نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 3:19 ق.ظ

ایجاد اعتماد در محصولات متصل شده

ارسال شده در 6 سپتامبر 2021 توسط The Manufacturer

جهان در حال تجربه یک انقلاب تکنولوژیکی مداوم است. اتصال دیجیتال، که در حال حاضر برای بسیاری از بخش‌های زندگی ما ضروری است، به سرعت در حال افزایش دسترسی و مزایای آن است.

IoT و دستگاه‌های متصل از اشیاء روزمره متفاوت هستند. از تلویزیون، تلفن همراه، لوازم الکترونیکی مصرفی و پوشیدنی‌هایی مانند ساعت‌های اپل، Fitbits و غیره گرفته تا وسایل خاص‌تری که در ساختمان‌ها و وسایل نقلیه یافت می‌شوند. ویژگی مشترک همه آن‌ها قابلیت‌های ارتباطی آن‌ها است. از آن‌جا که دستگاه‌های اینترنت اشیا به هم متصل هستند، امکان تبادل رایگان داده‌ها و تعامل بین آن‌ها، شامل هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده‌ها، یادگیری ماشین و تصمیم گیری را فراهم می‌کند.

IoT برای مصرف کنندگان، محصول و خدمات شخصی‌تر و سفارشی‌تری را ارائه می‌دهد. برای مثال دیگر دوران اینکه وظیفه ساده کنترل روشنایی و گرمایش خانه را بر عهده بگیرند نیست. اینترنت اشیاء به جای انجام این کار به صورت دستی یا از راه دور با تلفن هوشمند، این پتانسیل را دارد که به دستگاه‌های موجود در خانه شما اجازه دهد تا عادات و ترجیحات شما را یاد بگیرند، در حالی که دما و نور روز را کنترل می‌کنند، پیش‌بینی آب و هوا را بررسی می‌کنند، تعرفه‌های انرژی را تجزیه و تحلیل می‌کنند و محیط ایده آل را با مقرون به صرفه‌ترین قیمت برای شما فراهم می‌کند.

اما با اینترنت اشیا خطرات جدیدی به وجود می‌آید. دستگاه‌های اینترنت اشیا که باید زندگی بهتر و مشاغل کارآمدتری را ممکن سازند نیز می‌توانند به دلایل دیگری مورد استفاده قرار گیرند. هنگامی که دستگاه‌ها به اینترنت متصل می‌شوند، در برابر نقض احتمالی امنیت و حریم خصوصی آسیب‌پذیر می‌شوند. جرایم سایبری در حال افزایش است و جنایتکاران باهوش می‌توانند از وسایل متصل ناامن استفاده کنند.

چالش سازمان‌ها، هرجا که آن‌ها IoT یا دستگاه‌های متصل را تولید، عرضه یا استفاده می‌کنند، این است که مزایای تحول دیجیتالی را که ارائه می‌دهند، ایمن کنند، در حالی که از خطرات ذاتی یا در حال تحول خود محافظت می‌کنند. عدم شناسایی آسیب‌پذیری‌های اینترنت اشیا، نقض امنیت و نقص ناخواسته در حریم خصوصی داده‌ها را به دنبال دارد که می‌تواند خسارات مالی قابل توجهی را وارد کند و به شهرت لطمه برسد.

تعجبی ندارد که حفظ حریم خصوصی و امنیت از مهم‌ترین دغدغه‌های مربوط به پذیرش اینترنت اشیا است. بسیاری از تولیدکنندگان در صورت به خطر انداختن امنیت داده‌های خود یا ارزش دارایی معنوی خود، از اجرای جدیدترین راه حل‌های دیجیتالی خودداری می‌کنند.

کسب و کارها باید اطمینان حاصل کنند که محصولات و راه حل‌های دیجیتال برای خود و کسانی که با آن‌ها تعامل دارند، ایمن و مطمئن هستند. آن‌ها باید سطح بالایی از مسئولیت را برای ایجاد اعتماد با همه ذی‌نفعان – از مشتریان و تامین کنندگان تا کارکنان و سرمایه گذاران، نشان دهند.

با افزایش حجم دستگاه‌های متصل، مسائل مربوط به حریم خصوصی داده‌ها، امنیت و اعتماد مصرف کنندگان توسط دولت‌های سراسر جهان مورد بررسی قرار می‌گیرد. اذعان گسترده‌ای مبنی بر نیاز به مقررات بهتر برای محافظت از مصرف کنندگان و مشاغل، کاهش ترس و تسریع در جذب وجود دارد.

دولت بریتانیا اعلام کرد که قصد دارد تا پایان سال 2021 مقررات پیشنهادی برای محصولات IoT مصرف کننده مانند لوازم هوشمند، قفل، دوربین، سیستم‌های امنیتی/تشخیص آتش و محصولات سبک زندگی را پیش ببرد. پیشنهاد شده است که سه اصل اول کد عملی DCMS برای امنیت اینترنت اشیاء مصرف کننده، که در ETSI EN 303 645 گنجانده شده است، اجباری شود. هدف این کد ارتقاء امنیت محصولات اینترنت اشیاء مصرف کننده و خدمات مرتبط با آن، با دستورالعمل‌هایی در مورد اقدامات توصیه شده برای دستگاه‌های اینترنت اشیا برای حفظ حریم خصوصی و ایمنی مصرف کننده است.

در حالی که دستگاه‌های متصل در حال حاضر پیشرفت‌های دگرگون کننده‌ای را در سراسر جامعه ارائه می‌دهند، سازمان‌ها باید کاری فراتر از انجام کارهای ساده IoT انجام دهند. حفاظت از شهرت آن‌ها بسیار مهم است، به این معنی که اطمینان حاصل شود که دستگاه‌های متصل که تولید می‌کنند باید راه حل‌های امن و مطمئن ارائه دهند.

Home

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *