نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 5:56 ب.ظ

پاریس برای خدمات اشتراک اسکوتر سرعت را به 10 کیلومتر در ساعت محدود می کند

26 نوامبر 2021 Romain Dillet    

افراد با سوار شدن بر اسکوتر در پاریس به زودی احساس می‌کنند که بسیار آهسته باید برانند. شهرداری پاریس اعلام کرده است که خدمات اشتراک اسکوتر باید حداکثر سرعت را به 10 کیلومتر در ساعت (یعنی 6.2 مایل در ساعت) محدود کند. این تصمیم به دنبال تعدادی صدمات عابران پیاده ، گرفته شد.

پاریس بازار مهمی برای شرکت های اشتراک اسکوتر بوده است.پاریس یک شهر متراکم با شبکه مهمی از خطوط دوچرخه است. گردشگران زیادی نیز وجود دارند که به دنبال راه های مختلف برای گشت و گذار در شهر هستند.به همین دلایل، وضعیت قبلاً کمی خارج از کنترل بود. در مقطعی، 16 استارت آپ مختلف اسکوتر می خواستند ناوگانی از اسکوترها را در پاریس راه اندازی کنند. پاریس در نهایت سه شرکت را انتخاب کرد و مجموعه ای از قوانین را اجرا کرد. Dott-Lime و Tier مجوز استفاده از اسکوترهای برقی مشترک را به مدت دو سال دریافت کردند.

از آن زمان، همه چیز برای این سه شرکت خوب پیش می رود. تنها در سال جاری، دات 85 میلیون دلار را در ترکیبی از تأمین مالی دارایی و بدهی با پشتوانه دارایی جذب کرد، Tier اخیراً 200 میلیون دلار در بدهی و حقوق صاحبان سهام جمع‌آوری کرد، و لایم افزایش 523 میلیون دلاری را در بدهی قابل تبدیل و تأمین مالی وام مدت دار بسته است. با این تفاوت که اسکوترها به یک مسئله ایمنی عمومی برای سواران، بلکه برای افرادی که فقط در خیابان راه می روند تبدیل شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، اسکوترها تنها در سال 2021 در 298 تصادف درگیر بوده اند. 329 نفر مجروح و دو نفر جان باختند.

به ویژه، یک رویداد دراماتیک در ژوئن 2021 رخ داد. دو زن شبانه در نزدیکی رود سن سوار یک اسکوتر بودند. یک عابر پیاده را زدند و او را همانجا رها کردند. چند روز بعد در بیمارستان درگذشت.

رابطه بین شهر پاریس و استارت‌آپ‌های اسکوتر هرگز پس از این حادثه به حالت عادی بازنگشت. در اول جولای، پاریس ده‌ها منطقه با تراکم زیاد عابران پیاده را فهرست کرد، مانند باغ‌های Tuileries و Palais Royal یا میدان‌های Bastille و République. شرکت های به اشتراک گذاری اسکوتر موافقت کردند که حداکثر سرعت را در این مناطق با استفاده از موقعیت جغرافیایی بلادرنگ به 10 کیلومتر در ساعت محدود کنند.

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *