نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 10:33 ب.ظ

چه میزان از نظارت در صنعت فناوری بسیار زیاد است؟

information technology

23 فوریه 2021توسط مایک فریکانو و شریل چنگ ، ​​دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس

از آنجا که چهره های سرشناس از طریق شبکه های اجتماعی به دلیل ارسال اطلاعات نادرست یا سخنان ملتهب کننده جامعه از شبکه ها حذف شده اند ، مقررات فناوری به بحث داغی در جامعه تبدیل شده است. تری کرامر ، استاد عملیات و مدیریت فناوری در دانشکده مدیریت UCLA اندرسون و مدیر دانشکده مرکز مدیریت فناوری ایستون ، نحوه دستیابی به تعادل مناسب بین پیشرفت فناوری و به حداقل رساندن پیامدهای منفی را مطالعه می کند.

در سال 2012 ، او توسط پرزیدنت اوباما به عنوان سفیری منصوب شد که به عنوان رئیس هیئت نمایندگی ایالات متحده در کنفرانس جهانی ارتباطات بین المللی ، که سیاست های اینترنت آزاد ، لزوم رسیدگی به تهدیدهای امنیت سایبری و نیاز به بازارهای آزاد را  برای سرعت بخشیدن به دسترسی باند پهن جهانی دنبال می نمود.

دوره جدید کرامر ، “فناوری و جامعه” در اندرسون ، بر کاربردهای امیدوارکننده فناوری و همچنین واکنش های منفی علیه آن متمرکز خواهد بود که به “تکلاش” معروف است.

بحث درباره تنظیم فناوری های شرکت ها تقریباً به قدمت اینترنت است. چه چیزی می توانید در مورد تاریخچه این بحث ها به اشتراک بگذارید؟ درجواب او می گوید:

ما در دوره هایی زندگی می کنیم که فناوری تقریباً همه جنبه های زندگی ما را اساساً تغییر داده است. نحوه ارتباط ما را تغییر داده است ، همانند رسانه های اجتماعی و کنفرانس ویدیویی.  ما چگونه دنیا را از طریق قابلیت جستجوی اینترنتی درک و کاوش می کنیم. نحوه خرید ما ، با قابلیت تجارت الکترونیکی ؛ و نحوه ارائه خدمات بهداشتی در عصر COVID-19 ، نشانگر تغییرات زیادی است .  فناوری به ما اجازه داده است که زندگی خود را ادامه دهیم ، البته با برخی از مشکلات. من مرتباً به این فکر می کنم که تجربه COVID-19 ما بدون این  قابلیتها 10 سال پیش چگونه بوده است. اگر به تأثیر فناوری نگاه کنیم ، می توان نمونه های قابل توجهی را در اقتصادهای در حال ظهور یافت ، جایی که فناوری اجازه دسترسی به اینترنت و نوآوری جهشی را داده است مشاهده کنیم. و شبکه های اجتماعی بخشی مهم از جنبش آزادی بیان بوده و “الگویی آزاد” را ایجاد کرده اند که امکان ارتباط در بازارهایی را که توانایی پرداخت آنها بسیار کم است فراهم می کند.

اگر سریع جلو برویم ، همچنین نوید می دهیم که چگونه فناوری می تواند هزینه ها را به طرز چشمگیری کاهش دهد و نتایج را در مناطقی مانند مراقبت های بهداشتی بهبود بخشد . با توانایی روزافزون در ارائه مراقبت از راه دور برای جمعیت مسن ، برای ارائه توانایی های تشخیصی مراقبت های بهداشتی به کسانی که نمی توانند به راحتی سفر کنند.

ما شاهد یک داستان مشابه در حمل و نقل هستیم ، با وعده اشتراک گذاری سواری و وسایل نقلیه خودمختار ، که می تواند منبع حمل و نقل بسیار مقرون به صرفه تری ایجاد کند. همچنین این امر نیاز افراد به داشتن اتومبیل را که یک بار اقتصادی سنگین برای شهروندان با درآمد کم و متوسط ​​ را، از بین می برد. ما همچنین شاهد نوید کاهش تعداد تصادفات رانندگی و کاهش بالقوه اثر کربن با حمل و نقل “متراکم” هستیم.

در آموزش ، فرصتی برای راه های کم هزینه آموزش آنلاین دانش آموزان ، با ابزارهایی با استفاده از هوش مصنوعی برای درک بهتر نیازهای فردی دانش آموزان وجود دارد.

تردیدی نیست که ما اکنون در محیطی با رشد فناوری پیشرفته زندگی می کنیم. علاوه بر ناراحتی در مورد اطلاعات غلط  در شبکه های اجتماعی ، نگرانی هایی در مورد افزایش مقیاس شرکت هایی مانند گوگل ، آمازون و مایکروسافت وجود دارد. کاهش احتمالی شغل به دلیل اتوماسیون حریم خصوصی داده ها ، به ویژه در ملت های غیر دموکراتیک ؛ و اساساً نابرابری دیجیتال و درآمدها نیز مهم هستند. اینها چالش برانگیزترین موضوعات طی سالها و دهه های آینده خواهند بود.

در این چارچوب است که باید با دقت توازن و مزایای فناوری را فراهم کنیم ، که می تواند زندگی ما را بهبود بخشد ، اتصال ما را بهبود بخشد ، هزینه کالاهای مهم و خدمات را کاهش دهد و مراقبت های بهداشتی را در برابر نیروهایی که می توانند عوامل منفی خارجی ایجاد کنند ، بهبود بخشد. توسعه درک انتقادی ازوضعیت جاری ضروری است.

برخی سو تفاهم ها هنگام طرح این بحث از سویمردم وجود دارد؟

یکی از جالب ترین رویکردها ساده سازی بیش از حد مشکلات و انگیزه های بازیگران مختلف است. این منجر به موقعیت های مطلق گرایانه می شود ، که نتوانند عمل متعادل کننده ظریف اما اساسی را بین نتایج مطلوب و از بین بردن عوامل منفی در نظر بگیرند. باید درک درستی از نیازهای جامعه وجود داشته باشد. قابلیت های شرکت فناوری ، مدل تجاری و انگیزه های آن  و خواسته های مصرف کنندگان. بدون آن ، ما نمی توانیم تعادل درستی بین پیشرفت استفاده از فناوری برای همیشه و تلاش برای به حداقل رساندن پیامدهای ناخواسته برقرار کنیم.

یک داستان مشابه در رسانه های اجتماعی وجود دارد ، جایی که ساده سازی بیش از حد مشکلات می تواند راه حل های بی اثر و ضد تولیدی داشته باشد. شبکه های اجتماعی به طور فزاینده ای در حال تصمیم گیری درباره آزادی بیان هستند. گفتاری که ماهیتی ملتهبانه ، نژادپرستانه و تحریک کننده خشونت دارد باید متوقف شود. اما اگر فرض کنیم بین گفتار مناسب و نامناسب مرز مشخصی وجود دارد ، نادرست است. رهبران کسب و کارها نباید فقط مسائل مهم مدیریتی را به رگولاتورها برسانند ، بلکه در عوض باید بدنبال تنظیم خود در صورت امکان ، و درک نیازهای گسترده سهامداران متعدد هستند. در بسیاری از موارد ، مطابقت با فناوری برای تنظیم مقررات دشوار است. و با توجه به ماهیت بسیار قطبی سیاست امروز ، غیرممکن است که انتظار داشته باشیم دولتها پاسخ درست را پیدا کنند.

امیدوارید دانش آموزان از کلاس شما چه چیزی یاد بگیرند؟

امیدوارم دانش آموزان یاد بگیرند:

  • مشکلات و فرصت های تقاطع فناوری و جامعه پیچیده است ، که اغلب مجبور به سازش تأثیر مثبت در برابر برخی از عوامل منفی است.
  • برای درک عمیق از چهار ذینفع – مشتریان ، سهامداران ، کارمندان و مقامات دولتی – اجتناب از نگاه مطلق گرایانه، کلیشه ای به بازیگران اصلی و تأیید نیت ها و چشم اندازهای خوب هر یک لازم است..
  • ایجاد چارچوبی برای تصمیم گیری در میان این فرصت ها ، چالش ها و منافع متفاوت ، که می تواند نیازهای سازمان را ضمن خدمت به مجموعه گسترده تری از ذینفعان پیش ببرد.
https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *