نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 12:12 ق.ظ

دهکده کوچک مسکونی با خدمات و فرصت‌های اجتماعی برای بی‌خانمان‌ها

اندی کوربلی -8 سپتامبر 2021آلبوکرکی THV/دهکده خانه من، آن هرمس

در مبارزه با اپیدمی بی‌خانمان‌های آمریکایی، فکر کردن در خارج از چارچوب، هزینه دارد. دهکده کوچک خانگی در آلبوکرک فقط مکانی برای خوابیدن افراد نیست، بلکه یک پروژه کاردرمانی است که به بی‌خانمان‌ها کمک می‌کند تا دوباره با ارزش‌ها و مسئولیت اجتماعی ارتباط برقرار کنند.

Tiny Home Village (THV) که برای پرورش یک جامعه قوی و محیط اطراف خود راه اندازی شده است، امیدوار است که ساکنان آن برای زمانی که سرانجام از روش زندگی در خیابان خارج می‌شوند، آمادگی بیشتری داشته باشند.

شهرستان برنالیلو، نیومکزیکو، اجاره 30 ساله‌ای را در املاک متعلق به مرکز هند آلبوکرک برای ساختن یک محوطه محصور از حدود 30 خانه کوچک که دارای امکانات ایمنی می‌باشد با ایجاد امنیت و پایداری قصد دارد ثابت کند که آن‌ها می‌توانند زندگی خود را تغییر دهند.

آلبوکرکی به پروژه مشابهی در اورگن-فرصت دهکده یوجین، که در سال 2013 تأسیس شد، به عنوان الگویی برای تشویق خودگردانی در میان روستائیان برنامه ریزی کرد و به آن‌ها اجازه داد تا خودشان تصمیم بگیرند که روستا چگونه اداره می‌شود.

این دو بسیار شبیه هم هستند. در داخل محوطه 30 خانه با رنگ‌های مختلف رنگ آمیزی شده‌اند، هرچند که همه آن‌ها دارای چیدمان یکسان هستند: میز تحریر، دو صندلی، تخت، کمد، و تخت خواب.

در مرکز این مجموعه یک سالن وجود دارد که در آن ساکنان می‌توانند آشپزی کنند، لباس‌های خود را بشویند، تلویزیون تماشا کنند، معاشرت کنند، از اینترنت استفاده کنند و به کتابخانه دسترسی داشته باشند.

ایلسه بیل، مدیر منابع آلبوکرکی THV، به کریستین ساینس مانیتور گفت: «ما در تلاش هستیم تا به روستاییان برخی از ابزارهایی را بدهیم که به محض خروج آن‌ها از وضعیت خوبی برخوردار شود.»

بیل اضافه می‌کند که در حال حاضر، این نظریه در حال کار است و  افراد کارهای روزانه را به عهده گرفته و همدیگر را مسئول می‌داند.

«آن‌ها به خانه خود افتخار می‌کنند؛ واقعاً از دیدن یک پیشخوان پاک نشده، یک نخ سیگار در جایی ناراحت می‌شوند.»

ساکنان احتمالی باید با هزینه 30 دلار در ماه برای خدمات شهری ثبت نام کنند و همچنین از هرگونه مواد مخدر پرهیز کنند. آن‌ها باید حداقل 10 روز قبل از تاریخ ورود هوشیار باشند و باید مایل و قادر به مشارکت در زندگی در روستا باشند، که این امر آن‌ها را ملزم به انجام وظایفی مانند چیدن علف‌های هرز در باغ سبزیجات عمومی، نظافت حمام و موارد دیگر می‌کند.

شاید به این دلایل، THV هنوز کامل نشده است. اما مدیران امیدوار هستند، زیرا معتقدند چنین جامعه‌ای نباید بیش از یک سقف بر سر کسی باشد و در عوض یک شخص می‌تواند با همه دوست شود و از نظر جسمی، روحی، مالی و شغلی برای کسب اطمینان از این که در زمان پیوستن مجدد به آن‌ها دست پیدا می‌کند. آن‌ها برای ماندن در آن‌جا هستند.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *