نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 11:15 ب.ظ

آموزش رایانه‌ها برای حذف درک مفاهیم پشت متون

30 نوامبر 2021توسط بریتانی استف، دانشگاه پردو اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

تفسیر معنا و زمینه عمیق تر رسانه های اجتماعی و مقالات خبری برای انسان ها به اندازه کافی سخت است. درخواست از رایانه برای انجام این کار تقریباً غیرممکن است. حتی C-3PO که به بیش از 6 میلیون شکل ارتباط مسلط است، اغلب اوقات متن فرعی را از دست می دهد.

پردازش زبان طبیعی، زیرشاخه هوش مصنوعی که رایانه‌ها را با زبان‌های انسانی مرتبط می‌کند، از روش‌های آماری برای تجزیه و تحلیل زبان استفاده می‌کند، این روش  اغلب بدون ترکیب زمینه‌های دنیای واقعی مورد نیاز برای درک تغییرات و جریان‌های جامعه انسانی انجام می شود. برای انجام این کار، باید ارتباطات آنلاین و زمینه ای که از آن پدیدار می شود را به چیزی که رایانه ها می توانند تجزیه و استدلال کنند ترجمه کنید.

دن گلدواسر، دانشیار علوم کامپیوتر در دانشگاه پردو، و سایر اعضای تیمش تلاش می‌کنند تا با توسعه راه‌های جدید برای مدل‌سازی زبان انسان و اجازه دادن به رایانه‌ها برای درک بهتر ما، به این موضوع بپردازند.

گلدواسر گفت: “انگیزه کار ما این است که درک بهتری از گفتمان عمومی، چگونگی بحث در مورد موضوعات مختلف، استدلال های مطرح شده و دیدگاه های زیربنای این استدلال ها داشته باشیم.” “ما می‌خواهیم دیدگاه‌های بیان شده توسط هزاران نفر از افرادی را که تجربیات خود را به صورت آنلاین توصیف می‌کنند، ارائه دهیم. درک زبان مورد استفاده برای بحث در مورد مسائل می‌تواند به روشن کردن ملاحظات مختلف در پس فرآیندهای تصمیم‌گیری، از جمله هر دو فردی، کمک کند. انتخاب های سلامت و رفاه و تصمیم گیری های سیاستی گسترده تر.”

گلدواسر تأکید می‌کند که بخشی از چالش این است که بسیاری از ارتباطات آنلاین متکی به این است که خوانندگان از قبل زمینه را می‌دانند – خواه کوتاه‌نویسی در توییتر باشد یا اساس درک یک میم. برای تجزیه و تحلیل ارتباطات، زمینه بخش مهمی از پیام است.

او گفت: «در بسیاری از سناریوهایی که ما مطالعه می‌کنیم، پیشرفت به یافتن راه‌های جدید برای مفهوم‌سازی درک زبان، با پایه‌گذاری آن در زمینه دنیای واقعی، متکی است. عملیاتی کردن آن مستلزم توسعه راه حل های فنی جدید است.

گلدواسر و شاگردانش از تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند که برگرفته از حکمت ترکیبی علوم کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اجتماعی محاسباتی است.

آزمایشگاه گلدواسر زبان مورد استفاده در رسانه‌های اجتماعی، داستان‌های رسانه‌های سنتی و متون قانونی را برای درک زمینه و مفروضات گویندگان و نویسندگان مطالعه می‌کند. در دنیایی که کلام نوشتاری در حال شکوفایی است و هر فردی با اتصال به اینترنت می‌تواند به عنوان یک روزنامه‌نگار عمل کند، توانایی مطالعه و تجزیه و تحلیل آن نوشتن به شیوه‌ای بی‌طرفانه برای درک انسان از جامعه ما بسیار مهم است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *