نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 12:35 ق.ظ

پتانسیل داده‌های زنجیره تامین تولیدی خود را آزاد کنید

21 سپتامبر 2021 توسط The Manufacturer

زنجیره تأمین شبکه‌ای است که از مواد اولیه شروع می‌شود و به طور کلی با مشتری به پایان می‌رسد. ساده سازی همه داده‌های زنجیره تامین ایجاد شده توسط آن عناصر یکپارچه به معنای مدیریت چندین عامل پیچیده به طور همزمان و در زمان واقعی است: از جمله بهینه سازی موجودی، ساده سازی حمل و نقل و تحویل به موقع و بسیاری موارد دیگر.

درست مانند سایر زمینه‌های اکوسیستم تولیدی، مانند تولید، داشتن قابلیت مشاهده در زمان واقعی و منبع واحد داده‌ها، در مورد داده‌های زنجیره تامین و مدیریت موجودی بسیار مهم است. علاوه بر این، این بینش‌ها باید به سرعت و به آسانی برای همه افراد در کسب و کار، نه فقط بخش فناوری اطلاعات قابل دسترسی باشد.

با پیچیده‌تر شدن زنجیره‌های تأمین و تولید داده‌های بیشتر، تولیدکنندگان به یک پلتفرم تجزیه و تحلیل قدرتمند، امن و انعطاف‌پذیر نیاز دارند.

Tableau یک پلت فرم تجزیه و تحلیل بصری است که به افراد کمک می‌کند تا داده‌ها را ببینند و درک کنند – خواه تحلیل‌گر، دانشمند داده، مدیر اجرایی یا کاربر تجاری باشند. با Tableau، یک شرکت Salesforce، می‌توانید نحوه استفاده از داده‌های خود را با قابلیت جمع آوری همه چیز در یک محیط بصری که برای همه قابل دسترسی است، تغییر دهد، اما از مدل‌سازی و پیش‌بینی پیشرفته برای نیازهای Enterprise پشتیبانی می‌کند.

در اینجا، ما مزایای مشاهده داده‌های زنجیره تامین را مورد بحث قرار می‌دهیم و نحوه بهینه سازی موجودی را با کمک ابزاری مانند Tableau بررسی می‌کنیم.

مدیریت زنجیره تامین و بهینه سازی موجودی

عنصر اصلی برای بهینه سازی زنجیره تأمین، داده‌های قابل اطمینان است که می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید. اطلاعات دقیق در مورد همه چیز، از سفارشات گرفته تا موجودی‌ها، بدان معناست که سهام شما در هر زمان کجاست – حتی اگر در چندین انبار یا در حال حمل و نقل بین دو کشور باشد. و با در نظر گرفتن همه جزئیات، برنامه ریزی نیز آسان‌تر می‌شود، که به هزینه‌های کمتر و افزایش بهره‌وری در کل فرایند تبدیل می‌شود. در دنیای تجارت جهانی امروز، تأمین کنندگان اغلب در قاره‌های دیگر هستند – که در صورت خرابی (مانند زلزله) همه چیز را پیچیده‌تر می‌کند.

هنگام مدیریت موثر موجودی، تولید کننده هرگز نباید نگران تمام شدن موجودی یا برخورد با موجودی زیاد باشد. با یک دید دقیق‌تر از آن‌چه در دسترس است، می‌توانید نیازهای مورد نیاز برای تجارت خود را برنامه ریزی کنید و بدانید که آیا زمان سفارش بیشتر است – حتی قبل از اینکه مشتریان شروع به شکایت کنند.

سپس با اطلاعات ساده، تولیدکنندگان می‌توانند در صورت خرابی در زمان واقعی واکنش سریع نشان دهند. ضروری است که تولیدکنندگان دائماً از انبارها و محل‌های تولید خود از طریق راه حل‌های جمع آوری داده‌های خودکار مانند برچسب‌های RFID شناسایی فرکانس رادیویی، یا سایر منابع داده مرتبط، اطلاعات را از انبارها و محل‌های تولید خود پخش کنند. به این ترتیب آن‌ها تصویری به روز از همه چیزهایی که وارد شرکت می‌شوند و همچنین درهای آن را ترک می‌کنند-همه بدون نیاز به کارکنان در هر مکانی که به صورت دستی هر روز داده‌های جدیدی وارد می‌کنند.

با داده‌های زنجیره تامین، تدارکات را فراموش نکنید

تدارکات زنجیره تامین همیشه در حال تغییر است. به همین دلیل مهم است که داده‌های مورد نیاز را در زمان نیاز داشته باشید – و نه ساعت‌ها یا روزهای بعد. یکی از مهم‌ترین اطلاعات، مدیریت موجودی است: دانستن اینکه در هر زمان، برای هر مشتری در شبکه خود چقدر کالا باید حمل کنید.

داشبورد موجودی می‌تواند موجودی فیزیکی موجود (محصولات مفقود شده) و همچنین موجودی منطقی خارج از میزان (محصولاتی که در آن جایی برای کامیون باقی نمی‌ماند) را نشان دهد.

دو نوع زنجیره تأمین وجود دارد: تولید و توزیع. زنجیره‌های تأمین تولید محصولات را از مواد اولیه یا قطعات مشارکتی قبل از توزیع آن‌ها به مشتریان از طریق عمده فروشان یا خرده فروشان می‌سازند. از طرف دیگر، زنجیره‌های عرضه توزیع کالا را از تولید کننده به مشتریان عمده یا خرده حمل می‌کند.

زنجیره‌های تأمین تولید بر بهینه سازی فرآیندهای تولید و زنجیره تأمین به منظور کاهش هزینه‌ها با افزایش کارایی، بهره وری، سرعت تحویل موجودی و غیره متمرکز شده است. زنجیره‌های تأمین توزیع در درجه اول بر تدارکات حمل و نقل مانند مسیرهای حمل و نقل و حمل و نقل متمرکز است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *