نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 1:39 ق.ظ

اتوماسیون: یک راه حل بلند مدت برای بحران های زنجیره تامین

7 دسامبر 2021 توسط Ken Koenemann، معاون فناوری و زنجیره تامین در Dploy Solutions

شما هم بعنوان یک عضو جامعه آمریکا می‌دانید که بحران زنجیره تامین یک موضوع داغ در تمام بخش‌های صنعتی بوده است،

اما حتی با وجود اینکه رسانه‌ها و دولت به این موضوع توجه زیادی کرده‌اند، هر دوی آنها در یافتن علت اصلی مشکل ناکام مانده‌اند. در حالی که بندرهای حمل و نقل پر ازدحام یک واقعیت هستند، و تصاویری شگفت انگیز ایجاد می کنند، در واقع یک علامت هستند، نه علت.مشکل واقعی پشت شکنندگی زنجیره تامین کمبود مداوم نیروی کار است. طبق گفته Deloitte، انتظار می‌رود که بخش تولید به تنهایی تا سال 2030 دارای 2.1 میلیون شغل خالی باشد. و انجمن حمل و نقل آمریکا انتظار دارد کمبود راننده کامیون در ایالات متحده تا پایان سال جاری به 80000 شغل خالی برسد.

بدون راه‌حل‌هایی برای ترغیب مردم به کار برای رسیدگی به این علت اصلی، دولت هرگز مشکل را حل نخواهد کرد. در عوض، پیاده‌سازی راه‌حل‌های ساده آثار نامطلوبی ایجاد می کند در جایی که حل یک مسئله فقط باعث می‌شود مشکل دیگری در جای دیگری ظاهر شود.

به عنوان مثال، برنامه پرزیدنت بایدن برای اجرای عملیات 24 ساعته در بنادر در لانگ بیچ و لس آنجلس ممکن است به طور موقت عقب ماندگی را برطرف کند. اما فشار مضاعفی بر نیروی کاری وارد می‌کند که قبلاً بیش از حد ضعیف شده‌اند و پرسنل را مجبور می‌کند ساعت‌های بیشتری کار کنند. این امر به ناچار منجر به فرسودگی، مرخصی بیشتر و استعفای بیشتر می شود زیرا مردم از کار زیاد خسته می شوند. ناگفته نماند که جابجایی انبوه بار در بنادر تنها باعث ایجاد گلوگاه در سایر نقاط سیستم می شود. تمام این محموله باید به جایی برود، و اگر کامیون یا قطار کافی برای حمل آن وجود نداشته باشد، در اسکله های بارگیری بیکار خواهد ماند.

در عوض، شرکت‌ها به راهی نیاز دارند تا امور را به دست خود بگیرند و خودشان مشکل را حل کنند.

برای اکثر افراد، اتوماسیون می‌تواند راه حلی فوری و بلندمدت برای مشکلات زنجیره تامین باشد. با استفاده از فناوری برای خودکارسازی وظایف با ارزش افزوده پایین، شرکت‌ها می‌توانند فرآیندها را تسریع کنند و کارکنان را به جایی که بتوانند بیشترین تأثیر را داشته باشند، توزیع کنند.

برج کنترل زنجیره تامین بسازید. یکی از بزرگترین مسائل در لجستیک، عدم دید در سراسر زنجیره تامین است. وقتی شرکت‌ها نمی‌توانند ببینند چه اتفاقی در مورد تامین‌کنندگان و مراکز حمل‌ونقلشان می‌افتد، غیرممکن است که پیشگیرانه عمل کرده و از هر تنگنا دوری کنیم. با برج کنترل زنجیره تامین، تولیدکنندگان می‌توانند ببینند چه اتفاقی می‌افتد و تولید را تغییر دهند، سفارش‌ها را دوباره توزیع کنند یا گزینه‌های حمل و نقل را برای به حداقل رساندن موانع تنظیم کنند. با به دست آوردن دید، شرکت ها می توانند جایگزین ها را شناسایی کنند، هزینه و خطرات ایجاد تغییر را قبل از انجام آن محاسبه کنند و تصمیمات هوشمندانه تر و فعالانه تر اتخاذ کنند. با برج کنترل زنجیره تامین، شرکت ها می توانند به جای اینکه قربانی شرایط باشند، عملیات را برای جلوگیری از مشکلات بهینه کنند و مزیت رقابتی را حفظ کنند.

از راه حل های نظارت تصویری استفاده کنید. اگر فرآیند کار شما به اپراتورهای انسانی نیاز دارد که خطوط تولید و تجهیزات را برای خطاها یا شرایط خارج از مشخصات نظارت کنند، زمان آن رسیده است که آن را با فناوری پیشرفته نظارت تصویری جایگزین کنید. با راه‌حل‌های مناسب، این سیستم‌ها نه تنها می‌توانند عیوب را رصد کنند، بلکه می‌توانند تنظیمات لازم را در زمان واقعی برای حفظ خطوط تولید انجام دهند. این پاسخ بلادرنگ می تواند از ایجاد اختلال بیشتر در یک موقعیت شکننده جلوگیری کند و استعداد انسان را برای استفاده در سایر زمینه ها آزاد می کند.

اجرای استاندارد دیجیتال کار (DSoW). کارمندان آموزش معمولاً حداقل یک شغل دو نفره است – مربی و کارآموز. با استفاده از فناوری DSoW برای ضبط وظایف کاری و استفاده از این فیلم برای آموزش کارگران، تقاضای کارکنان را به نصف کاهش دهید. با استفاده از دستورالعمل‌های ویدیویی و نظارت تصویری بر عملکرد کار، خطوط تولید می‌توانند خطاها را کاهش داده و تضمین کیفیت را به حداکثر برسانند، که می‌تواند از موضوع از دست دادن محصول، فراخوانی و اجرای مجدد سفارش‌ها جلوگیری کند که همه اینها می‌تواند چالش‌های زنجیره تامین را کاهش دهد. شرکت‌ها همچنین می‌توانند از DSoW برای آموزش سریع کارگران و تغییر موقعیت کارکنان در صورت نیاز استفاده کنند.

فرآیندهای اداری را خودکار کنید. فرآیندهای دستی در ورود سفارش، سفارش خرید و برنامه ریزی تولید می تواند یک گلوگاه مهم باشد و نیاز به زمان اضافی برای کارکنان دارد. برای مثال، در برخی از شرکت‌ها، تا به حال چهار یا پنج خریدار را دیده‌ایم که کارشان صرفاً انتشار سفارش‌های خرید است. با خودکارسازی وظایف اداری، سفارش‌ها می‌توانند سریع‌تر، روان‌تر و با دخالت کمتر انسانی وارد تولید شوند.

https://industrytoday.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *