نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 6:14 ق.ظ

استفاده از زنجیره بلوکی در زنجیره تأمین پس از همه گیری کرونا

02 دسامبر 2020استفان دی آنجلیس

اکنون که همه ما درگیر بیماری همه گیر ویروس کرونا هستیم ، بسیاری از کارشناسان در همین حال اطمینان دارند که پایانی را می بینند و آنها به آینده پس از همه گیری نگاه می کنند. کتی مورو رابرسون، بنیانگذار و رئیس Logistics Trends & Insights LLC ، این موضوع را درک می کند ، در حالی که اقتصاد در تلاش است تا از گودال ایجاد شده توسط همه گیری خارج شود ، کارهای سختی پیش رو خواهد بود. او معتقد است ، با این حال ، شرکت هایی که در فن آوری های پیشرفته سرمایه گذاری کرده اند ، اولین کسانی هستند که در فضای کسب و کار جدید جایگاه محکمی کسب می کنند. وی می نویسد ، “همانطور که وضعیت به یک رکود جهانی تبدیل می شود ، آن دسته از شرکتهایی که از فن آوری های نوآورانه استقبال کرده اند ، همانهایی خواهند بود که در طی و یا بعد از رکود اقتصادی به برندگان تبدیل خواهند شد. بعلاوه ، دقیقاً مانند رکود اقتصادی حداقل در چهل سال گذشته ، ظهور چنین رکودهایی منجر به تجدید حیات فناوری خواهد شد. می پرسید چرا؟ زیرا فناوری بلاکچین می تواند به بهبود وضعیت زنجیره تأمین منجر شود.

پتانسیل Blockchain برای بهبود زنجیره تامین

Peter Navarro ، متخصص برندسازی کارفرما یان در Sixt ، می نویسد ، “واقعیت این است که بلاکچین استفاده های بی شماری دارد که دارای کاربردهای مستقیم و ملموس در تعداد زیادی از صنایع ، چه در حوزه های دولتی و چه در زمینه های خصوصی است.” همانطور که رابرسون اشاره کرد ، یکی از برنامه های امیدوار کننده برای فناوری بلاکچین ، بهبود زنجیره تامین است. وی می نویسد ، “قابلیت مشاهده موضوعی است که اغلب مورد بحث قرار می گیرد و تعدادی از فن آوری ها به آن  توجه می کنند اما هرگز به طور کامل در حل کامل مشکل موفق نبوده اند. … بنابراین ، شاید وقت آن رسیده است که بلاکچین را برای رفع نیازهای دیدگاه خود در نظر بگیریم. … پیشرفت های دیدگاهها از جمله سرمایه گذاری های برجسته فناوری خواهند بود که شرکت ها با استفاده از بلاکچین برای بررسی این قابلیت از نزدیک بررسی خواهند کرد. “

ربکا لیائو (beccaliao) ، بنیانگذار و معاون اجرایی در SKUChain و زیانگ فن ZiyangFan  ، رئیس تجارت دیجیتال در مجمع جهانی اقتصاد ، با رابرسون موافق هستند که این همه گیری نیاز به دیدگاه بهتر را برجسته می کند. آنها توضیح می دهند ، “در پی اختلالات زنجیره تأمین به دلیل ویروس کرونا ، چندین متخصص بر لزوم دستیابی به دیدگاهی گسترده تر در سراسر زنجیره تأکید کردند. بدست آوردن این دیدگاه برای بهینه سازی کارایی و چابکی زنجیره تأمین در هنگام تولید در حالت معمول  بعنوان کلید در نظر گرفته می شود. هنگامی که اختلالات مهم در زنجیره تأمین ایجاد می شود ، این موضوع برای درک تأثیر اختلال در بقیه قسمتهای زنجیره بسیار مهم می شود تا دیگران در اکوسیستم بتوانند برای  توسعه مسیرهای عرضه کنندگان جایگزین برنامه ریزی و اقدام کنند. ” و مانند رابرسون ، آنها معتقدند نیاز به دیدگاه بهتر به طور حتم منجر به پذیرش فناوری های بلاکچین خواهد شد.

 آنها توضیح می دهند ، “هنگامی كه داده های موجود در ارتباطات [زنجیره تأمین] باید بین اشخاص بیشتری توزیع شود ، سیستم های سنتی زنجیره تأمین كه متمركز هستند ، نمی توانند امور دسترسی مستقل و قابل كنترل را به هر طرف اختصاص دهند.” آنچه که مورد نیاز است ، “یک سیستم غیرمتمرکز” است که “به تأمین کنندگان  حفظ حریم خصوصی مورد نیاز و نمایان بودن خریداران را می دهد. زنجیره بلوکی با مجوزهای خصوصی یا عمومی این معیارها را دارد. “

خبرنگار فناوری Vishnu Rajamanickam موافق است که بلاکچین شایسته نگاه دقیق تر در زمینه دیدگاه زنجیره تأمین است. وی توضیح می دهد ، “حتی وقتی فناوری در زنجیره های تأمین نفوذ می کند ، عملیات لجستیکی همچنان با مشکلات همراه است. این مشکل ناشی از مدیران تدارکات است که تلاش می کنند به شرکای خود در بالادست و پایین دست در زنجیره ارزش اعتماد کنند ، اتصال داده ها و بهره وری حاصل از آن را به خطر می اندازد. بلاکچین به عنوان یک فناوری می تواند ابزاری قدرتمند برای تزریق اعتماد به زنجیره ارزش باشد ، خصوصاً در شرایطی که نیاز به انجام معاملات براساس داده های ناشی از ذینفعان مختلف شبکه است.

فناوری بلاکچین چگونه کار می کند

اگر با نحوه کارکرد فناوری بلاکچین آشنایی ندارید ، یا اینکه فناوری به راحتی  شما را گیج کرده است شما ، تنها نیستید. تحلیلگر صنعت ، آدریان گونزالس talkinlogistics می نویسد ، “طی دو سال گذشته ، هیچ فناوری دیگری به اندازه بلاکچین ، هیاهو و سردرگمی زیادی ایجاد نکرده است.”  کارشناس دیگری بطور  ساده توضیح می دهد: “بلاکچین اساساً همانطور که از نامش پیداست زنجیره بلوکی است. با این حال ، به جای یک زنجیره فیزیکی ، اطلاعات دیجیتالی (بلوک) در یک پایگاه داده عمومی (زنجیره ای) ذخیره شده است. هنگامی که یک بلوک داده های جدید را ذخیره می کند ، به زنجیره بلوک اضافه می شود. ” او در ادامه توضیح می دهد که موارد زیر باید اتفاق بیفتد تا زنجیره دست نخورده باقی بماند. آنها عبارتند از:

  1. یک معامله باید انجام شود.
  2. معامله باید تأیید شود.
  3. معامله باید در یک بلوک ذخیره شود.

شاید شما هم مورد دیگری را بشناسید .

https://www.enterrasolutions.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *