نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 6:06 ب.ظ

یک شرکت انتشار کربن کشتی باری را تا 20 درصد کاهش خواهد داد. با یک بادبادک غول پیکر؟

توسط کریس یانگ

17 دسامبر 2021

یک شرکت انتشار کربن کشتی باری را تا 20 درصد کاهش خواهد داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت فرانسوی Airseas بادبادکی به نام Seawing ساخته است که معتقد است می تواند مصرف سوخت و انتشار کربن برای حمل و نقل کالا را تا 20 درصد کاهش دهد.

در سه ماهه اول سال 2022، این شرکت یک بادبادک 500 متر مربعی را به Ville de Bordeaux، یک کشتی باری به طول 154 متر (505 فوت) که قطعات هواپیما را برای ایرباس حمل می کند، می بندد. این بخشی از یک سری آزمایشات و آزمایشات شش ماهه خواهد بود که کشتی در مسیر معمول خود در اقیانوس اطلس حرکت می کند.

این ابتکار یک ایده جدید دیگر است که با هدف کمک به صنعت کشتیرانی در دستیابی به اهداف خود برای کربن زدایی در پی گزارش تغییرات آب و هوایی وحشتناک IPCC در سال جاری انجام شده است. اگر آزمایش‌های اولیه طبق برنامه پیش برود، Airseas یک پارافویل بزرگ‌تر به مساحت 1000 متر مربع را آزمایش می‌کند که در ارتفاع 300 متری از سطح دریا پرواز می‌کند و مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای را تقریباً 20 درصد کاهش می‌دهد. این شرکت می گوید که فناوری بادبان آن را می توان به راحتی بر روی هر کشتی نصب کرد و فرآیند نصب تنها چند روز طول می کشد.

دانشمندان به سلول های مغز انسان در یک ظرف یاد دادند که چگونه “پنگ” بازی کنند.

رقابت صنعت کشتیرانی برای پایداری

کشتیرانی به اندازه حمل و نقل هوایی مورد توجه قرار نمی گیرد، اما در واقع تقریباً 3 درصد از کل انتشار کربن ساخته شده توسط انسان را تشکیل می دهد، در حالی که حمل و نقل هوایی حدود 2 درصد از انتشار جهانی را تشکیل می دهد. با این حال، حمل و نقل ممکن است در موقعیت بهتری در مورد کربن زدایی باشد، زیرا سیستم های پیشران الکتریکی در حال حاضر به اندازه کافی برای پروازهای دوربرد قدرتمند نیستند. به عنوان مثال، هواپیمای سبک آزمایشی X-57 ماکسول ناسا تنها قادر به پرواز 40 دقیقه با یک بار شارژ است.

ابتکارات دیگر برای کاهش انتشار کربن در صنعت حمل و نقل کالا شامل استفاده از سوخت های پایدار است. به عنوان مثال، Fortescue Future Industries اخیراً اعلام کرد که در حال تبدیل یک کشتی 75 متری (246 فوت) به نام “MMA Leveque” است تا تقریباً به طور کامل بر روی آمونیاک سبز کار کند.

هوش مصنوعی همچنین ممکن است به صنعت کشتیرانی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک کند. به عنوان مثال، بادبان های بادی در حال توسعه میشلن را در نظر بگیرید که دارای هوش مصنوعی هستند که می توانند با استقرار سریع در شرایط مناسب، مصرف سوخت را تا 20 درصد کاهش دهند. در همین حال، ماه گذشته، اولین کشتی باری خودکار تمام الکتریکی جهان، Yara Birkeland، اولین سفر خود را در سواحل نروژ انجام داد. سوال این است که آیا همه اینها برای دستیابی به اهداف تعیین شده در توافقنامه پاریس 2016 در مورد تغییرات آب و هوایی کافی است؟

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *