نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 5:52 ب.ظ

ولوو با SSAB فولاد بدون سوخت فسیلی تولید می کند

Volvo Skovde Plant

22 ژوئن 2021 کارخانه ولوو اسکوود

ولوو در حال همکاری با فولادساز سوئدی SSAB برای تولید و توسعه فولاد بدون سوخت فسیلی و با کیفیت برای  استفاده در صنعت خودرو است.

این همکاری باعث می شود که ولوو اتومبیل اولین خودروساز باشد که با SSAB و ابتکار HYBRIT خود ، بلند پروازانه ترین و پیشرفته ترین پروژه صنعت فولاد در توسعه فولاد بدون فسیل همکاری می کند.

به عنوان بخشی از همکاری ، ولوو اتومبیل اولین سازنده خودرو است که از فولاد SSAB ساخته شده از آهن با هیدروژن از کارخانه آزمایشی HYBRIT در سوئد همکاری می کند. این فولاد برای اهداف آزمایشی استفاده می شود و ممکن است در یک خودرو مفهومی استفاده شود.

در سال 2026 ، SSAB قصد دارد فولاد عاری از فسیل را در مقیاس تجاری به بازار عرضه کند. ولوو اتومبیل قصد دارد همچنین اولین خودروسازی باشد که از فولاد بدون فسیل برای تولید واقعی اتومبیل خود استفاده می کند.

ابتکار HYBRIT توسط SSAB ، تولید کننده سنگ آهن LKAB و شرکت انرژی Vattenfall آغاز شد. هدف این طرح جایگزینی زغال کک است ، که به طور سنتی برای ساخت فولاد بر پایه سنگ آهن در جایگزینی  آن با برق فسیلی و هیدروژن نیاز است. انتظار می رود نتیجه این کار اولین فناوری ساخت فولاد بدون فسیل در جهان باشد که تقریباً هیچ اثری از کربن ندارد.

هاکان ساموئلسون ، مدیر اجرایی ولوو ، گفت: “در حالی که ما به طور مداوم ردپای کل کربن خود را کاهش می دهیم ، می دانیم که فولاد یک زمینه اصلی برای پیشرفت بیشتر است.” “همکاری با SSAB در توسعه فولاد بدون فسیل می تواند اثر قابل توجهی در زنجیره تامین ما ایجاد کند.”

مارتین لیندکوویست ، رئیس و مدیر عامل SSAB ، گفت: “ما در حال ساخت یک زنجیره کاملاً  بدون فسیل تا مشتری نهایی هستیم.” “فن آوری پیشرفته ما تقریباً هیچ اثری از کربن ندارد و به تقویت رقابت مشتری ما کمک می کند. ما و ولوو قصد داریم محصولات فولادی بدون فسیل را برای خودروهای آینده تولید کنیم. “

صنعت جهانی فولاد حدود 7٪ از انتشار مستقیم کربن جهانی را تشکیل می دهد ، به این دلیل که صنعت در حال حاضر تحت سلطه فناوری ساخت فولاد مبتنی بر سنگ آهن قرار دارد و از کوره های بلند و زغال کک استفاده می کند.

برای ولوو ، میزان انتشار CO2 مربوط به تولید فولاد و آهن برای اتومبیل های آن حدود 35٪ در یک ماشین با موتور سنتی و 20٪ در یک ماشین کاملاً الکتریکی از کل انتشار CO2 از مواد و تولید اجزای سازنده در ماشین است.   SSAB قصد دارد با استفاده از فناوری HYBRIT ، با استفاده از هیدروژن تولید شده از آب و برق فسیلی به جای کک ، میزان انتشار CO2 سوئد را 10 درصد و میزان آن را در فنلاند 7 درصد کاهش دهد.

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *