نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 12:22 ق.ظ

فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی با موضوع Migration Health Research

1399/11/15

دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت (EMRO)، فراخوان خود را در رابطه با طرح‌های تحقیقاتی با موضوع Migration Health Research منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، پناهندگان و مهاجران جمعیت زیادی را در کشورهای منطقه خاورمیانه تشکیل می‌دهند. تعداد پناهندگان این منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۸ میلیون نفر تخمین زده شده که حدود ۱۲ میلیون نفر آن‌ها در منطقه باقی ماندند. علاوه بر این، بسیاری از این افراد حاشیه‌نشین هستند و از دسترسی به خدمات مراقبت‌های بهداشتی باکیفیت و مقرون به صرفه، از جمله خدمات پیشگیرانه و ترویجی کافی برخوردار نیستند.

از آنجایی که کشورهای منطقه با همه‌گیری COVID-19 روبرو هستند، بدیهی است جمعیت آسیب‌پذیر مانند پناهندگان و مهاجران باید در تمام سیاست‌ها و برنامه‌های بهداشتی لحاظ شوند. علی رغم این واقعیت که سلامت پناهندگان و مهاجران یکی از نگرانی‌های اساسی منطقه است، شواهد، دانش و ابزاری که تاکنون در دسترس قرار گرفته برای حل مشکلات موجود کافی نیست. لذا این فراخوان در دستور کار دفتر منطقه‌ای WHO قرار گرفته است.

هدف این فراخوان، ارتقای تحقیقات سلامت به عنوان ابزاری برای برنامه‌ریزی در مسیر توسعه ملی، افزایش اقدامات مبتنی بر شواهد و برنامه‌ریزی برای ارایه سلامت به صورت عادلانه است.

بودجه طرح‌های این فراخوان، ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار به ازای هر طرح است و مهلت فراخوان مذکور یکشنبه 1۹ بهمن 1399 (۷ فوریه 2021) اعلام شده است.

بنا بر اعلام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، اطلاعات بیشتر شامل عناوین اولویت‌دار، شرایط متقاضیان و روش انتخاب طرح‌های برتر در لینک‌ زیر موجود است:

https://who.force.com/etdr/s/gs-solicitation/a0p3X00000av1gy/ca210004

در ضمن، هرگونه سوال می‌بایست فقط و فقط با نشانی‌های‌ معرفی شده در فراخوان به شرح زیر مطرح شود و از تماس با معاونت تحقیقات و فناوری یا امور بین‌الملل ستاد خودداری شود.

Dr Ahmed Mandil (mandila@who.int)

Ms Dalya Mostafa (mostafad@who.int)

https://sarmaye24.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *