نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 1:06 ب.ظ

تفکر مجدد در زنجیره تأمین در انگلیس پس از خروج از اتحادیه

15 مارس 2021

با گذشت دو ماه از قرارداد جدید تجارت و همکاری (TCA) ،  به سرعت مشخص شد که خروج رسمی انگلیس از بازار اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی به این معنی است که مشاغل با موجی از مدارک اضافی ، دیوان سالاری جدید و کنترلها در بنادر روبرو هستند. در حقیقت ، HM درآمد و گمرک تخمین می زند که با توافق های پس از Brexit ، 7 میلیارد پوند بوروکراسی اداری به هزینه تجارت با اتحادیه اروپا اضافه شود.

خبر خوب این است که یک سال به شرکت های صادر کننده کالا از انگلیس به اتحادیه اروپا فرصت داده شده است تا مدارک پشتیبانی لازم را برای واجد شرایط بودن دسترسی بدون تعرفه صفر تهیه کنند. در نتیجه ، 2021 یک نقطه محوری خواهد بود.

تولیدکنندگان انگلستان در هنگام ارزیابی و انعطاف پذیری سازمانی خود اطمینان حاصل می کنند که نه تنها برای “وضعیت طبیعی جدید” پس از همه گیری ، بلکه همچنین بعد از Brexit با تمام اسناد و مدارک اداری آماده هستند.

بنابراین ، تولید کنندگان چگونه می توانند خود را برای موفقیت تنظیم کنند تا بتوانند به طور موثر تجارت کنند و در دنیای پس از Brexit مقاومت کنند؟

یکی از مهمترین تأثیرات افزایش مقررات و کاغذ بازی را می توان در مرزها مشاهده کرد. اسناد جدید گمرکی و صادراتی حتی قبل از نهایی شدن قرارداد Brexit به تأخیرهای زیادی منجر شد. این تاخیرها بسیاری از شرکت ها را مجبور به مهندسی مجدد زنجیره های تأمین خود می کند.

بسیاری از تولیدکنندگان ، به ویژه در بخش های اتومبیل و هوا فضا ، به زنجیره های تأمین ناب پیچیده و بهم پیوسته متکی بودند. اینها در اروپا حرکت کردند تا مواد ، اجزا و سیستمهای تمام شده را بین مکانها و تأمین کنندگان جابجا کنند. سپس COVID-19 و Brexit سخت به این عملیات “دقیقاً به موقع” تنظیم شده ضربه زدند. تعلیق تولید در کارخانه هوندا سویندون نشان می دهد چه اتفاقی می افتد وقتی زنجیره های تأمین “به موقع” از هم پاشیده می شوند.

در بسیاری از موارد ، “در لحظه ” با “فقط در هر مورد” تکمیل می شود. شرکت ها در حالی که زنجیره های تأمین خود را برای انعطاف پذیری مجدداً طراحی می کنند ، با توجه به روندهایی که در طی همه گیری ایجاد شده اند تولید و تأمین کنندگان را بومی سازی می کنند   . در نتیجه ، ما شاهد هجوم برای ایجاد ظرفیت انبارداری در دو طرف کانال مانش هستیم. از همه نگران کننده تر ، به نظر می رسد پس از سالها هزینه انبار موجودی از زنجیره تامین ، برخی از تولیدکنندگان به ایجاد  ذخایر احتیاطی در نقاط مختلف زنجیره روی آورده اند. این ممکن است یک برنامه ریزی احتمالا منطقی به نظر برسد ، اما یک راه حل طولانی مدت نیست.

برای مدیریت موثر آشوب در زنجیره تامین ، چه در حال حاضر و چه در آینده ، شرکت ها باید روش مبارزه با ناکارآمدی و تأخیر در عملکرد زنجیره تأمین خود را به وجود آورند. تولیدکنندگان برای ایجاد انعطاف پذیری ، چابکی و مقیاس پذیری که برای واکنش سریع و از بین بردن ناکارآمدی نیاز به داده محور دارند ، انتخاب کمی دارند. به طور خلاصه ، بکارگیری اکوسیستم های دیجیتالی بسیار انعطاف پذیر و چابک که به آنها امکان می دهد تا از بین بردن اختلالات موثر باشند. نکته مهم ، اسناد و مدارک باید از طریق هر مرحله از سفر زنجیره تامین به صورت دیجیتالی جریان یابد. تولیدکنندگان می توانند سیستم عامل های ادغام سازمانی مبتنی بر ابر را برای برقراری ارتباط با تأمین کنندگان ، حمل و تدارکات ، مشتریان و مقامات گمرکی خود به طور یکپارچه و ایمن پیاده سازی کنند ، در حالی که با مقررات جدید مطابقت دارند اصطکاک را از جریان اطلاعات و دارایی های فیزیکی برطرف می کنند.

در سال 2021 ، هرگز نیاز به اسناد به روز و دقیق زنجیره تأمین  نبوده است. برای دستیابی به مهلت های سریع ، سازمان ها به قابلیت های تلفیق سریع سیستم های متداخل و جدا از هم برای یک نقطه قابل مشاهده و کنترل تمام اسناد و مدارک نیاز دارند.

آیین رایت ، مدیر استراتژی تجاری و صنعتی ICAEW می گوید: “وضوح و شفافیت مطلق نحوه کار در زنجیره تأمین شما و منشأ آن از این رو ضروری است. آگاهی بیشتر از زنجیره تأمین حتی عامل موفقیت بزرگتری در تجارت خواهد بود ، زیرا عدم درک این که شما از کجا اجزا را تهیه می کنید باعث ایجاد تعرفه می شود و بدون شک محصول شما را غیرقابل رقابت می کند. “

تولیدکنندگان می توانند با انتقال به یک پلت فرم ابری متصل به همه شرکای تجاری ، بدون نشتی و تبادل اطلاعات ، و به طور مستقیم منابع داده شخص ثالث را ادغام کنند ، به دید جامع مورد نیاز برای مدیریت اختلال ، انعطاف پذیری و تأمین الزامات جدید اسناد برسند. دید کامل – برای همه موارد ، از نمایش لحظه ای اختلالات حمل و نقل تا بروزرسانی تأخیر تأمین کننده – همچنین به آنها امکان می دهد تا روندهای تصمیم گیری را تسریع و بهبود بخشند تا در صورت لزوم در آینده بیشتر سازگار شوند.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *