نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 8:32 ب.ظ

Axpo و ABB پروژه هیدروژن سبز را در ایتالیا توسعه میدهند

توسط رومانا مورس ، استیون گیسلام17 ژوئن 2021

آکسپو تأمین کننده انرژی تجدیدپذیر سوئیسی قرار است برای توسعه تعدادی از پروژه های هیدروژن سبز در ایتالیا با غول فناوری جهانی ABB متحد شود.

این شرکت ها با هم روی یک پروژه آزمایشی کار خواهند کرد که در مورد فن آوری های کل زنجیره تأمین هیدروژن سبز تحقیق می کند و آزمایش های امکان سنجی تولید را انجام می دهد.

این شرکت ها یک تفاهم نامه را امضا کردند که شامل پروژه های تحقیق و توسعه با بودجه اتحادیه اروپا و همچنین حمایت از  سوی بودجه سبز است.

توافق اولیه با بخش صنایع انرژی ABB گام مهمی در استراتژی Axpo Italia برای گسترش فعالیت های خود در بخش هیدروژن است. این امر به دنبال اعلام همکاری اخیر خود با شرکت خدمات و مشاوره ایتالیایی RINA است که هدف آن توسعه یک زنجیره تأمین هیدروژن قوی است که تعدادی از سهامداران اصلی در ایتالیا را گرد هم خواهد آورد.

در حال حاضر هزينه توليد مانع عمده اي براي پذيرش گسترده هيدروژن سبز است. هیدروژن سبز که فقط با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر تولید می شود ، تقریباً شش برابر هیدروژن “خاکستری” سنتی و دو تا سه برابر هیدروژن “آبی” هیبریدی گران تر است که هر دو با استفاده از سوخت های فسیلی به عنوان منبع انرژی تولید می شوند.

سیمونه رودولفی ، رئیس توسعه تجارت Axpo Italia ، گفت: “ما به طور کامل متعهد هستیم که به عنوان بخشی از استراتژی خود برای تسهیل انتقال انرژی ، پتانسیل هیدروژن سبز را بررسی کنیم. در سال های اخیر همکاری زیادی بین Axpo و ABB وجود داشته است و توافق اخیر این رابطه را تقویت می کند و هر دو شرکت را قادر می سازد تا به بازیگران مهمی در این بخش امیدوار کننده تبدیل شوند. “

سرجیو دوراندو ، رئیس صنایع انرژی ABB ایتالیا ، اضافه کرد: “هیدروژن یک راه حل مشخص برای کربن زدایی فرآیندهای صنعتی و بخش های اقتصادی ارائه می دهد که در آن کاهش انتشار CO2 فوری است و دستیابی به آن دشوار است.

“شروع این توافق نامه با Axpo اولین قدم در بررسی پتانسیل هیدروژن سبز در ایتالیا است. ما معتقدیم که همکاری با سایر بازیگران این صنعت برای تحقق بخشیدن به آینده انرژی پاک بسیار مهم است.”

Axpo همراه با شرکای خود بیش از 100 نیروگاه برق کار می کند و بزرگترین تولید کننده انرژی های تجدید پذیر در سوئیس است. در خارج از کشور ، Axpo بر روی انرژی خورشیدی و بادی تمرکز دارد و در مکان های مناسب از نظر فنی و اقتصادی سرمایه گذاری می کند.

نمونه کارها مزرعه بادی آن شامل گیاهانی در فرانسه ، اسپانیا ، ایتالیا و شمال اروپا است. Axpo از طریق شرکت تابعه Urbasolar در کل زنجیره ارزش انرژی خورشیدی فعال است.

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *