نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 1:20 ق.ظ

تونل باد مافوق صوت جدید چین را 20 تا 30 سال جلوتر از غرب قرار می دهد

توسط کریس یانگ – 20 دسامبر 2021- HTF ناسا

بر اساس گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، یک فیزیکدان چینی فاش کرد که یک تونل باد جدید در پکن “به زودی” رونمایی خواهد شد که چین را در زمینه آزمایش فناوری تسلیحات مافوق صوت دهه ها جلوتر از سایر نقاط جهان قرار می دهد.

در یک سخنرانی آنلاین هفته گذشته، Han Guilai، از آکادمی علوم چین، اطلاعات جدیدی در مورد تونل باد JF-22 در پکن فاش کرد، که قادر به شبیه سازی پرواز با سرعت 30 ماخ – 30 برابر سرعت صوت و تقریباً 6.2 مایل (10 کیلومتر) در ثانیه است. تاریخ راه اندازی تونل باد JF-22 در حال حاضر طبقه بندی شده است.

گیلای در طول این سخنرانی گفت که افزایش قابلیت‌های این تونل باد جدید که به ظرفیت تحقیقاتی موجود تاسیسات موجود چین اضافه می‌شود، این کشور را 20 تا 30 سال جلوتر از غرب خواهد کرد. قدرتمندترین تونل باد بعدی چین JF-12 است که با یک پنجم توان خروجی JF-22 کار می کند.

تونل‌های باد مافوق صوت در ایالات متحده شامل تأسیسات تونل مافوق صوت (HTF) در تأسیسات آزمایشی نیل آرمسترانگ ناسا در ساندوسکی، اوهینیا است. آن تونل (تصویر بالا)، که در اصل برای آزمایش نازل های موشک حرارتی هسته ای ساخته شده بود، می تواند پرواز مافوق صوت را تا سرعت 7 ماخ آزمایش کند.

گیلای در سخنرانی خود بینش هایی در مورد شرایط داخل تونل باد JF-22 که به زودی در پکن رونمایی می شود، ارائه کرد. او گفت: «این هوا دیگر هوایی نیست که ما در آن تنفس می کنیم. وسیله نقلیه پرنده ای که ما مطالعه می کنیم مانند شنا کردن در گل است. این فیزیکدان توضیح داد که سطح یک هواپیما در داخل JF-22 با سرعت 30 ماخ می تواند به دمای 10000 درجه سانتیگراد (18032 فارنهایت) برسد که به اندازه کافی گرم است که مولکول های هوا را به اتم تبدیل کند و حتی به برخی از آنها بار الکتریکی بدهد. به گفته Guilai، تونل باد دارای توان خروجی 15 گیگاوات است که تقریباً سه چهارم ظرفیت سد عظیم Three Gorges چین است.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، چین در سال‌های اخیر میزان موفقیت زیادی در آزمایش‌های پرواز مافوق صوت داشته است، زیرا به جای کمپرسورهای مکانیکی مورد استفاده در کشورهای دیگر، از انفجارهای شیمیایی برای ایجاد جریان هوای پرسرعت استفاده می‌کند. این اجازه می دهد تا آزمایش ها در داخل تونل های باد برای دوره های طولانی تر اجرا شوند.

گیلای گفت: زمان آزمایش ما بسیار طولانی تر از زمان آنها است، بنابراین مدل هواپیما می تواند بزرگتر از آنها باشد و آزمایش ها می تواند پیشرفته تر از آنها باشد. این موقعیت پیشرو ما را در جهان تعیین می کند.

هواپیماهای مافوق صوت مانند آنچه که توسط استارت آپ مستقر در ایالات متحده هرمئوس در حال توسعه است، وعده می دهد که زمان سفر را به شدت کاهش دهد. هرمئوس اعلام کرده است که می تواند پرواز بین نیویورک و لندن را در کمتر از 90 دقیقه فعال کند. این فناوری همچنین پتانسیل بالایی برای افزایش قابلیت های تسلیحاتی دارد. در ماه آوریل، آزمایش تسلیحات مافوق صوت توسط نیروی هوایی ایالات متحده با شکست مواجه شد. در مقابل، چین یک موشک مافوق صوت را در ماه اکتبر با استفاده از فناوری هایی که مقامات آمریکایی را مبهوت کرده بود به مدار زمین فرستاد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *