نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:17 ب.ظ

مطالعه نشان می دهد مغز انسان می تواند به تصویربرداری محاسباتی اشباح کمک کند

29 مارس 2023 -تنظیم آزمایشی اعتبار: گائو وانگ و دانیله فاچیو.

این روزها به لطف محققان و کارآفرینانی که تلاش کرده‌اند از پتانسیل رابط‌های مغز و رایانه برای افزایش توانایی‌های شناختی بهره ببرند، تعامل با رایانه‌ها از طریق فعالیت مغز، کمتر آینده‌نگر به نظر می‌رسد.

اخیراً گائو وانگ و دانیله فاچیو در دانشگاه گلاسکو نشان دادند که می‌توان مغز انسان و رایانه را برای انجام کارهای تصویربرداری محاسباتی ساده به هم متصل کرد. پیشرفت های مشابه روزی می تواند دامنه حسی بینایی انسان را گسترش دهد و رویکردهای جدیدی را برای نوروفیزیک ادراک انسان ارائه دهد. این تحقیق در Intelligent Computing منتشر شده است.

وانگ و فاچیو از تصویربرداری اشباح برای بازسازی محاسباتی تصاویر یک شی پنهان شده در پشت دیوار استفاده کردند. تصویربرداری شبح متکی به استفاده از الگوهای مختلف روشنایی و تشخیص مقادیر شدت نور متناظر است.

به طور سنتی، مقادیر شدت نور توسط یک دوربین یا سایر دستگاه های مشابه تشخیص داده می شود، اما برخی از محققان همچنین سعی کرده اند از سیستم بینایی انسان به عنوان یک حسگر استفاده کنند. چیزی که کار وانگ و فاچیو را منحصر به فرد می کند این است که آنها از سیستم بینایی انسان برای دو هدف استفاده کردند: این سیستم نه تنها سیگنال های بصری را شناسایی می کند، بلکه بازخورد بلادرنگ را نیز ارائه می دهد.

در آزمایش وانگ و فاچیو، الگوهای نور سوسو زننده بر روی یک جسم پخش می‌شد و از سطح سفید ثانویه منعکس می‌شد. مقادیر شدت نور بازتاب شده توسط قشر بینایی شرکت‌کننده تشخیص داده شد و به‌عنوان سیگنال‌های الکتریکی توسط یک هدست با یک الکترود منفرد ثبت شد. سپس سیگنال ها بر روی یک لپ تاپ توسط الگوریتمی که برای بازسازی تصویری از شی پنهان طراحی شده بود، پردازش شدند. نویسندگان توضیح دادند: اولین برداشت ممکن است این باشد که سیستم بصری به سادگی به عنوان یک نوع دوربین متفاوت عمل می کند.

برای تصویربرداری کارآمدتر و با وضوح بالاتر، نویسندگان یک حلقه محاسباتی تطبیقی اضافه کردند. با کمک بازخوردهای بلادرنگ که توسط سیستم بینایی انسان ارائه می‌شود، آنها می‌توانند الگوهای نور پرتاب‌شده را اصلاح کنند و الگوهای کم‌مفید را برای بهبود سرعت تصویر و کیفیت تصویر “حک” کنند.

با این حال، نویسندگان در یک آزمایش بعدی دریافتند که وقتی از شرکت‌کنندگان خواسته شد شدت نور درک‌شده را در حالی که سیگنال‌های مغزشان نظارت می‌شود، بگویند یا روی صفحه‌کلید تایپ کنند، کیفیت تصاویر بازسازی‌شده کاهش می‌یابد.

وانگ و فاچیو بر این باورند که مقاله آنها پایه‌های سیستم‌های رایانه‌ای مغزی را برای فعال کردن فرم‌های محاسباتی جایگزین در داخل و خارج از تصویربرداری ایجاد می‌کند. آنها همچنین خاطرنشان کردند که با توجه به تنش بین پردازش آگاهانه و غیرآگاهانه، باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

وانگ و فاچیو آزمایش ها را طراحی کردند و دست نوشته را نوشتند. وانگ آزمایش ها را انجام داد، داده ها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کرد.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *