نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

16 اردیبهشت 1403 9:24 ق.ظ

بازار استارت‌آپ‌ها بیشتر و بیشتر ریسک می‌کند

27 نوامبر 2021 – Alex Wilhelm  – اعتبار تصویر: نایجل ساسمن

مدتی قبل در مورد این موضوع صحبت کردیم که خطرات ناشی از بازار استارتاپ ها بیشتر به بازارهای عمومی سرازیر می شوند. این بدان معناست که سرمایه‌گذاران عادی اکنون می‌توانند به لطف SPAC و برخی عرضه‌های عمومی جالب، سهام تازه‌تر و با قیمت‌های بالاتری نسبت به قبل داشته باشند.

اما در درون این وضعیت، این بحث ضمنی وجود داشت که ریسک استارتاپ برای حامیان بازار خصوصی آن نیز در حال افزایش است. بیایید در مورد آنچه در حال وقوع است صحبت کنیم:

  ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها نیز به لطف سرمایه‌گذاران بیشتر که زودتر در فرآیند سرمایه‌گذاری شرکت می‌کنند، در حال افزایش است. شما قبلاً این را شنیده اید. اما ممکن است از چگونگی این موضوع خودتقویت کننده آگاه نباشید. صندوق‌های بزرگ می‌توانند یک مرحله «زودتر» نسبت به اندازه سرمایه‌شان سرمایه‌گذاری کنند، و اساساً یک قرارداد اختیار خرید بزرگ‌تر سهام در استارت‌آپ مورد نظر را بدون به خطر انداختن نمایه بازده کلی خود منعقد کنند. این امر معمولاً به پول مرحله بعدی زودتر فشار می آورد. و ارزش گذاری ها افزایش می یابد زیرا سرمایه گذاران در مراحل بعدی به دلیل تفاوت دلاری نسبت به ارزیابی های اولیه حساسیت کمتری نسبت به قیمت دارند.

به بیان ساده‌تر، اگر ۱ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری دارید و ۵ میلیون دلار برای یک سری A قرار می‌دهید، اهمیتی نمی‌دهید که ارزش‌گذاری پیش از پول ۶۵ میلیون دلاری یا ۷۵ میلیون دلاری ارزش‌گذاری قبل از پول باشد. چیزی که شما به آن اهمیت می دهید این است که 50 میلیون دلار بیشتر برای برندگان زمانی که دور بعدی خود را بالا می برند، اختصاص دهید.

 اما موارد بیشتری وجود دارد: سرمایه‌گذاران مخاطره‌آمیز به The Exchange گزارش می‌دهند که ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها تا حدی به لطف نرخ‌های رشد افزایش می‌یابد که نه تنها قوی‌تر از آنچه در شرکت‌های فناوری پیش‌بینی می‌شود، بلکه همچنین ثابت شده است که نرخ‌های رشد پایدارتر از حد انتظار است. این بدان معناست که استارت‌آپ‌های سابق با رشدی سریع‌تر از آنچه خیلی‌ها انتظار داشتند وارد عمومی می‌شوند و این سرعت گسترش را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند. تأثیر آن این است که شرکت‌های فناوری ممکن است در آینده بیش از آنچه پیش‌بینی می‌شود ارزش داشته باشند، بنابراین سرمایه‌گذاران می‌توانند اکنون هزینه بیشتری بپردازند و آنطور که انتظار دارید نگران نباشند.

یکی دیگر از عواملی که باید در رابطه با افزایش قیمت‌ها در نظر گرفت و مت مورفی، سرمایه‌گذار منلو اخیراً برای من توضیح داد، این است که انتظارات سرمایه‌گذاری قدیمی از نرخ شکست استارت‌آپ‌ها اکنون نادرست است. او گفت که میزان شکست کمتر از آنچه بود، و نرخ ضربه بسیار مهم بالاتر است.

ممکن است به کلیت موارد بالا نگاه کنید و خوب فکر کنید، شاید همه آن تک شاخ‌ها و دورهای شش رقمی منطقی باشند؟ این یک دیدگاه تا حدودی آرامش بخش است. به هر حال، پول هوشمند فرضی شرط می‌بندد که رشد سریع‌تر، بادوام‌تر و شکست‌های کمتر – اساساً از بین بردن SaaS دشوار است – هزینه‌های بالاتر را متعادل می‌کند تا نوع بازده مورد نیاز برای تکمیل ریاضیات مخاطره‌آمیز را ایجاد کند.

اما، بیشتر و بیشتر ریسک پذیرفته می‌شود زیرا از زمانی که رونق خرید نرم‌افزار ناشی از کووید پس از پایان شوک‌های اولیه همه‌گیری شروع شد، اصول اولیه بازار استارت‌آپ‌ها چندان بهبود نیافته است. این بدان معناست که: استارت آپ هایی که سرمایه گذاران مخاطره آمیز امسال از آنها حمایت می کنند، واقعاً از اواسط سال 2020 شاهد بهبود ثروت کلان خود نبوده اند، اما آنها مشغول جمع آوری پول بسیار بیشترو بسیار سریعتر هستند که باعث افزایش ریسک سرمایه گذاری می شود. https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *