نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 1:31 ق.ظ

موسسه نوآوری و فناوری اروپا با استراتژی از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ موافقت می کند

خبر 29/01/2021توافقنامه سیاسی EIT SIA

انستیتوی نوآوری و فناوری اروپا (EIT) از توافق سیاسی حاصل شده بین پارلمان اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر اساس مبنای حقوقی آن و برنامه جدید استراتژیک نوآوری 2021 – 2027 استقبال می کند.

مذاکرات سه جانبه اکنون به پایان رسیده است ، منتظر تصویب نهایی متون قانونی توسط پارلمان اروپا و شورا است.

کمیساریای نوآوری ، تحقیقات ، فرهنگ ، آموزش و جوانان ، ماریا گابریل گفت: ‘من از توافق سیاسی در مورد آینده موسسه نوآوری و فناوری اروپا که بخشی جدایی ناپذیر از برنامه جدید افق اروپا 2021-2027 است ، استقبال می کنم.

من به ویژه از پیشرفت های انجام شده در EIT برای اطمینان از دسترسی بیشتر جغرافیایی EIT به منظور مقابله با شکاف نوآوری و این واقعیت که EIT در سال های آینده دو انجمن دانش و نوآوری جدید راه اندازی می کند ، استقبال می کنم ، یکی در زمینه بخشها و صنایع فرهنگی و خلاق و یکی در بخشهای اکو  سیستم های آب  و دریایی. هر دو زمینه فعالیت با توجه به مشارکت آنها در رسیدگی به چالش های موجود و آینده جامعه برای کمیسیون مهم است.

رئیس هیئت مدیره EIT ، Gioia Ghezzi گفت:

“ما تأثیر جامعه EIT را افزایش خواهیم داد ، از جمله در آموزش عالی ، توسعه منطقه ای و با ایجاد دو انجمن دانش و نوآوری.”

پیشنهادهای تصویب شده EIT را با Horizon Europe ، برنامه تحقیقاتی و نوآوری اتحادیه اروپا برای سالهای 2021 تا 2027 همسو می کند وبرای تقویت بیشتر ظرفیت نوآوری اروپا است. با بودجه ای نزدیک به 3 میلیارد یورو ، نمایانگر افزایش 25 درصدی یا 600 میلیون یورویی در مقایسه با دوره تأمین مالی قبلی می باشد ، EIT موجب بهبود اقتصاد و همچنین انتقال سبز و دیجیتال برای ایجاد اقتصادی پایدارتر و مقاوم تر می شود. جامعه EIT نوآوری و تأثیر فعالیت های خود را افزایش می دهد و با کمک به 750 موسسه آموزش عالی نوآورتر می شود ، از ۳۰۰۰۰ دانشجوی کارآفرین حمایت می کند ، 4000 نوآوری را به بازار می کند و 700 شرکت تازه کار را تأمین می کند.

EIT شرکت های برجسته ، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را در سراسر اروپا در انجمن های دانش و نوآوری گرد هم آورده است. با استراتژی جدید خود ، EIT بر بعد منطقه ای خود تأکید بیشتری خواهد کرد: طرح نوآوری منطقه ای تقویت شده ، پشتیبانی هدفمندی را از کشورهایی ارائه می دهد که از عملکرد نوآوری عقب هستند. همچنین ، یک ابتکار آزمایشی جدید ظرفیت کارآفرینی و نوآوری موسسات آموزش عالی را افزایش می دهد. سرانجام ، EIT همکاری خود را با شورای نوآوری اروپا (EIC) افزایش می دهد ، که به افزایش ظرفیت کلی نوآوری اروپا کمک می کند.

EIT یکی از سه مولفه ستون “نوآورانه اروپا” برنامه Horizon Europe است. Horizon Europe بودجه EIT را تحت بودجه بلند مدت اتحادیه اروپا 2021-2027 تأمین می کند و منطق ، ارزش افزوده ، زمینه های مداخله و فعالیت های گسترده آن را تعریف می کند. اساس قانونی EIT همچنان مقررات EIT است که مأموریت ، وظایف اصلی و چارچوب عملکرد آن را مشخص می کند. دستور کار نوآوری استراتژیک این دوره، به نوبه خود ، استراتژی و اولویت های EIT را برای دوره برنامه ریزی بعدی ، اهداف آن ، اقدامات اصلی ، فعالیت ها ، نحوه عملکرد و تأثیرات پیش بینی شده بیان می کند.

https://eit.europa.eu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *