نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:28 ق.ظ

سیستم بازیافت از فیلم های PET در فرآیند تولید خازن های سرامیکی چند لایه

14 ژانویه 2022 // توسط نیک فلاهرتی

TDK اولین سیستم بازیافت صنعت را ساخته است که از فیلم های PET استفاده شده در فرآیند تولید خازن های سرامیکی چند لایه (MLCC) استفاده مجدد می کند.

به طور معمول، سطوح فیلم‌های PET که از فرآیند تولید MLCC دور ریخته شده‌اند، به‌طور ویژه پردازش می‌شوند و نمی‌توان آنها را بدون پردازش بیشتر مورد استفاده مجدد قرار داد. به این ترتیب، آنها عمدتاً به بازیافت عمومی اضافه می شوند یا سوزانده می شوند.

سیستم TDK در عوض سطوح فیلم‌های PET ضایعاتی را می‌شوید، آن‌ها را به فرم پلاستیکی PET برمی‌گرداند و سپس سازنده فیلم PET Toray یک فیلم تولید می‌کند. سپس TDK آن فیلم‌ها را خریداری می‌کند و پردازش ویژه‌ای را برای آن‌ها اعمال می‌کند و امکان استفاده مجدد از آن‌ها را در فرآیند تولید فراهم می‌کند. فیلم PET بازیافتی مورد استفاده در این سیستم انتشار CO2 را تقریباً 10 درصد در مقایسه با فیلم PET معمولی کاهش می دهد.

این سیستم به صورت مرحله ای و از ماه جاری معرفی خواهد شد. TDK ابتدا از فیلم های PET بازیافت شده برای MLCC استفاده می کند. هنگامی که شرکت سیستم را فراتر از MLCC ها گسترش دهد، TDK استفاده از فیلم های PET بازیافتی را تا 20 درصد افزایش می دهد.

این بخشی از چشم انداز زیست محیطی 2035 TDK است که هدف آن کاهش انتشار CO2 تا سال 2035 در مقایسه با سال 2104 به نصف است. https://www.eenewseurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *