نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 9:51 ق.ظ

بیو متال با 50 درصد رزین تجدید پذیر از تیتانیوم قوی تر و سبک تر

دن کارنی | 29 ژوئن 2021

Arris Composites ’Additive Molding Technology قبلاً توانایی خود را در ترکیب مقاومت فیبر کربن با سرعت ساخت قالب تزریق نشان داده است ، اما اکنون این شرکت با محصولی جدید که Bio-Metal نامیده می شود ، برنامه های فلزی را هدف قرار داده است.

بخش “بیو” این مواد ناشی از استفاده 50٪ مواد قابل تجدید و قابل بازیافت توسط آریس در محصولاتی است كه با این ماده جدید تولید می كند. نتیجه یک کامپوزیت فیبر کربن غیر فلزی است ، اما آریس آن را Bio-Metal می نامد زیرا از تیتانیوم قویتر و سبک تر است.

چالش اصلی توسعه  ، افزایش مقدار مواد تجدید پذیر قابل مخلوط شدن در رزین برای Bio-Metal است زیرا رزین تجدید پذیر خصوصیات متفاوتی از رزین سنتی بر پایه نفت دارد. مدیر عامل شرکت Arris Composites ، ایتان اسکوویتز ، توضیح داد: “آنچه ما مشاهده کردیم این است که این پیشرفت مداوم به سمت بهبود به جایی رسیده است که می تواند بخشی قابل توجه باشد.” “چالش با اکثر مواد زیستی ، هر زمان که بخواهید آن را بیش از حد بالا ببرید ، این است که مشتریان از آن استفاده نخواهند کرد.” این ماده یک کامپوزیت زیست پایه برای جایگزینی با فلز است.

با ترکیبی 50 درصدی ، Arris عملکرد مطلوبی را برای Bio-Metal خود پیدا کرده است ، که هم اکنون برای کالاهای مصرفی مانند براکت نصب دوربین بر روی پهپاد بدون سرنشین Skydio استفاده می شود ، برنامه ای که سبک بودن و مقاومت در آن بسیار مهم است. وی گفت که این استفاده ها تولید Bio-Metal را تسریع می کند در حالی که Arris همچنان به توسعه بازارهای اضافی ادامه می دهد.

اسکوویتس اظهار داشت: “پزشکی یک فضای واقعا جالب است.” آیا جایگزینی موادی مانند تیتانیوم برای ایمپلنت های انسانی استفاده ایده آلی برای این فناوری است؟ “این ماده اوج فیبر کربن است. در این درجه قابل کاشت است. “

نه تنها برای استفاده برای بیماران به اندازه کافی مناسب است ، بلکه ویژگی های فیبر کربن باعث می شود که از نظر ایمپلنت بهتر از تیتانیوم باشد. “این یک سری مزایا است. هنگامی که پس از جراحی ها عکسبرداری می کنید ، آنها می توانند به خوبی نشان دهند که هیچ عفونتی وجود ندارد. با کامپوزیت ها ، می توانید مفصل را با اشعه ایکس ببینید. “

https://www.designnews.com

نه تنها این مورد ، بلکه ایمپلنت های تیتانیوم از برخی جهات می توانند بسیار سفت باشند و Arris’s Bio-Metal می تواند جایگزین برتری برای استخوان باشد. اسکوویتس گفت: “این ماده سازگارتر است و بیشتر شبیه استخوان است.”

ایمپلنت های پزشکی موضوعی نیستند که بخواهیم  در هزینه صرفه جویی کنیم ، اما در عین حال ، هزینه های پزشکی بسیار زیاد است ، بنابراین اگر Bio-Metal بتواند ایمپلنت ها را کم هزینه کند ، این بسیار مفید است. اسکوویتس خاطرنشان کرد: “مواد اولیه برای مواد پزشکی فوق العاده گران است.”

در حالی که آریس به طور فعال فرصت های دستگاه پزشکی را دنبال می کند ، این شرکت تشخیص می دهد که پزشکی حوزه تخصصی آن نیست. اسکوویتس گفت: “نکته اصلی این است که ما به دنبال شرکایی هستیم که بتوانند صنعت فضایی را تجاری کنند.”

در همین حال ، این شرکت به دنبال انتقال از محصولات مصرفی به هواپیماهای بدون سرنشین و به بازارهای دیگری مانند قطعات خودرو است ، جایی که Bio-Metal  ، جایی که مقاومت بالا و وزن سبک آن مفید است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *