نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 11:18 ق.ظ

MIT spinout بیش از 25 سال است که بازی های ویدیویی نمادین را منتشر می کند

زک وین | دفتر خبری MIT 14 دسامبر 2021 –  هارمونیکس گیم پلی موسیقی را برای ایجاد بازی های ویدیویی نمادین مانند Guitar Hero و Rock Band نوآوری می کند.

در هر تعطیلات، یک بازی ویدیویی جدید محبوب باعث ایجاد حجم نامتناسبی از هیاهو، انتظار و خرید لحظه آخری می شود. اما تعداد کمی از این بازی‌ها روشی کاملاً جدید برای بازی ارائه می‌دهند. حتی تعداد کمتری از آنها دارای افکت‌های خاص هستند که بسیار فراتر از دنیای بازی هستند.

زمانی که Guitar Hero در سال 2005 منتشر شد، و بازیکنان را به چالش کشیدن نت‌های آهنگ‌های راک کلاسیک روی کنترل‌کننده‌های گیتارمانند، از یک آهنگ تعطیلات به یک پدیده فرهنگی تبدیل کرد که به نسل جدید آموخت که موسیقی راک اند رول را دوست داشته باشند. در طول مسیر، به صنعت بازی های ویدیویی قدرت بازی های مبتکرانه و مبتنی بر موسیقی را نشان داد.

Guitar Hero و فرانچایز مربوط به Rock Band توسط Harmonix Music Systems توسعه یافتند، که بیش از 25 سال پیش در آزمایشگاه رسانه MIT شکل گرفت، زمانی که یک جفت دوست شروع به استفاده از فناوری برای کمک به افراد در تعامل با موسیقی کردند. از آن زمان، بیش از دوازده بازی منتشر کرده است که به میلیون ها نفر کمک کرده است تا هیجان ساختن موسیقی را تجربه کنند.

Eran Egozy ’93، SM ’95، استاد هنرهای موسیقی و تئاتر در MIT که شرکت را با الکس ریگوپولوس بنیانگذاری کرده است، می گوید: “چیزی که ما همیشه برای انجام آن تلاش کرده ایم این است که در گیم پلی موسیقی نوآوری کنیم. این چیزی است که شرکت دائماً در تلاش است تا انجام دهد – ایجاد انواع جدیدی از تجربیات موسیقی متقاعد کننده.

برای پیشبرد این ماموریت، هارمونیکس ماه گذشته بخشی از غول صنعت Epic Games شد. این یک نقطه عطف بزرگ برای شرکتی است که بازی‌هایش را از پروژه‌های کوچک به منابع صنعت سرگرمی وصل کرده است.

اگوزی بازی‌های هارمونیکس را در اتوبوس‌های تور گروه‌های معروف، در دفاتر غول‌های فناوری مانند گوگل، در بارهایی که میزبان «شب‌های گروه راک» هستند و در برنامه‌های تلویزیونی محبوب به تصویر کشیده شده است. مهمتر از همه، او از معلمان موسیقی شنیده شده است که می‌گویند بازی‌ها الهام بخش بچه‌ها برای نواختن سازهای واقعی هستند.

در واقع، اگوزی به تازگی از مدیر مدرسه پسرش شنید که دلیل نواختن درام را به خاطر گروه راک است.

اگوزی که به طور حرفه ای کلارینت می نوازد، می گوید: این احتمالاً لذت بخش ترین بخش است. البته، زمانی که شرکت را راه اندازی کردیم، امیدها و آرزوهای زیادی داشتیم، اما فکر نمی کردیم واقعاً چنین تأثیر بزرگی بگذاریم. ما کاملاً شگفت زده شده ایم.

اگوزی در مقطع کارشناسی در MIT در رشته مهندسی برق و علوم کامپیوتر و در رشته موسیقی تحصیل کرد. اما او هرگز به ترکیب کامپیوتر و موسیقی فکر نکرده بود تا اینکه در برنامه فرصت های تحقیقاتی در مقطع کارشناسی زیر نظر دانشجوی آن زمان مایکل هاولی در آزمایشگاه رسانه شرکت کرد.

این تجربه الهام بخش اگوزی شد تا مدرک کارشناسی ارشد خود را در گروه Opera of the Future در Media Lab به رهبری تاد ماکوور ادامه دهد، جایی که او شروع به ساخت نرم افزاری کرد که بر اساس کنترل های بصری موسیقی تولید می کرد. او همچنین با ریگوپولوس در آزمایشگاه رسانه ملاقات کرد که به سرعت به یک دوست و همکار تبدیل شد.

اگوزی به یاد می آورد که الکس این ایده را داشت: آیا اگر جوی استیکی را که رابط کاربری دوستانه‌تری دارد برداریم و از آن برای هدایت پارامترهای سیستم موسیقی مولدمان استفاده کنیم، جالب نیست؟

سیستم مبتنی بر جوی استیک بلافاصله به یکی از محبوب‌ترین دموها در آزمایشگاه رسانه تبدیل شد که باعث شد این زوج در مسابقه کارآفرینی 10 هزار دلاری MITامروزه 100 هزار دلار شرکت کنند.

اگوزی می‌گوید: فکر می‌کنم MIT این حس را در من ایجاد کرد که هیچ فایده‌ای در تلاش برای انجام کاری که قبلاً کسی انجام داده است وجود ندارد. اگر می‌خواهید روی چیزی کار کنید، سعی کنید کار خلاقانه‌ای انجام دهید. این یک نگرش فراگیر در سراسر MIT است، نه فقط در آزمایشگاه رسانه.

با فارغ التحصیلی، اگوزی و ریگوپولوس می دانستند که می خواهند به کار بر روی سیستم ادامه دهند، اما شک داشتند که بتوانند شرکتی پیدا کنند که برای انجام این کار به آنها پول بدهد. از همین منطق ساده، هارمونیکس متولد شد.

بنیانگذاران چهار سال آینده را صرف کار بر روی این فناوری کردند، که منجر به تولید محصولی به نام تبر شد که Egozy آن را “شکست کامل” توصیف کرد. آنها همچنین یک سیستم برای دیزنی در شهربازی Epcot ساختند و سعی کردند نرم افزار خود را با ماشین های کارائوکه در ژاپن ادغام کنند.

اگوزی می گوید  : ما در تلاش برای فهمیدن اینکه کسب‌وکارمان چیست، با شکست‌های متعددی روبرو شدیم، و زمان زیادی طول کشید تا راه ارضای مأموریت خود را کشف کنیم، یعنی اجازه دهیم همه در جهان لذت ساختن موسیقی را تجربه کنند. همانطور که معلوم است، این از طریق بازی های ویدیویی بود.چند بازی ویدیویی اول این شرکت موفقیت بزرگی نداشتند، اما با تکرار بر روی پلتفرم اصلی، هارمونیکس توانست به طور پیوسته طراحی و گیم پلی را بهبود بخشد.

https://news.mit.edu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *