نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 9:39 ق.ظ

مسکن فوق العاده برا ی اقشار درآمد کم در کلمبیا از پسماندهای قهوه

اندی کوربلی -18 فوریه 2021

در کشوری که هم کمبود مسکن دارد و هم تولید قهوه اش در جهان پیشتاز است ، یک شرکت ساختمانی کوچک ، راهی برای استفاده از ضایعات قهوه برای رفع مشکل دیگری پیدا کرده است.

پوست قهوه ، که یک ماده کاغذی اطراف یک لوبیای گرانبها می باشد  ، به مصالح ساختمانی انعطاف پذیر ، سبک و همه کاره تبدیل می شود که می تواند خانه را با هزینه ای کمتر از 4500 دلار به واقعیت در آورد.

شرکت مستقر در بوگوتا ، که سعی در تولید ماده ای از الیاف برنج ، نخل ، خاک اره و حتی پلاستیک بازیافتی داشت ، سرانجام به دلیل در دسترس بودن ، مقاومت در برابر آتش و ضد حشره و ضد آب بودن ، روی پوسته قهوه تمرکز کرد .  استفاده از پوسته قهوه باعث می شود که آنها بنام ضایعات در نهایت در محل دفن زباله ها جایی که به انتشار گاز متان در کشور می افزاید دفن نمی شوند.

مدیر عامل شرکت ، آلخاندرو فرانکو گفت: “ما دیدیم که یک سیستم ساختمانی سبک برای مسکن و کلاس های درس در مناطق روستایی و دور افتاده که سیستم های ساخت و ساز سنتی نمی توانند از آن استفاده کنند – مانند آجر ، سیمان و بتن” بسیار ضروری است.

“کیت های کازا”  بصورت پیش ساخته باید بتوانند با قایق های کوچک ، هلی کوپتر یا حتی پشت حیوان باربر  بارگیری و حمل شوند و در بیشتر موارد می توانند.

هر کیت از قاب های فولادی سبک تشکیل شده است که مانند LEGO می تواند با کمترین استفاده از ابزار و صفحات پوسته قهوه که بدون نیاز به میخ و پیچ می توانند به قاب های فولادی متصل شوند .

شرکت 10 سال در این بازی حضور داشته و اخیراً 2500مین خانه آنها را ساخته است.

هنگامی که طوفان یوتا نوع 5 در ماه نوامبر به جزیره پراویدنس کلمبیا برخورد کرد ، و بیش از هزار خانه را تخریب کرد ، این شرکت دو خانه کامل را که از  ارتش دریافت کرده و مونتاژ کرده بود ، اهدا نمود .

وی گفت: “این سیستم با در نظر گرفتن عدم تأمین انرژی ، گل آلود بودن زمین ، آسیب دیدن فرودگاه ، نداشتن غذا و … بصورت سریع كار می كرد. “ما فکر می کنیم خانه های ما یک راه حل عالی برای بحران مسکن در آنجا است.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *