نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 9:35 ق.ظ

اولین پرتاب موشک Terran 1 با چاپ سه بعدی به تعویق افتاد

8 مارس 2023 – مایکل شیتز-موشک Terran 1 این شرکت در سکوی پرتاب خود در LC-16 در کیپ کاناورال، فلوریدا پیش از اقدام به پرتاب افتتاحیه ایستاده است.

متخصص پرینت سه بعدی Relativity Space اولین تلاش خود را برای پرتاب به تعویق انداخت و  مهم ترین آزمایش تاکنون در رویکرد تولید بلندپروازانه این شرکت متوقف شد.

موشک Terran 1 این شرکت برای پرتاب از LC-16، یک سکوی پرتاب در تاسیسات نیروی فضایی ایالات متحده در کیپ کاناورال، فلوریدا در نظر گرفته شده است. هدف از این ماموریت رسیدن موفقیت آمیز به مدار است.

شرکت پس از چند تأخیر کوتاه و تنظیم مجدد در شمارش معکوس – که در هنگام آماده شدن برای پرتاب موشک برای اولین بار رایج است – این تلاش را “اسکراب” نامید، به این معنی که به روز بعد موکول شد.

Clay Walker مدیر راه اندازی Relativity در پخش اینترنتی این شرکت گفت: “ممنون که بازی کردید.”

تیم الیس، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Relativity در توییتی گفت که چند روزی باقی خواهد ماند تا شرکت بتواند تلاش دیگری انجام دهد.

در حالی که بسیاری از شرکت‌های فضایی از پرینت سه بعدی استفاده می‌کنند که به عنوان تولید افزودنی نیز شناخته می‌شود، نسبیت عملاً به این رویکرد عمل کرده است. این شرکت بر این باور است که رویکردش ساخت موشک‌های کلاس مداری را بسیار سریع‌تر از روش‌های سنتی می‌سازد که به هزاران قطعه کمتر نیاز دارد و امکان ایجاد تغییرات از طریق نرم‌افزار را فراهم می‌کند. هدف این سرمایه گذاری مستقر در لانگ بیچ، کالیفرنیا، ساخت موشک از مواد خام در کمتر از 60 روز است.

Terran 1 دارای 110 فوت ارتفاع است و 9 موتور مرحله اول پایینی و یک موتور مرحله دوم بالایی را تامین می کند. موتورهای Aeon آن به صورت سه بعدی چاپ شده و این موشک از اکسیژن مایع و گاز طبیعی مایع به عنوان دو نوع سوخت خود استفاده می کند. این شرکت می گوید که 85 درصد از اولین موشک Terran 1 با چاپ سه بعدی ساخته شده است.

قیمت Terran 1 در هر پرتاب 12 میلیون دلار است. این هواپیما برای حمل حدود 1250 کیلوگرم به مدار پایین زمین طراحی شده است. این موضوع Terran 1 را در بخش «بالابر متوسط» در بازار پرتاب ایالات متحده قرار می‌دهد که هم از نظر قیمت و هم از نظر قابلیت، بین الکترون آزمایشگاه موشک و فالکون 9 اسپیس ایکس قرار می‌گیرد.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *