نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 12:32 ق.ظ

از هوش مصنوعی برای اندازه گیری انتشار گازهای گلخانه ای به طور جامع، دقیق و مکرر استفاده کنید

13 اکتبر 2021 – توسط شارلوت دگو، ریچ هاچینسون، سیلوین دورانتون، مایک لیون و حمید ماهر

علیرغم نیت خوب، شرکت ها می گویند که در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود در راستای اهداف هستند. ناتوانی آنها در اندازه گیری مناسب، مانع اصلی است.

بر اساس نظرسنجی جهانی جدید ما، 85 درصد از سازمان ها نگران کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود هستند و 96 درصد اهدافی را برای کاهش انتشار حداقل در یک حوزه تعیین کرده اند. با این حال، تنها 11 درصد انتشارات خود را مطابق با جاه طلبی های خود در پنج سال گذشته کاهش داده اند.

چه چیزی بر سر راه آنها ایستاده است؟

هوش مصنوعی به ابزاری قدرتمند در تلاش برای بی طرفی کربن تبدیل شده است. شارلوت دگو، مدیر عامل و شریک BCG & BCG GAMMA، توضیح می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی این امکان را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند تا اهداف آب و هوایی معنی‌داری را تعیین کنند، پیشرفت را دنبال کنند و آلودگی را کاهش دهند.

پاسخ دهندگان می گویند ناتوانی آنها در اندازه گیری دقیق و جامع، مانع اصلی است. فقط 9 درصد مجموع انتشار گازهای گلخانه ای خود را به طور جامع اندازه گیری می کنند، در حالی که 81 درصد اعتراف می کنند که برخی از انتشارات داخلی خود (محدوده 1 و 2) را حذف کرده اند. در همین حال، 66٪ از سازمان هایی که مورد بررسی قرار گرفتیم هیچ یک از انتشارات خارجی (Scope 3) خود را گزارش نمی کنند. شاید تعجب آورتر این باشد که پاسخ دهندگان ما میانگین میزان خطای 30 تا 40 درصد را در اندازه گیری های انتشار خود تخمین می زنند. اگر شرکت‌ها خطوط پایه انتشار کامل و باکیفیت نداشته باشند، چگونه می‌توانند ردپای فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنند، اهداف مناسب را تعیین کنند، ابتکارات درست را طراحی کنند و در نهایت نتایج را دنبال کنند؟

شرکت‌هایی که فقط انتشارات حاصل از فرآیندهای تولید خود را محاسبه می‌کنند، ممکن است میزان انتشار کل را بسیار دست‌کم بگیرند – از جمله آن‌هایی که توسط تولید و تحویل ورودی‌ها و بسته‌بندی محصول و همچنین استفاده مشتری ایجاد می‌شود. به عنوان مثال، یک خرده‌فروش لوازم خانگی مستقر در ایالات متحده در ابتدا انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از اجاق‌ها و مایکروویوهایی را که فروخته بود، حذف کرد. از جمله آنها، انتشار گزارش شده خرده فروش در آن دسته محصول، بزرگترین شرکت، را 130 درصد افزایش داد.

اگر سازمان‌ها می‌خواهند تا سال 2030 میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را مطابق با توافق‌نامه پاریس به نصف برسانند – و در نهایت به صفر خالص برسند – باید بتوانند به طور جامع، دقیق و مکرر اندازه‌گیری کنند. بدون درک میزان و ترکیب کامل انتشارات داخلی و خارجی خود، آنها نمی توانند بدانند که تلاش های کاهش خود را در کجا متمرکز کنند.

ابزارهای جدید با پشتیبانی از هوش مصنوعی می‌توانند به شرکت‌ها در مواجهه با این چالش با ارتقای قابلیت‌های اندازه‌گیری و ردیابی خود به سطح بعدی کمک کنند. کسب‌وکارها می‌توانند از این ابزارها برای دریافت و گزارش خودکار داده‌ها، محاسبه ردپای کربن، اجرای شبیه‌سازی، تعیین اهداف، مدیریت مجموعه جهانی طرح‌های کاهش و غیره استفاده کنند. تجربه ما نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند مستقیماً از طریق شناسایی بهترین ابتکارات، ردیابی نتایج و بهینه‌سازی عملیات، کاهش انتشار شرکت‌ها را تا 40 درصد فعال کند. https://www.bcg.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *