نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 4:43 ق.ظ

روسیه به مرکز شبکه انقلاب صنعتی چهارم پیوست

13 اکتبر 2021

مسکو، روسیه، 13 اکتبر 2021 – روسیه نقش اصلی را در شکل‌گیری مسیر انقلاب صنعتی چهارم ایفا خواهد کرد. امروز، رهبران فدراسیون روسیه و مجمع جهانی اقتصاد مرکز انقلاب صنعتی چهارم روسیه را اعلام کردند.

این مرکز جدید که بخشی از شبکه جهانی انجمن است، مشاغل پیشرو، سیاست گذاران و اعضای جامعه مدنی را گرد هم می‌آورد تا روش‌های نوآورانه‌ای را در زمینه مدیریت فناوری طراحی کرده و به راه اندازد.

طی پنج سال گذشته، مرکز انجمن جهانی اقتصاد برای شبکه چهارم انقلاب صنعتی به 15 کشور گسترش یافته است. تیم‌های پروژه در بخش‌های دولتی و خصوصی تلاش کردند تا سیاست‌های جدیدی را برای هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای تجاری، هوش مصنوعی و تسریع استقرار بلاک چین مسئول در زنجیره تامین جهانی ایجاد کنند.

مرکز انقلاب صنعتی چهارم روسیه به میزبانی ANO Digital Economy در مسکو برگزار می‌شود. این سیستم در سراسر شبکه جهانی کار می‌کند تا مزایای فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا را به حداکثر برساند، در حالی که خطرات آن را به حداقل می‌رساند.

بورژ برنده، رئیس مجمع جهانی اقتصاد و دیمیتری چرنیشنکو، معاون نخست وزیر روسیه، به نمایندگی از دولت روسیه، امروز این قرارداد را در مسکو امضا کردند.

«کشف سریع فناوری باعث اختلال در سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی ما شده است. Børge Brende، رئیس مجمع جهانی اقتصاد می‌گوید، اقدامات هماهنگ و تأثیرگرا برای مدیریت این تغییر مورد نیاز است. مرکز جدید انقلاب صنعتی چهارم در مسکو بخش مهمی از شبکه جهانی انجمن خواهد بود. این مهم است که ما در مرزها کار می‌کنیم تا آینده‌ای را رقم بزنیم که هیچکس را پشت سر نگذارد.»

دیمیتری چرنیشنکو، معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه گفت: «امروز روسیه در حال ایجاد اقتصاد دیجیتال در زمینه‌های صنعتی و اجتماعی و همچنین در مدیریت دولتی است. ما در حال حاضر شاهد پیشرفت بی‌سابقه‌ای هستیم. هدف اصلی مرکز برای چهارمین انقلاب صنعتی مسکو به منظور افزایش آگاهی از نقش روسیه به عنوان بخشی از جامعه متخصصان جهانی است. این فرصتی برای به اشتراک گذاشتن تجربه و تخصص کسب شده توسط مجمع جهانی اقتصاد و شرکای آن در سراسر جهان است.»

چرنیشنکو ادامه داد: «برنامه‌هایی برای راه اندازی پروژه‌های آزمایشی در پروتکل‌های قانونی، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا همراه با انجمن در مرکز وجود دارد. اولین پروژه‌ها قبل از پایان امسال راه اندازی می‌شوند و شامل خودروهای خودران، هواپیماهای بدون سرنشین، دارو و پردازش داده‌ها می‌شود. روسیه طی چند سال گذشته به طور فعال فناوری‌های هوش مصنوعی را پیاده سازی کرده است. امروزه بیش از 800 راه حل وجود دارد و برخی از آن‌ها در حال حاضر در بازارهای بین المللی قابل مشاهده است. به طور کلی، همکاری با مجمع در زمینه‌های مختلف مانند سیاست اطلاعات، شهرهای هوشمند، پشتیبانی از صادرات و ارتقاء فناوری‌های فناوری اطلاعات روسیه به بازارهای خارجی انجام می‌شود.»

Evgeny Kovnir مدیر کل ANO اقتصاد دیجیتال گفت: «ما خوشحالیم که به شبکه جهانی مراکز برای انقلاب صنعتی چهارم پیوستیم.» سازمان ما شرکت‌های برجسته فناوری روسیه را گرد هم می‌آورد. ما با رهبران این شرکت‌ها و در سراسر شبکه برای کشف و پیاده سازی بهترین راه حل‌های بین المللی هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و داده‌ها همکاری خواهیم کرد. ما پیشرفت‌های روسیه در این زمینه‌ها را به شبکه جهانی می‌رسانیم و به شکل گیری پیشرفت جهانی در چهارمین انقلاب صنعتی کمک می‌کنیم.»

https://www.weforum.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *