نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 7:33 ب.ظ

ULUU می خواهد بحران پلاستیک را با جلبک دریایی حل کند

15 نوامبر 2022 -جولیا ریسر با خمره تخمیر ULUU -اعتبار تصویر: ULUU

ULUU معتقد است راه حل بحران پلاستیک در اقیانوس های جهان نهفته است. این استارت آپ استرالیایی از جلبک دریایی برای ایجاد یک جایگزین پلاستیکی استفاده می کند و قصد دارد اولین محصولات خود را در 12 تا 24 ماه آینده عرضه کند.

 ULUU اعلام کرد که 8 میلیون دلار استرالیا (حدود 5.3 میلیون دلار) به رهبری Main Sequence (صندوق فناوری عمیق که توسط آژانس ملی علوم استرالیا راه اندازی شده است) با مشارکت Albert Impact Ventures، Mistletoe و Possible Ventures جمع آوری کرده است. سایر سرمایه گذاران از طریق جامعه تاثیر اجتماعی Main Sequence Voice Capital شامل ملوین بن، مدیر عامل جشنواره Republi، ناتان مک‌لی، شرکت موسیقی مستقل استرالیایی Future Classic، نیل پری AM رستوران‌دار، کارلی کلوس، مدل و بشردوست و کوین پارکر، خواننده Tame Impala بودند.

پلیمر کمپوست پذیر ULUU، به نام پلی هیدروکسی آلکانوات ها (PHAs)، از طریق فرآیند تخمیر شبیه به آبجو ساخته می شود و این شرکت را قادر می سازد تا فرآیند تولید خود را تمیز نگه دارد. این ماده از قندهای جلبک دریایی، آب دریا و میکروب های آب شور ساخته شده است و ماندگاری مشابه پلاستیک دارد، اما زیست تخریب پذیر و کمپوست پذیر است.

دکتر جولیا ریسر، که ULUU را به همراه مایکل کینگزبری تأسیس کرد، به TechCrunch گفت که او سابقه طولانی در زمینه پلاستیک دارد. او در طول تحصیل در مقطع دکترا، نقشه آلودگی میکروپلاستیک را در آب‌های استرالیا ترسیم کرد و ایده ULUU را در سال 2019 در حالی که در بنیاد خیریه اندرو فارست تاجر استرالیایی کار می‌کرد، تحلیل کرد که چگونه استارت‌آپ‌ها با آلودگی پلاستیکی برخورد می‌کنند.

دکتر رایسر درباره چگونگی ایجاد استارت‌آپ‌ها بدون سوخت‌های فسیلی تحقیق کرد، اما دریافت که جایگزین‌های حاصل از نیشکر یا ذرت که PHA نیز می‌تواند از آنها ایجاد شود چالش‌های زیست‌محیطی دارند.

کینگزبری همچنین در Minderoo کار می کرد، جایی که دکتر رایسر به دنبال شخصی با سابقه تجاری برای کمک به توسعه ULUU بود. این استارت آپ در سال 2020 راه اندازی شد و سال بعد 1.8 میلیون دلار جمع آوری کرد.

آخرین بودجه برای توسعه محصول و مهندسی تحقیق و توسعه به منظور افزایش تولید PHA ها استفاده خواهد شد. ULUU در حال حاضر قصد دارد تاسیسات آزمایشی خود را در 12 ماه آینده به بهره برداری برساند و شروع به مقیاس گذاری و آزمایش محصولات کند. می توان از آن در بسیاری از صنایع از جمله مد، مبلمان و بسته بندی استفاده کرد.

ULUU قصد دارد مشارکت با برندهای مصرف کننده بزرگ را تقویت کند و یک یا دو مورد را برای کار روی یک پروژه آزمایشی انتخاب خواهد کرد و در جهت ایجاد روابط تجاری در بخش مد، با هدف کمک به برندها در توسعه محصولاتی که با ULUU ساخته شده اند و هم کربن منفی و هم زیست تخریب پذیر دریایی هستند، کار خواهد کرد. کینگزبری گفت که سرمایه گذاری آن از چهره های صنعتی مانند Kloss و Parker به آنها کمک می کند تا ارتباطات مهمی در صنعت مد و زیبایی ایجاد کنند.

کینگزبری گفت: «ما در حال بررسی فرصت‌های بالقوه به شیوه‌ای پایدار هستیم، و فضا را یک قدم در یک زمان تغییر می‌دهیم. وقتی نوبت به لباس‌هایی که می‌پوشیم، داشتن بهترین طرح و برش دیگر کار جالبی نیست – مردم شروع به توجه به مواد پشت آن‌ها کرده‌اند.»

با وجود اینکه 60 درصد الیاف مورد استفاده در لباس‌ها مصنوعی هستند و از سوخت‌های فسیلی به دست می‌آیند و باعث آلودگی میکروپلاستیک می‌شوند، کینگزبری خاطرنشان کرد که بسیاری از برندها به دنبال جایگزین‌های سازگار با محیط زیست هستند. اینها شامل پاتاگونیا است که قصد دارد تا سال 2025 فقط از مواد تجدیدپذیر یا بازیافتی در محصولات خود استفاده کند.

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *