نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 9:33 ب.ظ

هفت ایده خلاقانه محتوای رسانه های اجتماعی برای شرکت های B2B

نوشته راشل ویلیامز

در اینجا یک حقیقت تلخ وجود دارد: بسیاری از سازمان های B2B در بازاریابی موثر رسانه های اجتماعی شکست می خورند. این، حتی زمانی که آنها می‌دانند که تقریباً 4 میلیارد نفر به طور فعال از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنندو این بیش از نیمی از جمعیت جهان است.

کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین و دیگران نه تنها یک استراتژی تبلیغاتی مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهند، بلکه باعث افزایش دید برند شما، انسانی‌سازی آن می‌شوند و می‌توان از آنها برای ارائه پشتیبانی عالی از مشتری استفاده کرد.

اگر یک شرکت B2B هستید که در تلاش برای هدایت ترافیک به سمت پیشنهادات خود هستید، از ادغام رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود صرف نظر نکنید. به یاد داشته باشید، این رسانه به شما انعطاف پذیری زیادی را برای به اشتراک گذاشتن محتوای متنی و شخصی که مخاطبان شما را در زمان واقعی درگیر می کند، می دهد.

هفت ایده محتوای رسانه های اجتماعی برای B2B

1. به حضور خود در شبکه های اجتماعی چهره ای انسانی بدهید

به دلایلی، سازمان‌های B2B بی‌شماری هنگام ارتباط در رسانه‌های اجتماعی از لحن رسمی سوم شخص استفاده می‌کنند. علاوه بر این، بسیاری از پست های رسانه های اجتماعی B2B به ندرت شامل تصاویر داخلی می شوند. ترکیب آن با لحن مختصر و سوم شخص می‌تواند سازمان شما را دور و بی‌تفاوت جلوه دهد.

از رباتیک به نظر رسیدن خودداری کنید و با ارسال پست اول شخص در صفحات رسانه های اجتماعی شرکت خود، ایجاد یک روایت یا داستان پیرامون برند خود، برند خود را انسانی کنید. تصاویری را اضافه کنید که نشان دهد در داخل سازمان شما چه می گذرد.

2. موارد رایگان روشنگری را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

یک راه عالی برای ایجاد سرنخ و تثبیت خود به عنوان یک رهبر در جایگاه خود، تولید محتوای تحقیق محور مانند کتاب های الکترونیکی، مطالعات موردی، آمار و گزارش های پروژه و سپس به اشتراک گذاری آنها در رسانه های اجتماعی است. شما همچنین می توانید این موارد رایگان را با ارسال پیوندهایی به منابع رایگان به اشتراک بگذارید. در ازای دانلود رایگان، آدرس های ایمیل را جمع آوری کنید.

3. محتوا را در کانال های رسانه های اجتماعی مرتبط به اشتراک بگذارید

مشتریان B2B با همتایان B2C خود متفاوت هستند. وقتی افراد B2B به دنبال راه حل های مرتبط با کار هستند، به جای فیس بوک یا توییتر به لینکدین می روند. در واقع، 97 درصد از بازاریابان B2B از LinkedIn برای تولید سرنخ استفاده می کنند. با این حال، اگر کسب‌وکاری را اداره می‌کنید که در آن از طریق تصاویر بصری به مشتریان می‌فروشید (مثلاً یک سرویس هدیه شرکتی)، رهبران B2B شما ممکن است ترجیح دهند به تصاویر یا ویدیوهای محصولات شما در فیس‌بوک، پینترست یا اینستاگرام دسترسی داشته باشند.

4. میزبان رویدادهای دیجیتال و وبینارها

رویدادهای دیجیتال و وبینارها، به ویژه آنهایی که “فقط با دعوت” هستند، راهی عالی برای تعامل با سرنخ های بالقوه هستند. ابتدا پلتفرم رسانه اجتماعی مناسبی را انتخاب کنید که رویداد خود را در آن برگزار کنید. در مرحله بعد، با تبلیغ رویداد خود و خرید تبلیغات در رسانه های اجتماعی، سر و صدا ایجاد کنید. بدون برنامه فروش به وبینار خود بروید و به جای آن از رویداد برای تثبیت خود به عنوان یک رهبر فکری استفاده کنید.

 5. پخش زنده

این رویکرد بازاریابی نسبتاً غیررسمی را با “زندگی مستقیم” هر زمان که داستان کاری یا فعالیت هیجان انگیزی برای به اشتراک گذاشتن دارید، امتحان کنید. شما می توانید با استفاده از صفحه شرکتی یا حتی نمایه شخصی خود به صورت زنده پخش شوید. در طول پخش زنده، به سؤالات مرتبط با صنعت پاسخ دهید یا به سادگی حضور فالوورهای خود را تأیید کنید و از آنها برای پیوستن تشکر کنید. این همچنین یک فرصت عالی برای نشان دادن جنبه سبک تر از شرکت شما است.

6. نظرسنجی انجام دهید

درک این نکته ضروری است که رسانه های اجتماعی همه چیز در مورد ترویج ارتباطات دو طرفه است، بنابراین در پست های خود منفعل نباشید. نظرسنجی هایی ایجاد و انجام دهید که مخاطبان شما را جذب کند و آنها را تشویق به تعامل با صفحه رسانه های اجتماعی شما کند. نظرسنجی ها راه بسیار خوبی برای دریافت بازخورد رایگان در مورد پیشنهادات کسب و کار و کیفیت خدمات مشتری شما هستند و همچنین به شما کمک می کنند تا بفهمید مشتریان شما چه می خواهند.

7. موفقیت های خود را به اشتراک بگذارید

اگر جایزه یا افتخار خاصی برنده شدید، اخبار را از طریق رسانه های اجتماعی با مشتریان خود به اشتراک بگذارید. همچنین، از مشتریان خوشحال خود بخواهید که توصیفات خود را ارسال کنند، تأییدیه هایی ارائه کنند یا تجربه مثبت خود از همکاری با شما را روایت کنند. توصیفات B2B گواهی اجتماعی نهایی است که نشان می دهد شما ارزش وقت گذاشتن را دارید. شروع به جمع آوری آنها کنید، و مهمتر از آن، ارسال آنها در رسانه های اجتماعی.

چه بخواهید چه نخواهید، مردم عاشق رسانه های اجتماعی هستند و این احتمالاً شامل اکثر مشتریان شما می شود که بخش زیادی از روز کاری خود را به گشت و گذار در لینکدین یا خواندن توییت های تصادفی در توییتر می گذرانند. رسانه های اجتماعی را در خود بگنجانید.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *