نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 2:24 ب.ظ

طوفان نیو اورلینز و میکروگریدهای خورشیدی

اندی کوربلی -5 سپتامبر 2021

طرح مسکونی سنت پیتر، که یک ماه قبل از شروع همه گیری افتتاح شد، با استفاده از باتری خورشیدی 8 ساعته و مجموعه‌ای از پنلها روی سقف آن، قابلیت اضطراری را ایجاد کرد و پس از رسیدن طوفان ایدا به زمین، واحدها را فعال نگه داشت.

این ساختمان 45000 فوت مربعی با 7.4 میلیون دلار اولین مجتمع آپارتمانی بدون آلاینده خالص در این ایالت است، به این معنا که به همان میزان که در محل تولید می‌کند، مصرف می‌کند یا برق را حذف می‌کند. فضاهای نشیمن 50 واحدی برای درآمدهای مشابه که به عنوان «واحه‌ای آرام با هدف ایجاد اجتماع در یک محیط شهری متراکم» طراحی شده‌اند، توسط یک شبکه کوچک از 450 پنل خورشیدی که بر اساس تقاضا برق تولید می‌کنند و انرژی اضافی را در یک باتری ذخیره می‌کنند، خدمت می‌کنند. در پارکینگ سنت پیتر برای امور پرورشی با در نظر گرفتن یک مرکز سلامتی برای یوگا و مدیتیشن و رویدادهای مشترک و فضاهای بیرونی طراحی شده است، و مهم‌تر از همه، نیمی از 50 واحد-29 آپارتمان مقرون به صرفه و 21 واحد با قیمت بازار-تعیین شده است. این ریزشبکه اکنون سه طوفان را شاهد بوده است.

لورن آویولی مدیر توسعه مسکن SBP غیرانتفاعی است که بر بودجه و ساخت سنت پیتر نظارت داشت.

SBP، که به نام پروژه سنت برنارد نامگذاری شده است، توسط زاک روزنبورگ و لیز مک کارتنی پس از ویرانی ناشی از طوفان کاترینا داوطلبانه در منطقه سنت برنارد، تاسیس شد. از آن زمان، SBP خانه‌های بیش از 2000 خانواده را بازسازی کرده و Eskew+Dumez+Ripple را به عنوان معمار برای طراحی این مجموعه نوآورانه که قبوض انرژی بسیار پایینی را برای ساکنان فراهم می‌کند، استخدام کرده است.

آویولی به مجله Fast Company گفت: «این فقط نیروی اضطراری پس از حادثه نیست. این سیستم همچنین به افراد در ملک کمک می‌کند تا در یک روز آسمان آبی پول پس انداز کنند زیرا ما می‌توانیم بخشی از انرژی تولید شده توسط صفحات خورشیدی را برای اداره ساختمان استفاده کنیم.»

با این حال، سیستم همیشه کار نمی‌کند. به عنوان مثال، یک روز هنگامی که برق قطع شد، هوا ابری بود و سیستم نمی‌توانست آن‌ میزان برق را که مدیران ساختمان انتظار داشتند، ارائه دهد. اما روزهای بعد در نیواورلینز آفتابی بود. به استثنای مستاجران سنت پیتر، که بسیاری از آن‌ها از مسکن کم درآمد یا حتی از بی‌خانمانی خارج شده‌اند می‌باشند.

SBP معتقد است که تا آنجا که برنامه ریزی شهری پیش می‌رود، قرار دادن این ریزشبکه‌های خورشیدی مقاوم در هرچه بیشتر پشت بام‌ها ضروری است-مخصوصاً اگر، به اعتقاد برخی دانشمندان، تغییرات آب و هوایی جهانی طوفان‌هایی مانند Ida را شدیدتر و بیشتر از حالت طبیعی بکند.

شهرها نه تنها تمام تلاش خود را برای برق دار نگه داشتن، بلکه برای کاهش سهم خود از انتشار گازهای گلخانه‌ای در جو انجام می‌دهند.

پروژه سنت پیتر مثال درخشان این است که چگونه توسعه دهندگان و شهرها می‌توانند در یافتن راه حل‌هایی برای از بین بردن فقر و انتشار تغییرات آب و هوایی که این طوفان‌ها را تشدید می‌کند، کمک کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *