نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 5:33 ق.ظ

چالش های مدیران اطلاعات در سال ۲۰۲۱

12 ژانویه 2021 توسط Paul Heltzel

با توجه به وقایع پر سر و صدا ی سال گذشته ، در سال 2021 متخصصان فناوری اطلاعات در محل کار با چالش هایی روبرو خواهند شد که قبلاً هرگز ندیده اند. هیچ نقشه راهی برای گرفتن نیروی کار آمریکایی از راه دور یک شبه وجود نداشت و هیچ یک از آنها برای کار در مقیاس گسترده در محیط ترکیبی کار حضوری و از راه دور وجود ندارد که بیشتر سازمانها انتظار دارند در ماههای آینده بدانگونه کار کنند.

رهبران فناوری اطلاعات علاوه بر ایجاد زمینه های فنی برای یک محیط جدید کار ، در سال آینده با تعدادی دیگر از چالش های ناشی از همه گیری روبرو خواهند شد ، برخی منحصر به این دوره همکاری از راه دور و برخی دیگر در حال انجام است ، مانند تعادل بودجه و ذخیره سازی در مورد استعدادها.

نگاهی به چگونگی تغییر اولویت های رهبران فناوری از سال گذشته پیرامون پذیرش فناوری جدید ، تحول دیجیتال ، نیازهای استخدام و فرهنگ محل کار ذیلا آمده است.  در اینجا ، رهبران فناوری اطلاعات توضیح می دهند که سازمان هایشان چگونه با موضوعات سازگار می شوند و دلهره آورترین چالش های خود را در سال جدید می پذیرند.

تسهیل آینده کار

شرکت ها در حال بررسی نحوه بازگشت نیروهای خود به محل کار هستند که تدارکات پس از همه گیری برای ایجاد امنیت کارکنان ، از نظر جسمی و روحی را ، نیاز خواهد داشت. جف مک کارتر ، مدیر ارشد خدمات شرکت ها و موسسات در North Trust ، می گوید شرکت او آموخته است که در برنامه ریزی خود برای آینده کار در این شرکت سیالتر باشد.

مک کارتر می گوید: “ما در سه ماهه اول سال 2020 شروع به انتقال به یک فضای کاری جدید با طرح باز کردیم و وقتی همه گیری شد ، این امریک فاجعه به نظر می رسید.” “اما اکنون می بینیم که این کار برای ما مفید خواهد بود زیرا با کار از راه دور در هر روز فقط به زیر مجموعه ای از افراد در دفتر احتیاج داریم و فضا برای این انعطاف پذیری طراحی شده است. در بعضی از روزهای هفته ، تیم ها را در صورت نیاز به هم جمع خواهیم کرد و از فضای اداری خود به گونه دیگری استفاده خواهیم کرد. “

جو لنون ، در شرکت ما از بستر ارتباطی محل کار Workvivo ، می گوید که تنظیم برای کار از راه دور برای آینده قابل پیش بینی ادامه خواهد داشت ، ولی می تواند فشار روانی ایجاد کند که نیاز به توجه دارد.

لنون می گوید: “تأثیر طولانی مدت کار در خانه با کاهش یافتن سرمایه اجتماعی کار در دفتر ، اکنون به سطح آب رسیده است.” وی افزود: “برخی احساس سوختگی ، انزوا یا یافتن تعادل با زندگی در این تنظیمات جدید را دارند. همه ما باید راهی پیدا کنیم که فرهنگ محل کار و پویایی دفتر کار را به صورت آنلاین ایجاد کنیم تا کارمندان احساس ارتباط و تعامل داشته باشند. ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که کارمندان بخشی از فرهنگ شرکت را درک کرده و احساس می کنند و با اهداف ما همسو هستند تا بتوانند تحت این مدل جدید به طور موثر کار کنند. “

امنیت شرکت ترکیبی

مارک آنگل ، مدیر ارشد اجرایی از شرکت نرم افزار OneStream ، می گوید که پس از همه گیری ، شرکت او ، مانند اکثر شرکت های فن آوری ، به کار مجازی ادامه خواهد داد. او می گوید ، چالش ،  این است که چگونه داده های شرکت را بدون در نظر گرفتن نیروی کار آن ایمن کنیم ، بدون اینکه کارمندان احساس عقب نگه داشته شدن کنند و یا کسی مراقب آنها باشد.

وی گفت: “هر زمان که ما شروع به ایجاد یک راه حل می کنیم ، فکر می کنیم:” چگونه این کار زندگی را برای کارمند آسان می کند؟ “ما ماه هاست که به این مسائل فکر می کنیم و تلاش می کنیم از آنچه پیش می آید جلوتر برویم ،” “همه رهبران فن آوری باید اول فکر کنند که درآمدزایی را ایجاد کنند و ثانیا صرفه جویی کنند. ما باید بفهمیم که چگونه می توانیم به کارمندانمان کمک کنیم تابازگشت از روند متلاشی شده به روال عادی را که قرار است طی شود ، انجام دهند و این کار را به روشی انجام دهیم که به اندازه کافی یکپارچه باشد و آنها را در رقابت قرار ندهد. “

پیتر زورنیو ، مدیر ارشد فناوری در Emerson Automation Solutions ، می گوید نگرانی های وی درباره امنیت سایبری شامل باج افزارها و آسیب پذیری های ذاتی یک محیط کار توزیع شده در محیط کار و توزیع شده است.

زورنیو می گوید: “در سال 2021 ، شركت ها باید از نظر امنیتی ، از فن آوری و انعطاف پذیری زنجیره تامین خود ، ارزیابی منصفانه ای داشته باشند.” “محافظت در برابر باج افزار و سایر کدهای مخرب نیاز به رویکردها و مهارت های جدید دارد تا بتوانید از فناوری های پیشرفته که می توانند از محیط های ترکیبی و منبع باز پشتیبانی کنند ، جلوتر باشید.”

بازگرداندن چشم انداز IT

ویل کیگان ، مدیر ارشد فناوری شرکت Lynx Software Technologies ، می گوید برنامه ریزان فناوری اطلاعات مدتهاست که برای تهیه فناوری از راه دور آماده شده اند تا حدود 20٪ از نیروهای کار خود را در این شکل تشکیل دهند و 80٪ دیگر آنها در دفتر کار کنند. در سال 2020 ، این اعداد معکوس شدند.

کیگان می گوید: “فراتر از قابلیت VPN ، رهبران فناوری اطلاعات باید متعهد شوند که شکل شبکه های خود را با اکثریت – و در بعضی موارد به طور کامل – بشکل شرکتی که در سال 2021 از خانه کار می کند ، حفظ کنند.”

این تغییر منجر به مخلوط شدن بیشتر اطلاعات شخصی و سازمانی در دستگاه های از راه دور شده و هکرها از این مزیت ها استفاده کرده اند. محافظت از این سیستم های مختلط یک سفارش بلند در سال 2021 خواهد بود.

وی اضافه می کند که برای محافظت از داده های حساس در برابر تهدیدات شبکه  از طریق استفاده از سیستم های مورد نیاز ، محیط کار کاربران شرکت از محیط شخصی آنها جدا می شود. آنها همچنین باید پشتیبان دارایی های شرکتی باشند در حالی که اجازه پشتیبان گیری از راه دور ، به روزرسانی و توانایی محافظت و غیرفعال کردن دارایی های از راه دور را که در معرض خطر هستند را بصورت یکپارچه مدیریت کنند.

مهارت در نقشه های راه دیجیتال تسریع شده

مدیر ارشد شرکت الاستیک ، کیم هافمن می گوید ، همه گیری سرعت تکامل در شیوه های کسب و کار شرکت را ، هنگامی که IT تغییر جهت عملیات از راه دور را به پایان رساند و در مورد چگونگی حمایت از نیازهای فن آوری و رفاه کارمندان ، سرعت می بخشد و باید دوباره در این باره فکر کرد. این یک موضوع مشترک برای رهبران فناوری اطلاعات در سال 2020 بود و سال آینده تأثیر تسریع تحولات دیجیتال ، به ویژه در مورد مهارت های لازم برای موفقیت را افزایش می دهد.

هافمن می گوید: “اولویت 2021 اکنون فراتر از تلاش های تحول دیجیتال چند ساله به سمت نوآوری در مدل کسب و کار دیجیتال است که بر سرعت ، انعطاف پذیری و چابکی متمرکز است.” “مهاجرت سریع به ابر و تمرکز بر زمان برای ارزش گذاری ، تغییر غیرمنتظره ای را در نیروهایی که رهبران IT می خواهند استخدام کنند ایجاد کرده است. در سال 2021 ، علاوه بر تخصص فنی ، یافتن افرادی که توانایی تقویت مدیریت تغییر را دارند ، در اولویت خواهد بود ، زیرا ترکیب نیروی کار پیشرفت می کند و فناوری مورد نیاز با آن تکامل می یابد. “

بررسی دقیق بودجه های فناوری اطلاعات

کریس سینگلتون ، مدیر ارشد اطلاعات در Enseo ، می گوید که 2021 بررسی دقیق تری از هزینه های ابزارهای همکاری را به همراه خواهد داشت و شرکت وی در حال بررسی این موضوع است که برخی سیستم های مبتنی بر ابر باید در داخل کشور به کار گرفته شوند.

سینگلتون می گوید: “ما باید تأثیری که ابزار SaaS مانند Slack و Zoom دارند را ارزیابی کنیم و اینکه آیا نرخ بازگشت سرمایه ارزش اشتراک دارد.” “ما همچنین برخی از ابزارهای خود را از ابر بیرون کشیده و مجدداً آنها را به منظور کاهش هزینه ها یا جبران هزینه های افزایش یافته استفاده از ابر در مناطق دیگر ، به مرحله اول انتقال داده ایم. یک سوال بزرگ است که باید در ماههای آینده به آن پاسخ دهیم ، سود خالص رویکرد ترکیبی است – صرفه جویی در هزینه ها در مقابل تلاشهای بیشتر برای نگهداری. “

Emerson’s Zornio فکر می کند وقت آن رسیده است که ببینیم از سرمایه گذاری در فناوری پیشرفته ای مانند هوش مصنوعی چه ارزشی حاصل می شود.

وی می گوید: “برای تحویل بازگشت سرمایه به برنامه های تحول دیجیتال ، شما باید برنامه هایی بسازید كه مشكلات خاص مشاغل را با نتایج قابل اندازه گیری برطرف كنند ، از معیارهای اندازه گیری از صاحبان کسب و کار  خرید كنند و با افرادی كه این روند را در اختیار دارند درگیر شوند.” “هیچ جایی برای فناوری به خاطر فناوری وجود ندارد. تمام فناوری باید برای مقابله با مشکلات خاص استفاده شود و کارکنان باید در مورد چگونگی استفاده از آن توانمند شده و آموزش ببینند. “

حفظ 24 ساعته 7 ساعت کاری

راب زلینکا ، از شرکت جک هنری و همکاران می گوید ، یک سال پر از عدم اطمینان مردم را به درخواست افزایش ثبات در سیستم های مورد نیاز برای کار از راه دور سوق داده است. در سال آینده ، شرکت او بیش از هر زمان دیگری به این سیستم ها اعتماد خواهد کرد و آنها همچنین باید به سیستم هایی که شرکت او در خارج از کشور بازاریابی می کند ، ایمان داشته باشند.

زلینکا می گوید: “ما در جهانی با همه ساعات شبانه روز در کار زندگی می کنیم که انتظار می رود 100٪ از زمان سیستم ها در دسترس باشد.” “هیچ کوتاهی برای 100٪ وجود ندارد. هر چیز کمتری شما را در موقعیتی نامناسب قرار می دهد و باید از اعتمادی که سالها برای کسب مشتری خود صرف کرده اید استفاده کنید. ما ترجیح می دهیم از این اعتماد برای سرمایه گذاری در محصولات و خدمات اضافی استفاده کنیم تا به مشتریان خود کمک کنیم تا نتایج خود را انتظار داشته باشند. “

مبارزه با فرسودگی شغلی

جون چک ، مدیر ارشد راه حل های محافظت از سایبر در Raytheon می گوید ، پس از یک سال دشوار که در آن یک محیط کاری طاقت فرسا تنها ثابت بوده است ، تیم های IT با خستگی کار روبرو هستند. این احتمال وجود دارد که در سال 2021 بدتر شود. حتی با بازگشت برخی از افراد به دفتر ، بیشتر شرکت ها به تقاضای پشتیبانی IT برای کارمندان توزیع شده ادامه می دهند. برای انطباق ، چك معتقد است كه رهبران فناوری اطلاعات باید پیشگام باشند و با ادامه فشار خود نیازهای همكاران خود را در نظر بگیرند.

تلفیق ایمنی و نوآوری

کریگ ویلیامز ، نایب رئیس و CIO در Ciena ، در نظر دارد که چه ابزارهایی برای کمک به نیروی کار فناوری در سال آینده با همکاری ایمن ، با هدف تسهیل نوآوری هنگام کار در یک محیط ترکیبی مورد نیاز خواهد بود.

ویلیامز می گوید: “ما باید مجموعه جدیدی از ابزارهای همکاری را برای تأمین نیازهای از راه دور خود برای توسعه محصول و جذب مشتری ، مانند صفحه کار جدید و اتاق کنفرانس بدون لمس و پشتیبانی فناوری اطلاعات مجازی شناسایی کنیم.” “همچنین کسب و کارها از ابزارهای واقعیت افزوده برای کمک به فروش ، خدمات و توابع پشتیبانی استفاده می کنند. با توجه به اینکه اینها به طور معمول بخشی از فناوری های شرکتی نیستند ، برای تطبیق با آن نیاز به تحقیقات ، آزمایش و خطا و تنظیم مناسب است. “

ویلیامز همچنین فکر می کند که ما ابزارهای جدیدی را خواهیم دید که به طور خاص در زمینه توانایی افراد برای کار در یک محیط امن متمرکز شده است.

وی می گوید: “شركت ها از نظر بهداشتی از وسایل پیشرفته ای مانند ردیابی تماس گرفته تا حرارت سنج پیشرفته استفاده می كنند تا اطمینان حاصل كنند كه محل كار آنها با پروتكل ها مطابقت دارد.

انگل می گوید: “روش های مورد استفاده برای ردیابی بیمارانی که به مطب مراجعه نمی کنند ، باید گسترش یابد تا ردیابی سوابق واکسیناسیون یک فرد برای COVID-19 را شامل شود.”

https://www.cio.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *