نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 7:09 ب.ظ

نوآوری برای مقاوم ماندن در برابر عدم قطعیت

ارسال شده در 17 دسامبر 2021 توسط The Manufacturer

کاترین بنت CBE، مدیر عامل پیشرو نکات مهمی را در مورد چگونگی «مقاومت در آینده» کسب و کار خود در برابر آینده نامشخص ارائه می دهد.

بر اساس گزارش اداره ملی آمار، یک چهارم از مشاغل بریتانیا در آغاز همه گیری به طور موقت تعطیل شدند. اقتصاد سال گذشته 9.8 درصد کوچک شد که چشمگیرترین سقوط از زمان شروع ثبت رکوردها در سال 1948 است.

در ماه اکتبر، موسسه مدیران هشدار داد که اعتماد تجاری “از صخره سقوط کرده است”. همراه با افزایش هزینه‌های دستمزد، انرژی و مواد، و همچنین افزایش مالیات، اختلالات زنجیره تامین و تصاویری از صف‌های پیچ خورده در اطراف محوطه‌های پمپ بنزین، نگرانی صاحبان مشاغل چندان عجیب نیست.

هرگز مفهوم “محافظت از آینده” – ایجاد انعطاف پذیری – برای مشاغل تا این اندازه مهم نبوده است. تنها در این صورت است که شرکت‌ها می‌توانند در زمان وقوع حوادث زیان‌آور اقتصادی، زنده بمانند و حتی رشد کنند. حداقل پنج حوزه کلیدی وجود دارد که رهبران تولید باید به آنها توجه کنند تا مطمئن شوند که برای بحران بزرگ بعدی آماده هستند: نوآوری، نیروی کار، پایداری، زنجیره تامین و استفاده از فناوری های جدید. در زیر چند نمونه از بهترین  نمونه ها از صنعت و تولید وجود دارد که چگونه می توان به این امر دست یافت.

هدف Magway کاهش آلودگی هوا با ارائه خدمات حمل و نقل از طریق لوله های زیرزمینی است

این بسیار مهم است. فقط با پرورش خلاقیت می‌توانیم محصولاتی تولید کنیم که به ما در غلبه بر رویدادهای آسیب‌زا کمک کنند. یک مثال واضح در سال گذشته این بود که چگونه صنعت برای تولید 14000 دستگاه تنفس مصنوعی همکاری کرد و فشار را از NHS در زمان بیشترین نیاز آن برداشت.

یک مطالعه موردی مبهم تر، اما با این وجود آموزنده از مرکز نوآوری فرآیند (CPI) ما در یورکشایر آمده است. این تیم با Fibreright کار کرد که ماموریت بازیافت چیزهایی که به ظاهر غیرقابل بازیافت هستند را دارد. فناوری Fibreright این پتانسیل را دارد که اقتصاد زیستی بریتانیا را متحول کند و شکر را از زباله‌های جامد شهری آزاد کند.

بیش از 12 ماه، CPI فرآیندهای Fibreright را افزایش داد و بهبود بخشید و به نشان دادن قابلیت تجاری برنامه‌های آن کمک کرد. اکنون این پتانسیل وجود دارد که 60 تا 70 درصد از کل زباله های جامد شهری بریتانیا به مواد خام مفید تبدیل شوند. این شرکت از آن زمان سرمایه‌گذاری مورد نیاز خود را برای درآمدزایی و ایجاد یک پایه محکم برای رشد آینده خود جذب کرده است.

همه‌گیری یادآور مهمی بود که بزرگترین منبع ما مردم هستند. تاب‌آوری کارگران در مقابل بحران، کسب‌وکارها را به همه جا رساند. اکنون زمان سرمایه‌گذاری روی نیروی کار است و مهارت‌های آن‌ها را به حداکثر می‌رسانند تا بتوانند بر هر چیزی که در آینده به آنها تحمیل می‌شود غلبه کنند.

تا سال 2030، برنامه پیشتاز تولیدی با ارزش بالا قصد دارد سالانه 200000 مهندس و دانشمند را به طور مستقیم یا غیرمستقیم ارتقا  یا آموزش دهد. البته نیروی کار شامل مدیران ارشد نیز می شود – ما اغلب فراموش می کنیم که آنها نیز به طور مداوم نیاز به تکامل و یادگیری دارند.

محصولات و خدمات معماری لوور (ALPS) دریافت که تعداد قابل قبولی از پروژه ها را به موقع و به طور کامل تکمیل نکرده است. مرکز فناوری تولید ما، که در نزدیکی کاونتری مستقر است، بهترین روش کار را در تیم مدیریت تعبیه کرده است.

آن‌ها نحوه «تامین‌کنندگان دسته‌ای» لجستیک، مهندسی و تکمیل رنگ را شناسایی کردند که باعث صرفه‌جویی در هزینه و فرآیند کارآمدی در جابجایی مواد شد. این امر تحویل را هموار کرد و استرس را بر تامین کنندگان کاهش داد، در حالی که رضایت مشتری افزایش یافته است و نتیجه را بهبود می بخشد. اگر بحرانی وجود داشته باشد، ALPS اکنون می‌داند که مهارت‌های مدیریتی لازم برای بررسی اینکه چگونه می‌تواند خدمات خود را به موقع ارائه دهد را دارد.

هیچ کسب و کاری در سال های آینده بدون تعهد به انتشار خالص صفر شکوفا نخواهد شد. فشار سیاسی اکنون بسیار شدید است و خطرات برای سیاره بسیار شدید است. به عنوان مثال، بیش از 100 رهبر جهان برای توقف جنگل زدایی در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد، COP26، در گلاسکو در ماه نوامبر ثبت نام کردند.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *