نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 3:38 ق.ظ

هدفون های رابط مغز و رایانه

گزارش 28 آوریل 2021توسط سارا کاتز ، Tech Xplore

شرکت فناوری عصبی Neurable برنامه هایی را برای هدفون های رابط مغز و رایانه (BCI) ، مشابه محصولات قبلی طراحی شده برای یادگیری از حرکت انسان و پیش بینی مقاصد ذهنی فاش کرده است.

این ایده توسط سرپرست محصول دکتر رامسس آلکاید آغاز شد. آلکاید با الهام از مهندسی موفقیت آمیز پاهای مصنوعی دایی خود پس از یک حادثه وحشتناک اتومبیل ، به سودمندی فناوری پی برد که می تواند به کاربران در تحرک بدنی کمک کند.

او در طول دوره دکترای خود در علوم اعصاب دانشجویی که با افراد با توانایی های متفاوت کار می کند ، اختلاف بین توانایی های پروتز در مقابل فن خواندن مغز را یادداشت کرد. سرانجام ، مشاهدات وی بر تصمیم وی برای تمرکز بر روی توسعه فناوری قادر به تعامل مستقیم با مغز انسان در زمان واقعی تأثیر گذاشت.

حالا ، Neurable پیش فروش رسمی Enten را اعلام کرده است ، اولین جفت هدفون آنها با قابلیت BCI این هدفون باعث می شود این دانش که اکثر انسان ها فقط دو تا سه ساعت بهره وری روزانه دارند ، کارساز باشد. این دستگاه به کاربران کمک می کند تا زمان را برای حداکثر تمرکز در طول روز مدیریت کنند. شاید مهمتر از همه ، این هدفونها از کنترلهای فعال برای قطع کار بصورت خودکار در حالی که مشغول کاری هستید و کنترلهای غیرفعال استفاده می شود ، استفاده می کند تا حواس پرتی را به حداقل برسانند.

این هدفون با استفاده از بیش از یک دهه تحقیقات علوم اعصاب از دکترای آلکاید استفاده می کند. در واقع ، او این دستگاه را به عنوان اولین هدفون ساخته شده از ابتدا به منظور استفاده عملی روزمره مورد استفاده قرار می دهد. برای سهولت استفاده ، سنسورهای BCI Enten از پارچه ساخته می شوند ، بر خلاف سنسورهای EEG عمومی که در آزمایشگاه ها یافت می شوند ، حرکت آنها را در پوشنده راحت تر می کنند.

در واقع ، این هدفون BCI دارای همان ویژگی های هدفون معمولی است که در حال حاضر برای اهداف صوتی معمولی استفاده می شود. در عین حال ، این هدفون های جدید همچنین تماشای نحوه عملکرد مغز کاربر را فراهم می کنند. اهداف Neurable برای Enten به عنوان یک دستگاه فناوری عصبی است که عملی ترین و مرتبط ترین فعالیت های کاربر را ثبت می کند ، جایی که دستگاه های مشابه در گذشته ضعیف بوده اند.

آلکاید نشان می دهد که او و تیمش واقعاً در پی در اولویت قرار دادن کاربری انسانی این محصول هستند تا اینکه صرفاً نوآوری کنند. به طور کلی ، Neurable به دنبال استفاده از BCI و فناوری مشابه برای کمک به مردم در سراسر جهان در حل مسائل زندگی واقعی است. با انجام این کار ، تیم در نظر دارد دستگاههایی تولید کند که در واقع می تواند کاربران مبتلا به این مشکلات را به صورت خودکار پشتیبانی کند ، در نتیجه به افراد اجازه می دهد بدون فکر زیاد و از دست دادن وقت برای بهره وری ، روزهای خود را بگذرانند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *