشد تا Spica به مدار پرواز کند و مسیر تاریخ را برای همیشه تغییر دهد.

اگر این گروه از داوطلبان متعهد به هدف ویژه خود دست یابند، گواه زنده ای خواهند بود که روح انسان فقط در صورت داشتن انگیزه مناسب می تواند به ارتفاعات جدیدی صعود کند. برای آنها آرزوی موفقیت داریم و این پروژه را از نزدیک دنبال خواهیم کرد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *