نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 12:29 ق.ظ

چگونه استراتژی تحول دیجیتال خود را در مقیاس انجام دهید

ارسال شده در 10 آگوست 2022 توسط The Manufacturer

تعریف استراتژی مناسب برای سفر Industry 4.0 چشم انداز لازم و اقدامات لازم برای دستیابی به آن را برای کارخانه و کل شرکت در اختیار شما قرار می دهد.

در سراسر صنایع تولیدی، همه چیز با سرعت برق در حال حرکت است. اکنون بیش از هر زمان دیگری، شرکت ها باید با مجموعه ای از انتخاب های استراتژیک در حال گسترش همگام باشند. تولیدکنندگان با چالش‌های متعدد و پیچیده‌ای مواجه هستند که برای دستیابی به یک تحول دیجیتال موفق باید با آنها مقابله کرد. فشار فوق العاده ای در کارخانه ها برای بهبود مستمر حاشیه سود و مشتری مداری وجود دارد.

حتی تولیدکنندگان سطح بالا هم برای رسیدن به فناوری های جدید مشکل دارند. فرآیند مشاوره استراتژی آهسته، پرهزینه، تکراری و پر منابع است. صنعت تولید با به اشتراک گذاری دانش با محدودیت مواجه است. اکوسیستم فروشندگان Industry 4.0 بسیار پراکنده است و یافتن راه حل ها دشوار است.

پنج مرحله برای نقشه راه صنعت 4.0

اولین قدم برای ایجاد یک استراتژی تحول دیجیتال از پایین به بالا و مبتنی بر داده، انجام یک ارزیابی بلوغ دیجیتال و انجام تجزیه و تحلیل ضرر است. این دو به شما کمک می‌کنند فرصت‌های خلق ارزش خاص را شناسایی کنید و بفهمید کارخانه شما در مقابل شرکت و صنعت در کجا قرار دارد. ترکیبی از نتایج حاصل از ارزیابی سررسید و تجزیه و تحلیل زیان، نیازهای فردی کارخانه های خاص و شرکت را برآورده می کند.

مرحله دوم، تعریف مداخلات سازمانی بهینه و همچنین مداخلات فناوری (نرم‌افزار، سخت‌افزار و راه‌حل‌های اتوماسیون) است که مستقیماً ارزش را با بازیابی زیان‌های کارخانه هدایت می‌کند و دنباله‌ای از مراحل را تعریف می‌کند که تحول دیجیتالی کارخانه را با موفقیت پیش می‌برد. .

DEFINE  تحول دیجیتال

حرکت به مرحله سوم، تولیدکنندگان باید بر روی دستیابی به یک مورد تجاری کامل در مورد پتانسیل صنعت 4.0 برای عملیات کارخانه تمرکز کنند. این تجزیه و تحلیل دقیق هزینه و فایده مراحل نقشه راه، صحت برنامه را تضمین می کند.مرحله چهارم بر جزئیات نقشه راه و شکل دادن به پرونده تجاری مرتبط با موارد استفاده شناسایی شده در مراحل قبلی تمرکز دارد.مرحله نهایی، اندازه مناسب است که ارقام کلیدی نقشه راه کلی صنعت 4.0 را ارائه می دهد.

افزایش مقیاس

هنگامی که استراتژی سطح کارخانه تعریف شد، تولیدکنندگان می‌توانند برای ایجاد یک استراتژی سازمانی اقدام کنند تا پلتفرم‌سازی و ادغام فناوری‌های کاربردی را با معماری داده یکپارچه که تولید ارزش را تقویت می‌کند، فعال کنند. این امر با برون یابی از یک نمونه پیشتاز انتخاب شده علمی به دست می آید که حداقل 30 درصد از هزینه ساخت هر دسته بندی محصول ساختار هزینه متفاوت را نشان می دهد. چارچوب SmarterChains Industry 4.0 تولیدکنندگان را قادر می‌سازد تا استراتژی تحول دیجیتال شبکه سازمانی را در مقیاس، بر اساس بینش‌ها و یافته‌های پایین به بالا طراحی کنند و در عین حال همه سهامداران تولید را درگیر کنند.

هنگامی که استراتژی در سطح سازمانی ایجاد شد، تولیدکنندگان باید با برنامه ریزی سناریوهای مختلف مبتنی بر عملکرد مالی و همچنین کاربرد فناوری برای فعال کردن سریع ارزش مقیاس پذیر، بهترین استراتژی توسعه کارخانه را در سطح سازمانی در نظر بگیرند. سناریوها به دنبال عناصر اصلی ارزش آفرینی تولید دیجیتال که عبارتند از فرصت، سرمایه گذاری و پرداخت وجه توسعه می یابند.

برای فعال کردن استراتژی‌های تحول دیجیتال موفق، تولیدکنندگان به یک چارچوب استاندارد و پلتفرم‌شده و با کاربری آسان نیاز دارند که زبان مشترکی را در بین عملکردها و تصمیم‌گیرندگان سازمان ایجاد کند و امکان پیگیری و مقیاس‌بندی ارزش را فراهم کند. با متعهد شدن به این طرز فکر و رویکرد تحول‌آفرین، تولیدکنندگان می‌توانند آموخته‌ها را به اشتراک بگذارند، سریع‌تر پیشرفت کنند، ارزش و شغل ایجاد کنند و سطوح جدیدی از رفاه پایدار را فراهم کنند.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *