نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 4:13 ب.ظ

آیا برای سفر تحول دیجیتال خود به درستی آموزش دیده اید؟

ارسال شده در 8 ژوئیه 2022 توسط The Manufacturer

فن‌آوری‌های Industry 4.0 نویدهای غیرقابل تصوری را در دگرگونی تولید و پیشبرد پیشرفت اجتماعی دارند. با این حال، دسترسی محدودی به دانش و روش‌های مورد نیاز برای یک تحول دیجیتال موفق وجود دارد.

همانطور که سفر تحول دیجیتال خود را آغاز می کنید، به یک قطب نما نیاز خواهید داشت. برای تحول دیجیتال Industry 4.0 آن قطب نما آموزش است. کاپیتان، ملوانان و خدمه شما باید از مسیر کشتی آگاه باشند و مقصد آن باید به خوبی درک و تعریف شود.

بنابراین، ایجاد یک طرز فکر رهبری در سطح سازمانی، ایجاد قابلیت‌ها در میان همه ذینفعان کلیدی و همسو کردن سازمان با اهمیت راه پیش رو بسیار مهم است. آموزش تیم‌های شما می‌تواند ابزاری قدرتمند برای مقابله با چالش‌هایی باشد که همه تولیدکنندگان با آن روبرو هستند. اول، آموزش پتانسیل فناوری رهبری را هماهنگ می کند و موارد ارزش واقعی را به نمایش می گذارد. دوم، فناوری و پیچیدگی فروشنده که همه تولیدکنندگان با آن سروکار دارند، می توانند با راه حل های جدید برای مشکلات قدیمی و راه حل های جدید برای مشکلات جدید مواجه شوند. سوم، چالش‌های مدیریت تغییر از طریق یادگیری‌های مقیاس‌بندی شده از پیاده‌سازی راه‌حل‌ها برطرف می‌شوند.

چگونه ذهنیت درست را در سازمان پرورش دهیم

آموزش تیم‌های خود با تمرکز بر نیازهای خاص شخصیت‌های مختلف که منجر به تحول در تمام موقعیت‌های عملکردی می‌شود، به سازمان شما کمک می‌کند تا دید 360⁰ از Industry 4.0 کسب کند. هر یک از ذینفعان شرکت می توانند درک ویژه فناوری خود را با دوره های آموزشی مربوط به ابعاد Industry 4.0 پیش ببرند.

هنگامی که سازمان به سطح مشترکی از درک صنعت 4.0 رسید، همه ذینفعان می توانند روی یک کارگاه مطالعه موردی کارخانه واقعی کار کنند، که در آن فناوری های دیجیتال صنعت 4.0، فناوری های اتوماسیون و توانمندسازهای سازمانی به هم متصل می شوند. از طریق این کارگاه، شرکت‌کنندگان می‌توانند چالش‌های مدیریتی ساخت نقشه راه صنعت 4.0 را در نظر بگیرند و در عین حال موارد استفاده ملموس را برای چندین فناوری کلیدی نشان دهند.

تیم‌های اصلی کارخانه می‌توانند چندین برنامه کاربردی کلیدی صنعت 4.0 را بیاموزند، موارد مناسب را از مجموعه‌ای از امکانات پیچیده انتخاب کنند و با چالش ترتیب دادن مراحل برای توسعه تفکر استراتژیک در مورد تحول صنعت 4.0 مقابله کنند. و این اولین و محکم ترین گام به سوی تحول دیجیتال در سطح سازمانی است.

تحول دیجیتال یک سفر مداوم است

سفر تحول دیجیتال را نباید یک رویداد یکباره در نظر گرفت، بلکه فرآیندی است که همچنان به استفاده از فرصت‌های جدید، سازگاری و پیشرفت بهینه ادامه می‌دهد. در نتیجه، آموزش جدا از اینکه اولین و اساسی‌ترین مرحله سفر صنعت 4.0 است، اغلب به موازات سه مرحله دیگر تحول دیجیتال (آماده‌سازی، تعریف و اجرا) اجرا می‌شود تا نیاز به دانش جدید را برآورده کند، تا یادگیری را در کل شرکت و تسریع تحول دیجیتالی سازمان را مقیاس‌بندی کند. تولیدکنندگان باید چارچوب آموزشی Industry 4.0 را اتخاذ کنند، که می تواند به عنوان یک ابزار پشتیبانی تصمیم گیری کلیدی برای ساده سازی فرآیند یادگیری در سراسر فناوری، سازمان و ایجاد ارزش عمل کند. چنین چارچوبی باید نقش فعال و مستمری در فرآیند تحول دیجیتال داشته باشد که از پایه‌گذاری تا ارزیابی منظم دانش تیم‌ها و اولویت‌بندی حوزه‌های تمرکز شروع می‌شود. در طول تعریف استراتژی تحول دیجیتال، آموزش غالب است زیرا رهبران تولید را قادر می‌سازد تا تحول را پیش ببرند و با انجام کار یاد بگیرند تا زمینه‌های قدرت و فرصت را تجربه کنند و از قبل برنامه‌ریزی کنند.

در نهایت، در طول اجرای طرح تحول دیجیتال، به روز نگه داشتن پیشرفت‌های تکنولوژیکی، استفاده از شیوه‌های رهبری فکری از طریق ارتباط مستمر با اکوسیستم برتر دانشگاهی، کشف راه‌حل‌های فروشندگان پیشرفته، و شرکت در رویدادهای جامعه ساختاریافته کلیدی است.

فرقی نمی‌کند که تحول صنعت 4.0 خود را شروع کنید یا در میانه راه هستید، مهم است که به خاطر داشته باشید که افراد نقش اصلی را در این فرآیند بازی می‌کنند و آنها می‌توانند تعیین‌کننده‌ترین عوامل برای یک تحول دیجیتال موفق باشند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *