نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 9:05 ب.ظ

چرا جامعه از طریق منابع مختلف به اتصال نیاز دارد و تنها 5G نیست

سوم فوریه 2021 کوری نولز کوری نولز

در طی سال گذشته ، فناوری 5G پیشتاز مباحث ارتباطات و اتصال بوده است. در حالی که 5G به تکامل و استقرار خود در سطح جهانی ادامه می دهد ، همچنین در مواردی که 5G مناسب نیست ، شاهد افزایش تقاضا برای اتصال هستیم.

هر روز جامعه بیشتر و بیشتر به ارتباطات زندگی روزمره اعتماد می کند. با ادامه رشد تقاضا ، فناوری در حال تکامل با آن است و به نظر می رسد شبکه یا پروتکلی وجود دارد که به هر نوع مورد استفاده ای ارائه می شود.

MarcPegulu-5×7

فناوری های جایگزینی که پهنای باند کم و پهنای باند انعطاف پذیر را برای استقرار اینترنت اشیا ارائه می دهند ، در پر کردن شکاف ایجاد شده 5G نقش بسزایی دارند.با در دسترس قرار گرفتن ارتباطات به طور فزاینده ، تأثیری که بر جامعه می گذارد و خواهد داشت بسیار زیاد است.

فناوری 5G ، این دربها را برای صنایع مختلف مانند بهداشت و درمان و آموزش باز می کند. جراحان می توانند جراحی های از راه دور را در مناطق روستایی با بیمارستان های کم کار را انجام دهند ، در حالی که معلمان دسترسی بیشتری به موارد آنلاین خواهند داشت و حتی می توانند دانش آموزان را از دور آموزش دهند.

این تأثیر قابل توجه است ، اما با توجه به اینکه 5G در مرحله اولیه خود است ،  و نیز همه از پوشش باند پهن یا سخت افزار برای پشتیبانی از فناوری برخوردار نیستند. بعلاوه ، 5G ممکن است بهترین راه حل مناسب برای هر برنامه نباشد. بنابراین ، چه کسی این شکاف اتصال را پر می کند و چگونه؟

     مارک پگولو در این زمینه می گوید:  در حالی که تقاضای فزاینده ای برای ارتباط بیشتر از گذشته در جامعه وجود دارد ، همه موارد استفاده نیازهای یکسانی ندارند و بنابراین سازگاری و انتخاب ضروری است.

Semtech در حال استفاده از شبکه کم مصرف (LPWAN) و استقرار سنسورها برای بازار اینترنت اشیا است که می تواند از طریق عمودی ، از خانه های هوشمند و ساختمانها گرفته تا ردیابی دارایی و حتی راه حل های COVID-19 استفاده شود. ثابت شده است که این نوع فناوری با توجه به مقیاس پذیری ، انعطاف پذیری و اجرای آسان آن ، راه حل انتخابی برای افرادی است که به انرژی بسیار کم نیاز دارند.

افراد و صاحبان مشاغل مختلف از این فناوری برای تأمین نیازهای منحصر به فرد خود و موارد استفاده مجزا استفاده می کنند.  دستگاه ها با باتری کار می کنند و برای مدت زمان قابل توجهی باید در این زمینه دوام بیاورند. اگرچه 5G ممکن است بهترین گزینه برای اتصال به تلفن های هوشمند باشد ، اما LoRa می تواند مشکلات قابل حل توسط 5G را حل نکند – مخصوصاً وقتی که به دامنه و هزینه آن می رسد.

عرضه 5G بسیاری از مباحث را در سال 2020 بخود اختصاص داده است ، به نظر می رسد دستیابی به سرعت آن – یک نقطه فروش عمده برای شبکه – دشوار است و دسترسی و موقعیت مکانی کاربر نقش مهمی در این امر دارد. در نتیجه ، استقرار و دسترسی 5G دشوارتر از حد انتظار است.

از طرف دیگر ، وقتی که صحبت از کاربردهای IoT و استقرار آن می شود ، LoRa قابل دسترسی است و به شدت به آن اعتماد می شود و استقرار دستگاه هایی که از این فناوری استفاده می کنند ، برای کارکنان با زیرساخت ها و شبکه موجود ساده است. علاوه بر این ، پروتکل دارای یک دامنه ارتباطی است که به بیش از 6 مایل می رسد ، که بیش از 5 میلی متر mmWave است و قابلیت های کم برد و نیز برد کم دستگاه های LoRa به آن قدرت نفوذ در ساختارهای فیزیکی را می دهد در جایی که سیگنال های 5G نمی توانند این کار را بکنند.

یکی از مهمترین عواملی که باعث استقرار LoRa می شود ، مقرون به صرفه بودن ساختار شبکه و گسترش انتهایی بدون نیاز به یک طیف مجاز است. کاهش هزینه های سربار ، همراه با عمر باتری گسترده تا 10 سال ، پروتکل را برای سازمان هایی که به دنبال سرمایه گذاری طولانی مدت هستند ، در دسترس و جذاب می کند.

 از سوی دیگر ، یک گزارش مک کینزی پیش بینی می کند که حدود 700 – 900 میلیارد دلار برای نصب اولیه 5G هزینه شود ، که حدود 25٪ از جمعیت جهان را – در مناطق ثروتمند – طی دهه آینده پوشش می دهد. با استفاده از 5G ، دسترسی به کسانی که نه تنها در مناطق دارای زیرساخت مناسب هستند بلکه مایل و قادر به پرداخت هزینه های بیشتر هستند محدود می شود.

در حالی که تقاضای روزافزونی از سوی مصرف کنندگان و مشاغل برای ادامه ارتباط وجود دارد ، ضروری است که منابع مختلف قادر به ارائه آن باشند. از آنجا که برخی از صنایع و موارد استفاده به 5G متکی هستند ، برخی دیگر برای استفاده از LPWAN و استقرار حسگرها برای نظارت و ردیابی موثر دارایی ها در صنایع مختلف ، ارزش پیدا می کنند. هدف این است که اطمینان حاصل شود همه به منابع مناسب دسترسی دارند.

https://innotechtoday.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *